יש לי הצעה לרפורמה במסוף רעננה

david80

Active member
וזאת במטרה לפתור את בעיית הצפיפות, קיצור זמני הנסיעה, ולקינוח - שיפור השירות לתחנת הרכבת הסמוכה:
1. כל האוטובוסים שמתחילים את נסיעתן במסוף רעננה כדוגמת קווים 2, 5, 8, 47, 501 וכן קווים בינעירוניים שכאמור מתחילים במסוף רעננה - כל אלו יחלו את נסיעתם בתחנת הרכבת רעננה דרום.
2. האוטובוסים שעוברים במסוף רעננה, כדוגמת קווים 29, 39, 551, 641, 921 ו-950 לא יכנסו למסוף אלא יעצרו ברציפים מסודרים שיסומנו בצידי דרך השרון בין רחוב הפנינה לכביש 4 (כדי שהקווים מסעיף 1 גם יוכלו לאסוף שם נוסעים).
3. מסוף רעננה ישמש רק כחניון לאוטובוסים.

האם יש בפועל תוכניות כלשהם לעתיד מסוף רעננה?

מוזמנים לדיון!
 

EHP12

Well-known member
וזאת במטרה לפתור את בעיית הצפיפות, קיצור זמני הנסיעה, ולקינוח - שיפור השירות לתחנת הרכבת הסמוכה:
1. כל האוטובוסים שמתחילים את נסיעתן במסוף רעננה כדוגמת קווים 2, 5, 8, 47, 501 וכן קווים בינעירוניים שכאמור מתחילים במסוף רעננה - כל אלו יחלו את נסיעתם בתחנת הרכבת רעננה דרום.
2. האוטובוסים שעוברים במסוף רעננה, כדוגמת קווים 29, 39, 551, 641, 921 ו-950 לא יכנסו למסוף אלא יעצרו ברציפים מסודרים שיסומנו בצידי דרך השרון בין רחוב הפנינה לכביש 4 (כדי שהקווים מסעיף 1 גם יוכלו לאסוף שם נוסעים).
3. מסוף רעננה ישמש רק כחניון לאוטובוסים.

האם יש בפועל תוכניות כלשהם לעתיד מסוף רעננה?

מוזמנים לדיון!
מה שצריך זה שאו 47 או 501 יתחילו בחניון התדהר. אבל בשביל זה צריך ש-29 יהיה יותר תדיר מעכשיו.

מסוף צומת רעננה זה מקום נורא. והוא עדיין חשוב כנקודת מעבר. למשל לחשוב על המעבר מ-625 ל-567 או ל-149.
 

Ccyclist

Well-known member
וזאת במטרה לפתור את בעיית הצפיפות, קיצור זמני הנסיעה, ולקינוח - שיפור השירות לתחנת הרכבת הסמוכה:
1. כל האוטובוסים שמתחילים את נסיעתן במסוף רעננה כדוגמת קווים 2, 5, 8, 47, 501 וכן קווים בינעירוניים שכאמור מתחילים במסוף רעננה - כל אלו יחלו את נסיעתם בתחנת הרכבת רעננה דרום.
2. האוטובוסים שעוברים במסוף רעננה, כדוגמת קווים 29, 39, 551, 641, 921 ו-950 לא יכנסו למסוף אלא יעצרו ברציפים מסודרים שיסומנו בצידי דרך השרון בין רחוב הפנינה לכביש 4 (כדי שהקווים מסעיף 1 גם יוכלו לאסוף שם נוסעים).
3. מסוף רעננה ישמש רק כחניון לאוטובוסים.

האם יש בפועל תוכניות כלשהם לעתיד מסוף רעננה?

מוזמנים לדיון!

על פניו זה יכול לחסוך את קווי 1 ו 51 שעיקר תכליתם לחבר לתחנת רעננה דרום, במידה ובין הקווים המוצעים להארכה יש קווים של רעננה. צימצום קווים "ייעודיים" מיותרים תוך הרחבת הכיסוי והתדירות של המערכת הקיימת היא גורם מפתח ליצירת מערכת יעילה שאפשר לנסוע בה.

מצד שני הלולאה של רעננה דרום קטנה יחסית ויתכן שיהיו בעיות קיבולת אם יעבירו אליה יותר מדי קווים. נשאלת גם השאלה אם תיכננו ללולאה הארכה דרומה בהקשר של תוכניות תע"ש הוד השרון.

לדעתי עדיף לקווים שלא מסתיימים במסוף שלא להכנס אליו אלא להגיע לתחנות ברחוב.

נסעתי בקווי 29/39 מררעננה לכפ"ס וחזרה מספר פעמים, וכן בקווי 1-51 של רעננה דרום. לטעמי חבל שלא נבנתה תשתית כמו דרגוע אופקי בין תחנת הרכבת למסוף, במיוחד בהתחשב בכך שבעתיד מתוכננת לאזור תחנת מטרו שגם היא צריכה להיות חלק מהמכלול.

