יש לי קושי מסויים - הייתי רוצה לדעת

יש לי קושי מסויים - הייתי רוצה לדעת

איך זה אצלכן?? לא מסוגלת, פשוט לא מסוגלת לשמוע שום שיר עם המילה "אמא"
עכשיו רץ השיר הזה של פבלו רוזנברג, אל תדאגי לי אמא - שיר מדהים.... ואני מאוד אוהבת את פבלו..... כל פעם כששומעת את השיר מעבירה ערוץ, מכבה את הטי.וי, או מתעלמת ממנו לחלוטין. זה קורה לי עם כל השירים האלו....
 

Betty Pinchas

New member
לי זה היה מאז ומתמיד קשה,

ומה שהיה לי עוד יותר קשה זה שבתור מורה בבית ספר יסודי הייתי צריכה להכין כל פעם עם הילדים כל מיני טקסים ליום האם, מתנות וכדומה [אז עוד חגגו את יום האם ולא את יום המשפחה]. לא הייתה ברירה, והרגלתי את עצמי "להוריד מסך" כשזה קורה ולעצור את המחשבות והזיכרונות. לא משום שלא צריך לזכור, אלא משום שבאותו הזמן הייתי צריכה לעסוק בתלמידים שלי ולא בכאביי הפרטיים.קל - זה לא היה.
 

MIF2002

New member
אצלי זה רק לגבי שיר אחד

לא יודעת למה... אחרי שילדתי והתחלתי להשמיע לגיא דיסקים עם שירי ילדים, כל פעם מחדש שאני שומעת את השיר "אמא יקרה לי" אני מתחילה לבכות, ממש עם דמעות והכל, וזה בלתי נשלט לחלוטין....
 
תמיד צמרמורת , לפעמים גם מחבקת

ובדומה לBetty Pinchas, אני גם במערכת החינוך, אצלי זה חינוך מיוחד ולא עובר שבוע בלי שישאלו אותי איך קוראים לאמא שלי, ומי שכבר זוכר, אז ממשיך לשאול אותי עליה. אני בולעת הרבה אויר..וממשיכה לחייך, מרגישה צורך לדבר איתם עלייה במצב קיים. והשירים, יש את השיר "אלוהים שמור על אמא".. שבמקור הוא ברוסית. וכשהייתי קטנה אמא שלי לימדה אותי לשיר אותו ( היא היתה מנגנת בפסנתר, ואני לידה עם שמלת מלמלה לבנה.). היום בגן יש לי ילדה רוסיה מקסימה , שמידיי פעם מבקשת שנשיר ביחד את השיר..ולרגע אני מרגישה את אמא שלי ליידי, מתגאה בי ומחבקת... שיר שממש עשה לי צרות, בעיקר כי הוא הגיע בסיטואציה שלא מצפים לא..בפירסומת..לא יכולתי להכין את עצמי.."כי אין אהבה בעולם..כמו אהבה של אמא"..וכולם שרו..במין זלזול חסר חשיבות..ג'יגל. ויום הורים..שתמיד ימשיך להיות יום האם..עובר בהדחקה...
 
אוי. ../images/Emo7.gif ../images/Emo18.gif

אחד מהזכרונות הכי עצובים שיש לי מהילדות, ויכול לפרק אותי גם היום, קשור בשיר לאמא. ביום האם בכיתה ד', הכיתה שלי הגישה את טקס יום האם. כיתה ד' זו הכיתה שבה הייתי כשאמי אושפזה בפעם הראשונה, לניתוח הראשון. ניתוח שלאחריו בעצם מעולם לא חזרה להיות היא עצמה, מה שהייתה קודם. היא נשארה בבית חולים 7 חודשים. נתנו לה לצאת לטקס. ואני, לא רק שהשתתפתי בהצגה, אלא - איזו התרגשות - אפילו שרתי שיר סולו. ואיזה שיר נתנה לי המחנכת "הגאונה" שלי לשיר לפי דעתכן? את 'בואי אמא'. אז, עדיין לא הבנתי. הייתי כל כך גאה בסולו שלי. היום, דרושים לי כוחות שאני לא יודעת אם יש בי, כדי לסלוח לה על זה. איך אפשר לתת לילדה במצב כזה לשיר שיר כזה, ולאמא לשמוע שיר כזה? ואמא ישבה בקהל, ובכתה. והיום אני כבר יודעת, שהיא כבר ידעה, שהיא לא תוכל לשבת אתי עד שאגדל ... בואי אמא כל האור מזמן הלך לו, אל תלכי פתאום גם את. בואי אמא, בואי אמא, בואי שבי איתי מעט. בעצים מכה הרוח, וידייך כה חמות. אל תלכי, ספרי לי אמא איך באים החלומות. אם פתאום מלאך יופיע, אל חדרי יבוא בלאט, בואי אמא, בואי אמא, ותיראי אותו גם את. לא, איני פוחד בחושך, ואיני רועד בכלל. בואי אמא, בואי אמא, שבי איתי עד שאגדל.
 
../images/Emo7.gif../images/Emo24.gif

זה מוכר לי דווקא מכיוון אבא שלי. רק שאני ביקשתי לשיר ולא נתנו לי .."לאבא שלי יש סולם" תמיד חשבתי שהשיר מדבר על ילדה שאיבדה את אבא שלה..כי בסוף הוא נרדתם..והיא נשארת עם השאלה.."אבא למה?"
 
