יש לי רעיון לפטנט

RonGreen

New member
יש לי רעיון לפטנט

אל תתנפלו זה רק רעיון תגידו מה אתם חושבים
Here goes: נכון שכל מערכת הגלגלים במטוסים אינה ממונעת והיא בעצם מותנית בתנועה של המטוס עצמו? תחשבו על זה, אם היו מוסיפים מערכת הנעה לכני הנסיעה כך שבזמן שהמטוס עושה את הדרך אל/מ המסלול הוא לא היה צריך להשתמש בעוצמת המנועים, זה לא היה עוזר לחסוך דלק בכל טיסה ולעזור להפוך את ההסעה למסלולי ההמראה לשקטה יותר? אני יודע שזה נשמע לא משמעותי אבל הרי מטוסים שורפים דלק בזמן שהם מגיעים אל/מ מסלולי ההמראה ואם יתקינו מערכת הנעה לכני הנסיעה יחסכו נגיד 20-30 דקות של פעולת מנועים בכל טיסה? תכפילו את זה במספר המטוסים של חברה ובמספר הטיסות ותראו שזה יכול לחסוך המון דלק. עוד יתרון - בנחיתה הגלגלים פוגעים במסלול וצריכים להאיץ מ0 ל250 בשניות, לכן גם נשרף גומי, יש עשן, ומרגישים את זה בד"כ. עכשיו נניח שמותקנת אותה מערכת הנעה, והטייס יכול לקבוע מתי הגלגלים יהיו מחוברים למערכת ההנעה ומתי לא (ממש כמו שבמכונית יש ניוטרל), אם הטייס יחבר את כל הגלגלים ויאיץ אותם ממש לפני הנחיתה למהירות המקסימלית ואז ינתק אותם מההנעה אז יקרה מצב שהגלגלים כבר יסתובבו במהירות מסויימת, בכל זאת יאיצו מאותה מהירות ל250 ולכן הנחיתה תהיה יותר חלקה, לא? מה דעתכם על הסטרט אפ שלי? אני רק מעלה רעיון תגידו מה שאתם חושבים אני לא הצלחתי לחשוב על בעיות במערכת בינתיים. -Ron-
 

YHS

New member
כל הכבוד, לך על זה

אבל... בעצם... אולי תעצור לפני ותחשוב.... מה החסרונות של זה? למה עד עכשיו לא עשו את זה? מה? אנשים לא עלה במוחם אף פעם דבר כזה? אולי פיספסת משהו? אולי מישהו כבר ניתח את הדבר והגיע למסקנה שהחסרונות גדולים מהיתרונות?
 

נועם04

New member
יש דבר כזה

קראתי באיזה ספרות על מטוס (אינני זוכר את שמו) אשר יש לו GEAR BOX אשר מחבר את גל ההינע של המנוע לכן הנסע הראשי , אבל וכאן האבל הגדול זה עובד אך ורק לנסיעה לאחור ואחרי הזזת ידיות למינהם ובכך חוסך את הטרקטור ל PUSHBACK.
 

RAZ BAGG

New member
כבר קיים

החלק השני של הפטנט קיים במספר מטוסים, בחלק מדגמי ה-LEARJET למשל. מנגנון שמסובב את הגלגלים לפני הנחיתה ומקטין את הבלאי של הצמיגים בזמן הנגיעה בקרקע.
 

uri ba

New member
לא צריך מנוע בשביל זה..

אתה רק צריך שבשבת קטנה שיושבת על הגלגל ומסובבת אותו ברוח (לא יגיעה למהירות מלאה אבל גם 30 קשר זה משהו) אבל לנושא המקורי, אין טעם לעשות את זה בהמראה מכמה סיבות.. 1. עוצמת המנוע הנדרש. טנק מרכבה שוקל 70 טון וצריך מנוע של 1,200 כ"ס כדי להגיע ל80 קמ"ש. איזה מנוע אתה צריך כדי להביא ג'מבו ששוקל 400 טון למהירות 250 קמ"ש? 2. התמסורת הנדרשת להעברת התנע מהמנוע לגלגלים היא מסובכת (הפיתרון היחידי הוא גנרטור ומנועים חשמליים (כמו ברכבת). 3. כל הסיפור הזה ישקול די הרבה, קטר רכבת שוקל כ-50 טון. זה בערך המשקל שתצטרך להוסיף למטוס.. זה נראה לך כלכלי? להוריד 50 טון מטען ודלק רק כדי לחסוך את ה-1000 ליברות דלק של ההסעה (בד"כ זה פחות מ-500)..
 

RonGreen

New member
חיכיתי לזה :)

ידעתי שאנשים יעלו עם חסרונות, בכל זאת תודו שאני יצירתי
לגבי מה שאמרתם עם המשקל והמנוע שצריך - טנק הוא קצת שונה, וכשחושבים על זה המנוע לא צריך להביא את המטוס ליותר מ20-30 קמ"ש ולכן לא צריך מנוע רציני עד כדי כך. וגם - כלי הרכב בשדה התעופה שמושכים את המטוסים הם בד"כ לא ענקיים, רואים הרי 747 נגררים ע"י מין משאיות כאלה אז נכון שאולי הן בנויות לזה אבל עדיין זה לא טנק
בכל מקרה לא ידעתי שקיים כבר פטנט כזה, תודה על ההערות :) -Ron-
 

noyfb

New member
בנוסף למה שאמרו לך , ההבדל בצריכת

הדלק בין הסעה לשיוט באויר הוא ממש גדול. כמעט 1 ל - 10 אופייני , ומשתנה כמובן עם התצורה , הגובה וממטוס אחד למשנהו. לכן, הבזבוז כאן לא כל כך גדול.
 