אגב - באחת הנסיעות שלי לרעננה דרום הנהג אמר לי לרדת בצומת רעננה והייתי צריך להמשיך ברגל כי הוא לא הבין שאני מנסה להגיע לרכבת ולא למסוף.

ב 2018 הייתי באוטובוס מכפ"ס לרעננה שעמד פרק זמן ארוך באופן בלתי סביר ברמזורים של הצומת לפני שאלו התחלפו לירוק. צומת כזו בבריטניה היתה מוחלפת מזמן בכיכר רב נתיבית, ויתכן שכביש 4 היה עובר במפלס מתחת לכיכר והגישה אליו היתה מרמפות מהכיכר ואליה. כיכר מוסיפה 50% קיבולת בהשוואה לצומת משום שאין בה צורך במופעי רמזור ייחודיים לפניות - שחוסמים את הכיוונים הראשיים בשיטה של צומת.
 
נערך לאחרונה ב:
על פניו זה יכול לחסוך את קווי 1 ו 51 שעיקר תכליתם לחבר לתחנת רעננה דרום, במידה ובין הקווים המוצעים להארכה יש קווים של רעננה. צימצום קווים "ייעודיים" מיותרים תוך הרחבת הכיסוי והתדירות של המעכרת הקיימת היא גורם מפתח ליצירת מערכת יעילה שאפשר לנסוע בה.

מצד שני הלולאה של רעננה דרום קטנה יחסית ויתכן שיהיו בעיות קיבולת אם יעבירו אליה יותר מדי קווים. נשאלת גם השאלה אם תיכננו ללולאה הארכה דרומה בהקשר של תוכניות תע"ש הוד השרון.

לדעתי עדיף לקווים שלא מסתיימים במסוף שלא להכנס אליו אלא להגיע לתחנות ברחוב.

נסעתי בקווי 29/39 מררעננה לכפס וחזרה מסםר פעמים, וכן בקווי 1-51 של רעננה דרום. לטעמי חבל שלא נבנתה תשתית כמו דרגוע אופקי בין תחנת הרכבת למסוף, במיוחד בהתחשב בכך שבעתיד מתוכננת לאזור תחנת מטרו שגם היא מריכה להיות חלק מהמכלול.

אגב - באחת הנסיעות שלי לרעננה דרום הנהג אמר לי לרדת בצומת רעננה והייתי צריך להמשיך ברגל כי הוא לא הבין שאני מנסה להגיע לרכבת ולא למסוף.

ב 2018 הייתי באוטובוס מכפ"ס לרעננה שעמד פרק זמן ארוך באופן בלתי סביר ברמזורים של הצומת לפני שאלו התחלפו לירוק. צומת כזו בבריטניה היתה מוחלפת מזמן בכיכר רב נתיבית, ויתכן שכביש 4 היה עובר במפלס מתחת לכיכר והגישה אליו היתה מרמפות מהכיכר ואליה. כיכר מוסיפה 50% קיבולת בהשוואה לצומת משום שאין בה צורך במופעי רמזור ייחודיים לפניות - שחוסמים את הכיוונים הראשיים בשיטה של צומת.
מוזמן לבדוק את צומת הכניסה למרכזית המפרץ. פעם תזמנתי מצומת הצ'יק פוסט עד הכניסה למרכזית (מרחק של בערך 500 מ') נסיעה של 7 דקות. במרחק הזה יש 4 רמזורים שלא מתוזמנים בניהם, פקק אוטובוסים שרוצים להיכנס ולפעמים גם שומר שעסוק בטלפון, לא שם לב שהרמזור התחלף ולא פותח את המחסום בזמן...
 

Ccyclist

Well-known member
מוזמן לבדוק את צומת הכניסה למרכזית המפרץ. פעם תזמנתי מצומת הצ'יק פוסט עד הכניסה למרכזית (מרחק של בערך 500 מ') נסיעה של 7 דקות. במרחק הזה יש 4 רמזורים שלא מתוזמנים בניהם, פקק אוטובוסים שרוצים להיכנס ולפעמים גם שומר שעסוק בטלפון, לא שם לב שהרמזור התחלף ולא פותח את המחסום בזמן...

קראתי שלחצות את האיילון מהשלום / יגאל אלון לקפלן יכול לקחת רבע שעה.

היעדר כיכרות ביציאות ממחלפים בארץ זו זוועה.

בעיה נוספת היא שכמעט כל גשר מעל כביש ראשי חייב להיות מחלף - במקום שיהיה גריד מסויים של צירים עירוניים.
 
למעלה