../images/Emo32.gif סקאלי הרסתי לעצמי את הלילה

זה אחד השירים היותר מכאיבים לי... הילדים המקסימים שלי ליום האם בשנה שעברה נברו ואספו שירים עם המילה אמא וצרבו לי על דיסק מיוחד... באמת שהופתעתי ואהבתי את המחווה שלהם אבל אני לא מסוגלת לשמוע את הדיסק למרות האהבה הגדולה שלי לילדיי.
 
סורי ... ../images/Emo24.gif

גם אני, כשסיימתי אתמול לכתוב את ההודעה ההיא, מצאתי את עצמי יושבת בתוך אגם ...
אבל ככה זה. כולנו יודעות שזה קורה לנו לפעמים - הכאב בא לנו פתאום במכה חדה, כאילו אי אפשר להכילו. אבל זה בסדר, זה חלק מהחיים שלנו, ולפעמים אני אפילו מרגישה שהחיבור הזה, גם דרך הכאב, הוא חיוני כי זה מעיד שהזכרון של אמא ממשיך לחיות בתוכנו. איך את הבוקר?
 
../images/Emo25.gif ו../images/Emo24.gif את מתוקה אמיתית

|תודה על הדאגה הכנה. ההודעה שלך עשתה לי קצת עצוב וכ"כ הזדהיתי איתך ועם הכאב שהשיר הזה מעלה. אני בסדר
 

MIF2002

New member
אוי סאקלי זה מצמרר

ממש עשית לי צמרמורת עם מה שכתבת.... איזה סיפור עצוב.... את יודעת אין כמעט יום שאני לא חושבת איך מרגישה אם, שיודעת שימיה ספורים, שיודעת שלא תוכל לגדל את הילדים שלה... איך היא מרגישה.... זו נראית לי מחשבה עוד יותר איומה מהמחשבה על המוות שלה עצמה, חוסר האונים הזה, להיות שם עבור הילדים שלך, עד שיגדלו....
 

lihico

New member
Me too

I immidietly start crying. Even now. And I could not stand the program on TV - "Halev"
 

חולפת2

New member
סקאלי, אני יושבת מול המחשב

והדמעות
כאילו יש להן כוח משלהן,זולגות לי על הלחי חופשי.אם יש שיר שעד היום צובט לי חזק בלב זה " בואי אמא". לא יכולה לשמוע אותו,על אף כל השנים שעברו,ועברו,עברו הרבה.... אני היום כבר " ילדה גדולה" בת 41, רוב חיי עברו עלי בלי אמא. איזה יום כייפי זה היה יום האם,לשבת בשיעור מלאכת יד,ולהכין לאמא עבודה מעשה ידי,ואת קריאות השמחה שלה כשהגשתי לה את המתנה,ותמיד דאגה להניח את המתנה במקום בולט בבית,לעולם לא באיזו פינה נסתרת,ולא משנה עד כמה המתנה מצ'וקמקת- כל זה עד שהלכה לבלי שוב. מאותה השנה-הסיוט הכי גדול שלי היה יום האם. הרגשתי כמו אדיוטית לשבת בכתה ולהכין מתנה לאדם שלא יזכה לקבל אותה.אז או קיי, המתנה הוגשה לאבא,אבל לעולם זה לא היה אותו הדבר. השינוי הגיע כשהפכתי לאמא בעצמי-היום הזה קיבל משמעות נוספת.זכורה לי חגיגת יום האם הראשונה בגן של בני.הילדים שרו לאמהות שיר(נחשו איזה..., נכון-בואי אמא!),וכל האמהות מוחות דמעה של התרגשות,של אושר,ואני כמובן יחד איתן,יושבת ודומעת,והכל אצלי מתערבל יחדיו: השמחה, הגאוה בזאטוט הקטן, וכל זה נמהל בעצב שלי,ובהרגשת החסך האישי שלי-בחוסר שלי באמא. בכלל,עד היום כשאני רואה אמא ובת יחד,קונות יחד בחנות,או יושבות בבית קפה ומדסקסות להן,נצבט לי הלב.
 
מבינה אותך.

אחת הפעמים הבודדות שיצא לי לפרוץ בבכי בבית הספר זה כאשר בשיעור כלכלת בית התבקשנו לאפות עוגה בצורת לב להביא לאמא...
 

MIF2002

New member
מאוד הזדהיתי עם מה שכתבת...

אמנם אני אמא די טרייה, הבן שלי בן שנתיים בלבד וטרם יצא לי לשבת איתו ביום אם, אבל כשהוא התחיל לקרוא לי אמא הרגשתי את מה שאת כתבת, שהכל מעורבב, מצד אחד אושר עילאי על האמהות שלי, ומצד שני החסר הזה שלעולם לא מתמלא.... וכן גם לי נצבט הלב כשאני רואה אמא ובת, בכל גיל, ביחד.... וזה לא עובר.
 

malya2

New member
Me too

It was always difficult for me on mother's day, i was alone and the kids asked me where was my mother, they did not remember she had passed away. For years i could not go to the cemetary.
 
למעלה