יש לי שאלה די בעייתית....

יש לי שאלה די בעייתית....

בוקר אור. חברי רכש לאחרונה דירה בתל-אביב. בשל תפקידו הגבוה בחברה כלשהיא הוחלט לשכור לו דירה ע"ח החברה. קרוב משפחתו, שהיה בקשיים כלכליים, החל לגור בדירתו החדשה ללא שכירות וללא חוזה. כעת, לאחר שהגיעו שוכרים פוטנציאליים, הוא מסרב לצאת מהבית! הוא מעדיף להגיע למשפט בשל ה"סחבת" הארוכה. מיותר לציין שהוא חי בדירה כ 3 שנים תמימות, שוב, ללא שכירות וללא חוזה. מה ניתן לעשות?
 

ציפי ג

New member
החבר בבעיה רצינית

הבעלים של הדירה יכולים לתבוע את החברה שיכולה לתבוע אותו אישית על כל יום שהקרוב גר בדירה מבלי לפנותה.
 
והתשובה די פשוטה

לא מובן לי משהוא - אם חברך רכש דירה לאחרונה, אז איך הקרוב מתגורר בדירה 3 שנים? כדי להבין את "כאב הראש" אליו הכניס עצמו - הדפס ותן לחברך לקרוא את הדיון בנושא דייר מוגן המופיע בדף זה בפורום. הפיתרון - עו"ד טוב ויקר אשר יטפל בנושא פינוי הדירה. אחרי שישלם שכר לימוד הוא ילמד כיצד לדאוג לעצמו ולרכושו בעתיד.
 
כמה הבהרות שלא הובנו...

1. "לאחרונה" הכוונה היא לפני 3 שנים. 2. הוא קרא, הבין, אך לא הבין מה הקשר לדיור מוגן מכיוון שקרוב משפחתו חי ללא חוזה ושכירות ולא שילם לו כלל על הדירה. 3. האם תהיה בעיה רצינית בפינוי הדירה, אם הוא יסרב להתפנות, למרות צו בית המשפט? 4. מה הקשר לשכר לימוד??
 
תשובה ../images/Emo104.gif

במקרה של צו פינוי מטעם ביהמ"ש, הבעייה היא שהדייר יכול לגרום לסחבת. צריך לתת שורה של התראות ואזהרות לפני שההוצל"פ מפנה את חפציו, ויש אגרות ותשלומים בדרך. הדרך החוקית המהירה היא... מה לעשות....לשלם לו קצת כסף כדי שיצא.
 
דייר מוגן

2) הקשר לדייר מוגן מתחיל בשאלה מיהו דייר מוגן? איני בקיא מספיק בנושא מבחינה משפטית כדי לתת לך תשובה. אולם כשיש חוזה שכירות ומשלמים דמי שכירות מערכת היחסים החוזית ברורה ומוגדרת. כשאין - הכל באוויר והדייר יכול להעלות כל מיני טענות, בין היתר שהוא דייר מוגן, כדי למנוע או לעכב את הפינוי שלו. 3) לא יודע למה כוונתך ב´בעיה רצינית´, פשוט, במדינתנו קשה לפנות מישהו כנגד רצונו, זה לוקח זמן ועולה ממון. 4) והממון שזה עולה הוא שכר הלימוד עבור השיעור "כיצד לא נוהגים". * הכל היה פשוט יותר אם היה מקבל יעוץ מקצועי לפני שהכניס את קרובו לדירה. אנשים חושבים שהם יודעים הכל, "חוסכים" את עלות היעוץ המקצועי, ולעיתים נקלעים לבעיות שעלות ההחלצות מהן גבוהה הרבה יותר. גם עכשיו הוא מנסה לחסוך ולקבל פתרונות קסם בחינם במקום לקחת עו"ד רציני שיטפל בבעיה.
 
למעלה