יש לי רעיון לסקר חדש-

yuvalr1

New member
יש לי רעיון לסקר חדש-

מה אתם חושבים על פתיחת הקניון בשבת- כדאי או לא כדאי?
 

דן מלך

New member
לדעתי...

כדאי לפתוח את הקניון... לא צריך להיכנע לכפייה הדתית/חרדית!!!
 

quawax

New member
לדעתי לא צריכים לפתוח אותו בשבת

אני לא יודע בדיוק מה פתוח שם בשבת לדעתי צריכים לפתוח רק בתי קפה מסעדות ואת הקולנוע כל השאר צריך להיות סגור! לפתוח דווקא כדי להראות שכפר-סבא לא נכנעת לדתיים? איזה שטויות! בכל העולם יש יום אחד בשבוע שהחנויות סגורות ואנשים לא עובדים(וזה במקרה שלנו יום ראשון ברוב העולם) זה מקובל בכל העולם... אם שינוי רוצים להיות ילדים קטנים ולהראות הנה אנחנו לא נכנעים לכם אז זה ממש שטויות כי זה לא רק בקטע של דתיים חילונים ככה כל העולם מתנהל
 
לדעתי צריך לפתוח מהסיבה

שהקניון כן מרוייח הרבה יותר מכל ים רגיל בשבת, והקניון ממש מלא מלא אנשים ביום שבת, עם לדתיים יש בעיה עם זה, הם מוזמנים לא לבוא ביום שבת... וכן אני אחליף את הסקר
 
מה דעתכם על סחר חופשי?

מה עם כל סוחרי רחוב וייצמן? אולי גם הם רוצים לפתוח, סה"כ זה יום שמרווחים בו הרבה כסף, וכולם רוצים לפתוח את החנויות שלהם, מה דעתכם על חוק סחר חופשי ביום שבת? (סחר חופשי - כל אחד מחליט עם הוא פותח או לא פותח את החנות שלו ביום שבת) כעקרון, כרגע יש חוק האוסר לפתוח חנויות (חוץ מבקניון) ביום שבת..
 
אחלה רעיון וחבל שיש חוק מטומטם

שאוסר על לפתוח חנויות ברחוב ויצמן, מזל שלפחות הקיוסקים פתוחים
 
בענין ה - "להכנע לדתיים"

אני רואה את הענין למעבר ל"להכנע" - אחרי הפיגוע בקניון, ירדה בצורה דרסטית כמות המכירות שם, וביום שבת הקניון מושך אנשים לבוא אליו...
 
לעבוד כל השבוע זה הליכה של 3000

שנה אחורה. תחשבו על העובדים שם שמחייבים אותם לעבוד ומקבלים עוד ובשביל גרושים, המרוויחים הגדולים הם זאבי וחבריו שנכנסו לחובות ועכשיו כולנו משלמים יותר עמלות בבנקים ועובדים יותר בשבילם. המוכר מקבל עוד כ 2-3 ש"ח לשעה נראה לכם שמישהו מכם היה מוותר על הכיף שלבלות עם החברים ולקום מאוחר למחרת?
 
כשאני אומר סחר חופשי אני מתכוון ל

אתה בעל חנות, אתה רוצה לפתוח בשבת, תפתח, לא רוצה, אל תפתח! כל אחד לא כפוף לשום חוק בנוגע לשעות הפתיחה כל אחד שוקל את הרווחים שלו (הרבה קונים באים=>הרבה כסף) לעומת ההפסדים (לקום מוקדם בבוקר) ומחליט מה כדאי לו..
 

yuvalr1

New member
אכן, יש בעיה פה...

ורק רציתי לראות מה חושבים על זה אנשי הפורום. בחוק לאי-עבודה בשבת יש גם צביון דתי, אבל לא רק. ה"חלק" הדתי קשור בעיקר לבחירה- באיזה יום לא לעבוד. במקומות אחרים לא עובדים בימים אחרים. החצי השני של החוק הוא סוציאלי- הגבלת שעות עבודה וכ´ו, וגם שיהיה יום אחד לפחות בשבוע בו נחים. זה חוק הגיוני מאוד. אבל, יש גם את השיקול הכלכלי, ובמיוחד בימים אלו כשהמצב הכלכלי בארץ לא מאיר פנים אנשים מתפתים לפתוח את החנויות גם בימי שבת. אין ספק שפתיחת הקניון בשבת עוזרת לכלכלה של כפר סבא, אבל זה פוגע באופי המיוחד שיש ליום שבת. לדעתי חייבים למצוא את האיזון בין העזרה לכלכלה לבין פגיעה במסורת (הלא רק-יהודית).
 

Houndour

New member
אני חולק עליך בכמה נקודות

ההיבט הדתי הוא לא באיזה יום לא לעבוד אלא האם לעבוד בשבת או לא. "במקומות אחרים לא עובדים בימים אחרים", השתדל לא להסתכל על השוק של טירה ודומיו, הם באמת סגורים ביום אחר... העובדה היא שביום שבת אנשים נוהרים לקניון. רק משום שהוא היחיד בעל היתר חוקי לפעילות ביום שבת. אלא מה, שעדיף כמובן לפתוח מקומות בילוי... כפי שאמרו קודמיי, רצוי לפתוח את הקולנוע, בתי קפה ומקומות בילוי מאשר חנויות... ובקשר לשיקול הכלכלי, "אנשים מתפתים לפתוח את החנויות גם בימי שבת", שכחת להוסיף מילה קטנה: בקניון. השיקול הכלכלי כאן מספק את האינטרסים של החנויות בקניון בלבד, לא לקיוסקים הפתוחים בשבת ומפסידים לקוחות. "זה פוגע באופי המיוחד שיש ליום שבת", זוהי דעה סובייקטיבית לחלוטין וכל אחד יקבע לעצמו מהי הייחודיות של השבת. אם בללכת לקניות או אם בלנוח ולא לעבוד. זהו איננו שיקול. האיזון מבחינתי הוא כאמור, לא לפתוח את החנויות בצורה מרדנית אלא לפתוח מקומות תרבות ובילוי שבאמת נחוצים. תנו לעובדים יום מנוחה. זה מגיע להם. בסך הכל אני לא יודע מה יש לי לחלוק עליך כי לא הצגת את דעתך אלא רק סיכמת את המצב הקייים בעיר, כך שאני סתם עושה שטויות. אני פורש. צ´או.
 
למעלה