יש לי שאלה בקשר לאתרים שלי
יש לי 2 אתרים. האחד בבננה בום והשני בנענע. ושניהם פורטלים חילונים שלא סגורים גם לא ביום כיפור. אני שאלתי רבנים מה לעשות לגבי האתרים שלי, אין לי אפשרות לחסום אותם, רק למחוק אותם. והאתר שבבננה בום הוא הרבה יותר מפותח מזה שבנענע, והוא כולל הסברים ותמונות והדמיות בכוכבים משתנים שזה למעשה תוכן האתרים שלי. ואם אני ימחוק את האתר שלי בבננה בום אני יצטרך למחוק 9 עמודים מורכבים ולא בטוח שיהיה לי קל לשחזר אותם. בנענע הוא פחות מפותח מאשר בבננה בום, אני לא חושב שבכלל יש בו תוכן, לאחרונה אני חושב שהוא נראה ריק. פניתי ל2 הפורטלים ומבננה בום לא קיבלתי תשובה, ומנענע הם אמרו שאין להם אפשרות לחסימה בתאריכים קבועים אך הם יחפסו פתרון ומאז הם לא חזרו אלי. ושאלה כזו הפנתי עוד לפני מעל לשנה לרבנים והם אמרו לי היות ואין לי שליטה על מה שהגולשים עושים, אז מספיק לי רק לכתוב הודעה שבה אני רוצה שיכבדו את רגשותי ולא יגלשו באתר בשבתות וחגים ובכך אני יצא בסדר. ועכשיו יום כיפור קרוב ובו בטוח שאני לא ירצה שיגלשו בו, ואין לי מושג מה לעשות. וכאן יש דיעות מנוגדות בין הדתיים לחילונים מי מבין הימים יותר חזק, הדתיים אומרים שהשבת והחילונים אומרים יום כיפור. לי מישהו שגר בקרבת הבית שלי אדם חרדי אמר שהשבת יותר חזקה, כך אמר לי גם רב באינטרנט וגם שכן דתי ציוני שגר על ידי וכך אמרה גם אחותי. אך אבא שלי ואח שלי הם חילונים והם אומרים שיום כיפור יותר חזק. ואני מן הסתם מאמין למי שמבין כי ברור שדתיים מבינים יותר, אך אבא שלי ואחי איתנים בדעותיהם. כך גם בראש השנה שהוא יומיים היום הראשון שיצא בערב שבת אז אבא שלי הסכים שהמנורות במקרר ובהקפאה יהיו מכובים למרות שזו לא דעתו וגם לא דעת אחי, אך בצאת השבת אבא שלי התעקש להדליק את האור במקרר שכולל גם את ההקפאה. לי יש ויכוח עם אחי שאור זה כמו אש, כי שניהם מאירים ומחממים. והוא בעד הדיעה שבשבת לא מדליקים אש כי זה אסור. אז שאלתי אותו אם לוחצים על הכפתור של ההצתה אז יוצא ניצוץ, והוא אמר שזה אסור, אז אמרתי לו שהדלקת מנורה זה יותר מי רק ניצוץ, זה הצתת חוט להט שלם. אז הוא אומר לי שהיעוד והכוונה קובעים, שהדלקת אור זה לא מיועד ולא מכוון להצתת אש. כך הוא חושב גם על התחבורה העירונית שאסור להפעיל אוטובוסים אך מותר מוניות מכיוון שאוטובוסים למראית עין נראים כלוקחים לעבודה ומפעלים אסור לפתוח. ואבא שלי כן מדליק את האש אם הוא רוצה לחמם אוכל, כי הוא אומר שפעם היה צריך לעשות מלאכה בשביל להדליק אש והיום עושים את זה רק בלחיצת כפתור, וכך הוא אומר על הדלקת אור רק לחיצת כפתור. והוא גם בעד תחבורה ציבורית אך לא בעד חנויות פתוחות כי זה מלאכה. בא לי לתפוס אותו בוויכוח הבא ולשאול אותו למה חנויות זה מלאכה הרי אין מאמץ פיזי לפחות לא במכולת שרק נותנים מצרכים ולוקחים כסף, לזה הוא קורה מלאכה? ואני מדבר עליו כי הוא חילוני. אם דתי יגיד את זה אז אני יכבד אותו. אבל אבא שלי חילוני ואומר פירושים מה מותר ומה אסור. גם על אכילת חלב אחרי בשר הוא אומר שמותר חלב אחרי עוף כי עוף זה לא בשר. ואומרים אל תבשל גדי בחלב אימו. אז אני יכול להגיד שחלב ובשר זה לא גדי בחלב אימו, מכיוון שהם לא תלוים אחד בשני. ואח