אם כבר להיות יצירתי...

למה לא לחסוך את כל המשקל המיותר (מנוע מערכת הנעה) על המטוס הבא להניע אותו קרקעית ופשוט לגרור אותו עד תחילת המסלול ושם להניע אותו? ואזי מערכת ההנעה (הרכב הגורר...)נשאר על הקרקע והשגנו גם את שאתה חושב עליו וגם חסכנו את המשקל...
 

jasmine38

New member
ומה עם חימום המנוע לפני ההמראה?

לא הייתי רגוע להמריא במטוס שמנועו הופעל רק חצי דקה לפני ההמראה בכל אופו הרעיון נהדר, גם אם חשבו על זה פעם וזה נפסל, יתכן שזה נבחן נוכח הפתרונות והיכולות הטכנולוגיות של אז. היום יש יכולות טובות בהרבה, ומעת לעת ראוי לבחון רעיונות מחדש.
 

uri ba

New member
עזוב את זה..

היום אתה צריך טרקטור אחד או שניים עבור כל טרמינל וזהו.. כמה כסף עולה להחזיק צי של גוררים בש"ת עמוס כמו JFK? איך הם יחזרו לטרמינל בלי להתנגש במטוסים הנגררים למסלול? תסלול להם כבישים נפרדים? תחזוקה, דלק, משכוות לנהגים, משכורות לטכנאים.. כל זה נכלל בתוך דמי הנחיתה בנמל.. הרבה יותר זול לחברות התעופה לשלם על הדלק..
 

kennedy

New member
הרעיון שלך,אמור לחסוך,אך הוא יקר

השאיפה בתעופה המסחרית לפחות,היא חסכון בהוצאות.הוספת משקל למטוס,פרושה יותר דלק לטיסה פירושה יותר כסף.היום כל מה שלא מטיס,ולא ניתן להמריא בלעדיו,לא מותקן במטוס.הדוגמא הכי טובה לכך:סולם פנימי שהיה בדגמי ה737 והיה יוצא מתחתית הדלת הקדמית,לא תמצא אותו יותר בדגמי ה 737 או בכל מטוס חדש.אם אפשר להסיע על כח מנוע,למה להגרר למסלול,מורכב,ובלתי יעיל ולוקח זמן מיותר.עדיף ויותר חסכוני להחליף צמיג שחוק,מאשר לקנות מנוע לגלגלים,ולהוסיף משקל למטוס.
 

vuv

New member
יצירתי או לא, אני חשבתי על זה מזמן.

.. יש בזה משהו, כי אמנם על הקרקע הוא צריך לסחוב את המטוס אבל מהירומת מקסימלית מותרת על הקרקע היא 20 קשר. לעומת זאת, אם הוא רוצה לסובב באוויר את הגלגלים לקראת הנחיתה, אין למנוע את כל המשקל של המטוס עליה ולכן הדבר היחידי שיכול להפריע לה באוויר זה החיכוך... תחשבו על זה
 

uri ba

New member
ועוד שאלה קטנה

גררת את המטוס לעמדת המראה, לא משנה עם זה עם טרטור, מנוע קטן או 20 עבדים... אתה מנסה להניע ואחד ממנועים מסרב להגיב.. תקלה.. אתה חוסם את מסלול ההסעה, מאחוריך יש שיירה של מטוסים ואי אפשר לחזור.. מה עכשיו?
 

kennedy

New member
זה רעיון כ"כ אוילי,לגרור מטוס

לתחילת מסלול להניע שם ו....חבל"ז..רק ילד מתבגר שלא מבין כלום בתעופה מסחרית אזרחית יכול להעלות רעיון כה "גאוני".שאל אותו(קוראים לו יעל גנסין)
 

uri ba

New member
קני עזוב

זה שלב בחיים שכולם עוברים, גם אני חשבתי את זה כשהייתי בגילם, ההבדל הוא שלי לא היה אינטרנט כדי "להפיץ את הבשורה" בכל מקרה אחרי שבוע וחצי הבנתי כמה הרעיון אידיוטי מיסודו..
 

נוב 00

New member
יופי...

אתה וקנדי אנשים דגולים, מבוגרים וראיתם הכל בחיים.. רק תודיעו לנו מתי להשתחוות...
 
ג'וני קנדי...לא הבנתי אותך..

הרעיון שהעלה כאן אחד האנשים היה לצייד מטוס במערכת הנעה קרקעית ע"מ להביא אותו לתחילת מסלול ושם יניע את מנועיו. עמדתי היתה שחבל להעמיס את המטוס במערכת ההנעה שהשימוש בה ממש שולי ואם כבר שיגררו את המטוס...גם כך וגם כך הרווח השולי מיותר. אודה לך אם תסביר את הערתך. ד"א . היה מטוס גרמני בשם "ארדו" אשר כני הנחיתה לו היו ניתקים מיד אחרי המראה ע"מ לחסוך את המשקל והוא היה נוחת על מגלשיים...
 

uri ba

New member
לא רק הארדו גם ME-163 קומט

וד"א עניתי לך גם על הרעיון הזה.. הוא אמנם נחמד אבל לא פרקטי בעליל..
 

uri ba

New member
אז מה?

הוא גם לפעמים סובל מילדותיות מופרזת, פיוזים קצרים, טימטום מתפרץ ומוגבלות דידקטית.. זה לא סיבה לקטר, זו סיבה לשפר..
 
למעלה