יש לי רעיון בתחום המסחר האלקטרוני

  • פותח הנושא twigy
  • פורסם בתאריך

twigy

New member
יש לי רעיון בתחום המסחר האלקטרוני

אני מפרסם אותו כאן כמו בד"כ כשיש לי רעיונות גדולים מדי... רק מצפה לתגובתכם.. הבעיה: בעידן החדש נפתחנו לסוג חדש של מסחר, מסחר אלקטרוני (E-COMMERCE). אך עם התפתחות המסחר החדש עדיין עומד מנגד הצל הענק של ההאקרים (פורצי המחשבים) המאיימים על השקט הנפשי שלנו כאשר אנו שוקלים האם לבצע רכישה אינטרנטית.האם להקליד את כרטיס האשראי או לא ? האבטחה הקיימת נכון להיום באתרי אינטרנט היא אבטחה מעולה, אבל היא מאבטחת רק את שרתי האינטרנט (אבטחת צד שרת כגון טכנולוגיית ה-SSL הנפוצה כיום). ומונעת מההאקרים לחדור ולגנוב את מספרי כרטיסי האשראי לאחר שהוכנסו למאגר האלקטרוני הנמצא על השרתים - אך אין היא מאבטחת את צד הלקוח שכן על מחשבו של הלקוח יכול להיות מותקן וירוס השומר ושולח כל הקלדה אשר נעשית במחשב ובכלל זאת מספר כרטיס האשראי ופרטים אישיים נוספים. הרעיון: בטרם כל רכישה אינטרנטית יתקשר הלקוח אל מוקד שיוקם בבנק יציין את הפרטים הרלוונטיים לזיהויו (כפי שנעשה בפעולת "העברה בנקאית" דרך הטלפון), וכמו כן יציין את סכום הרכישה, ואת המען אליו מיועד התשלום. המוקד בבנק יעניק ללקוח מספר אסמכתא חד פעמי שערכו הוא כערך הרכישה שמסר הלקוח. את מספר האסמכתא הנ"ל יקליד הלקוח באתר האינטרנט ועל פיו יוכלו בעלי האתר למשוך את הכסף, על ידי מסירת מספר האסמכתא לבנק, והזדהותם. מרגע שחויב - מספר האסמכתא הנ"ל כבר לא יהיה רלוונטי יותר לשימוש עתידי. בכל רכישה יתבצע תהליך זה מחדש. ממה הבנק ירויח ? עמלה עבור הנפקת כל מספר אסמכתא שכזה.
 

twigy

New member
אם הוא מיושם למה עדיין מבקשים

בכל אתרי האינטרנט בארץ כרטיס אשראי ?
 

Levos

New member
קיים פיתרון כמעט כמו שלך

אתה מתקשר לבנק והם "יוצרים" לך כרטיס אשראי זמני למשך שעה נגיד ועם סכום כסף מוגבל. אתה מקליד את מספר הכרטיס הוירטואלי הזה והכסף מועבר. לאחר שעה הכרטיס נמחק והמספר גם אם נגנב כבר אינו שימושי.
 
רעיון לא משהו../images/Emo4.gif

כל הקטע בקניות באינטרנט זה המידיות והקלות. אם הפרוצדורה כרוכה בלהתקשר לבנק... לחכות בתור... לקבל תשובה... לחזור לאתר... כל זה בשעות העבודה המצוצמצמות של הבנקים.... אני מוותר.. כל הקטע באינטרנט זה המיידיות.. בלי זה שפכת את התינוק עם המים. מצטער.
 

twigy

New member
ההנחה שלך - אני לא בטוח שהיא נכונה

האם באינטרנט מה שחשוב ללקוח זו המיידיות ? אינני בטוח - נהפוך הוא.. אם הוא היה מחפש מיידיות היה הולך לחנות משלם ולוקח. באינטרנט הוא צריך להמתין שהמשלוח יגיע, לכן מיידיות היא לא בדיוק גולת הכותרת של קניה אינטרנטית. יותר גורמים כמו מחירים זולים יותר, ונגישות גבוהה להמון חנויות בלי צורך לנוע פיסית ממקום למקום.
 
למעלה