שלי מקפיד על לחכות 6 שעות של אכילת חלב אחרי בשר ועוף, וחצי שעה מחלב לבשר ועוף כי ככה הוא הורגל מקטנות, ואני בטוח שמקפיד על זה. אחי אומר שמה שהיה זה גם מה שצריך להיות בלי להקל ובלי להקשות, והוא רגיל לסביבה חילונית, ולכן מה שהסביבה עושה זה מותר ומה שלא זה אסור. ואני לא היתי יודע מקטנות שדג זה לא כמו בשר ועוף, ולכן בקטנותי אם הייתי אוכל דגים חשבתי שהייתי צריך לחכות עד שמישהו חרדי שגר לא רחוק ממני אמר שדגים זה לא בשר ושלא צריך לחכות. ואחי אמר לי שהוא במקומי היה ממשיך לחכות והיה מציע לי גם להמשיך לחכות מכיוון שזה הרגל מקטנות וגם אמונה בסיסית ודברים כאלה לא משנים. הרי מה שהיה זה גם מה שצריך להיות. וגם אם אני האדם היחיד בעולם שמחכה אני צריך להמשיך. ואת כל זה סיפרתי לא רק אחרי שכבר ידעתי שלא מחכים מדגים, וממילא כבר לא חיכתי, ואז הוא אמר לי שכן הייתי צריך להמשיך לחכות. אז שאלתי אותו אם אני לא יחכה האם אקבל עונש, הרי מי שעובר עברה אז הוא נענש ומקבל את זה מלמעלה. והוא הרי לא מאמין בזה, הוא אומר שעונשים מקבלים רק מבני אדם ואם מקבלים מלמעלה אז הוא מכנה את זה כצירוף מקרים. אז אמרתי לו שאם אני ממילא לא מקבל עונש ולא עובר עבירה, אז למה להמשיך לחכות זה לא מתאים לי. אז הוא אמר רק בגלל שלא משנים הרגלים מילדות. הוא בשבת לא הדליק אש, אז זה אומר שאסור כי מה פתאום להדליק, אך האבא מדליק כבר שנים על גבי שנים וזה אצלו דבר רגיל ולכן לו מותר. אמרתי לו שאני לא קונה את כל זה, כי עוד לפני שאני והוא נולדו גם עברו שינויים בתקופות כך שמה שהוא רגיל זה לא מה שקובע מה מותר ומה אסור.
יש לי 2 אתרים. האחד בבננה בום והשני בנענע. ושניהם פורטלים חילונים שלא סגורים גם לא ביום כיפור. אני שאלתי רבנים מה לעשות לגבי האתרים שלי, אין לי אפשרות לחסום אותם, רק למחוק אותם. והאתר שבבננה בום הוא הרבה יותר מפותח מזה שבנענע, והוא כולל הסברים ותמונות והדמיות בכוכבים משתנים שזה למעשה תוכן האתרים שלי. ואם אני ימחוק את האתר שלי בבננה בום אני יצטרך למחוק 9 עמודים מורכבים ולא בטוח שיהיה לי קל לשחזר אותם. בנענע הוא פחות מפותח מאשר בבננה בום, אני לא חושב שבכלל יש בו תוכן, לאחרונה אני חושב שהוא נראה ריק. פניתי ל2 הפורטלים ומבננה בום לא קיבלתי תשובה, ומנענע הם אמרו שאין להם אפשרות לחסימה בתאריכים קבועים אך הם יחפסו פתרון ומאז הם לא חזרו אלי. ושאלה כזו הפנתי עוד לפני מעל לשנה לרבנים והם אמרו לי היות ואין לי שליטה על מה שהגולשים עושים, אז מספיק לי רק לכתוב הודעה שבה אני רוצה שיכבדו את רגשותי ולא יגלשו באתר בשבתות וחגים ובכך אני יצא בסדר. ועכשיו יום כיפור קרוב ובו בטוח שאני לא ירצה שיגלשו בו, ואין לי מושג מה לעשות. וכאן יש דיעות מנוגדות בין הדתיים לחילונים מי מבין הימים יותר חזק, הדתיים אומרים שהשבת והחילונים אומרים יום כיפור. לי מישהו שגר בקרבת הבית שלי אדם חרדי אמר שהשבת יותר חזקה, כך אמר לי גם רב באינטרנט וגם שכן דתי ציוני שגר על ידי וכך אמרה גם אחותי. אך אבא שלי ואח שלי הם חילונים והם אומרים שיום כיפור יותר חזק. ואני מן הסתם מאמין למי שמבין כי ברור שדתיים מבינים יותר, אך אבא שלי ואחי איתנים בדעותיהם. כך גם בראש השנה שהוא יומיים היום הראשון שיצא בערב שבת אז אבא שלי הסכים שהמנורות במקרר ובהקפאה יהיו מכובים למרות שזו לא דעתו וגם לא דעת אחי, אך בצאת השבת אבא שלי התעקש להדליק את האור במקרר שכולל גם את ההקפאה. לי יש ויכוח עם אחי שאור זה כמו אש, כי שניהם מאירים ומחממים. והוא בעד הדיעה שבשבת לא מדליקים אש כי זה אסור. אז שאלתי אותו אם לוחצים על הכפתור של ההצתה אז יוצא ניצוץ, והוא אמר שזה אסור, אז אמרתי לו שהדלקת מנורה זה יותר מי רק ניצוץ, זה הצתת חוט להט שלם. אז הוא אומר לי שהיעוד והכוונה קובעים, שהדלקת אור זה לא מיועד ולא מכוון להצתת אש. כך הוא חושב גם על התחבורה העירונית שאסור להפעיל אוטובוסים אך מותר מוניות מכיוון שאוטובוסים למראית עין נראים כלוקחים לעבודה ומפעלים אסור לפתוח. ואבא שלי כן מדליק את האש אם הוא רוצה לחמם אוכל, כי הוא אומר שפעם היה צריך לעשות מלאכה בשביל להדליק אש והיום עושים את זה רק בלחיצת כפתור, וכך הוא אומר על הדלקת אור רק לחיצת כפתור. והוא גם בעד תחבורה ציבורית אך לא בעד חנויות פתוחות כי זה מלאכה. בא לי לתפוס אותו בוויכוח הבא ולשאול אותו למה חנויות זה מלאכה הרי אין מאמץ פיזי לפחות לא במכולת שרק נותנים מצרכים ולוקחים כסף, לזה הוא קורה מלאכה? ואני מדבר עליו כי הוא חילוני. אם דתי יגיד את זה אז אני יכבד אותו. אבל אבא שלי חילוני ואומר פירושים מה מותר ומה אסור. גם על אכילת חלב אחרי בשר הוא אומר שמותר חלב אחרי עוף כי עוף זה לא בשר. ואומרים אל תבשל גדי בחלב אימו. אז אני יכול להגיד שחלב ובשר זה לא גדי בחלב אימו, מכיוון שהם לא תלוים אחד בשני. ואח שלי מקפיד על לחכות 6 שעות של אכילת חלב אחרי בשר ועוף, וחצי שעה מחלב לבשר ועוף כי ככה הוא הורגל מקטנות, ואני בטוח שמקפיד על זה. אחי אומר שמה שהיה זה גם מה שצריך להיות בלי להקל ובלי להקשות, והוא רגיל לסביבה חילונית, ולכן מה שהסביבה עושה זה מותר ומה שלא זה אסור. ואני לא היתי יודע מקטנות שדג זה לא כמו בשר ועוף, ולכן בקטנותי אם הייתי אוכל דגים חשבתי שהייתי צריך לחכות עד שמישהו חרדי שגר לא רחוק ממני אמר שדגים זה לא בשר ושלא צריך לחכות. ואחי אמר לי שהוא במקומי היה ממשיך לחכות והיה מציע לי גם להמשיך לחכות מכיוון שזה הרגל מקטנות וגם אמונה בסיסית ודברים כאלה לא משנים. הרי מה שהיה זה גם מה שצריך להיות. וגם אם אני האדם היחיד בעולם שמחכה אני צריך להמשיך. ואת כל זה סיפרתי לא רק אחרי שכבר ידעתי שלא מחכים מדגים, וממילא כבר לא חיכתי, ואז הוא אמר לי שכן הייתי צריך להמשיך לחכות. אז שאלתי אותו אם אני לא יחכה האם אקבל עונש, הרי מי שעובר עברה אז הוא נענש ומקבל את זה מלמעלה. והוא הרי לא מאמין בזה, הוא אומר שעונשים מקבלים רק מבני אדם ואם מקבלים מלמעלה אז הוא מכנה את זה כצירוף מקרים. אז אמרתי לו שאם אני ממילא לא מקבל עונש ולא עובר עבירה, אז למה להמשיך לחכות זה לא מתאים לי. אז הוא אמר רק בגלל שלא משנים הרגלים מילדות. הוא בשבת לא הדליק אש, אז זה אומר שאסור כי מה פתאום להדליק, אך האבא מדליק כבר שנים על גבי שנים וזה אצלו דבר רגיל ולכן לו מותר. אמרתי לו שאני לא קונה את כל זה, כי עוד לפני שאני והוא נולדו גם עברו שינויים בתקופות כך שמה שהוא רגיל זה לא מה שקובע מה מותר ומה אסור.