יש לי שאלה ולא רק בגלל

  • פותח הנושא skito
  • פורסם בתאריך

skito

New member
יש לי שאלה ולא רק בגלל

משהו על הבלט בישראל פאנוב - חבורה ישראלית כמעט שכולם יוצאי חבר העמים ורק אחת ילידת הארץ - בית שאן 1982 מעניין למה התקשורת בארץ לא מספיק מפרגנת לבלט הישראלי? ואיך זה שאין מספיק רקדנים ילידי הארץ בתחום המיוחד הזה? אני מכיר אחת ורק אחת אז קבלו אותה קוראים לה שרון רוזנברג – בתמונה בראשית דרכה שרון בוגרת בית הספר לאומניות (אשקלון - ברוריה ברקמן) משנת 2002 נחשבת שרון לתגלית של תיאטרון הבלט פאנוב שביצע מספר לא מבוטל של מופעים מופעים שזוכים לשבחים האחרון שבהם "רשמים" עדיין
שווה לרוץ למעשה מופע זה מהווה את התבשיל למופע הענק "ג'יזל" המתוכנן לשנת 2005 תיאטרון הבלט בישראל אינו זוכה לחשיפה תקשורתית רבה וחבל שכך, יצא לי לראות כמה מופעים ואין, אין מילים, זה כל כך מרגש ויפה אז אם לא הייתם במופעי בלט הפסדתם! תיאטרון - בלט פאנוב תיאטרון בלט פאנוב נוסד ב- 1998 ע"י הכוריאוגרף ואלרי פאנוב, שהתפרסם ברחבי העולם כרקדן וירטואוז, כוריאוגרף מבריק ומנהל אמנותי של כמה מלהקות המחול הטובות בעולם. הרקדנים, תחת שרביטו של פאנוב, יצרו איחוד מלא, מקוריות וסגנון ייחודי, המשלב את בסיס טכניקות הבלט הקלאסי עם סגנונות וצבעים שונים בשפת המחול. הלהקה הופיעה בעונה האחרונה בלמעלה מ- 250 פעם בהצלחה רבה בכל רחבי הארץ .במקביל פועל לצד הלהקה בית ספר מקצועי לבלט ומגמת מחול להכשרת את דור העתיד. אחד מהמוצלחים: "לה סלפיד" למוסיקה של שופן בכוריאוגרפיה מאת מיכאל פוקין שפותח את הערב והבלט "אדיוס" למוסיקה של אסטור פיאצולה בכוריאוגרפיה של ואלרי פאנוב מסיים אותו. הבלט של פאנוב נכתב בהשראת הטנגו ורקדניה המצוינים של הלהקה מגיעים בו להבעה חזקה מאד. "רשמים" תכלול קטעי בלט. את כולם פרט לאחד יצר המנהל האמנותי של הלהקה, הכוריאוגרף ואלרי פאנוב. רוב היצירות הן מחולות סולו ודואטים, שלוש מהן מבוצעות על ידי ארבעה מרקדני הלהקה. הפסקול המוסיקלי המלווה את העבודות קולאג', הכולל קטעים משל צ'ייקובסקי, דביסי וסן-סנס, שירים של ז'ילבר בקו ומייקל ג'קסון ולחן עממי. פאנוב נודע בעבר כרקדן בעל מוניטין עולמיים, החל את דרכו בלהקת "קירוב" ובא לישראל בשנת 1974 יחד עם אשתו הראשונה, רקדנית העבר הנודעת גאלינה פאנוב. הוא עבר לאירופה, ויצר עבודות לכמה להקות ובתי אופרה, בהם בית האופרה של ברלין. ניהל את הבלט המלכותי באנטוורפן. ב-1998 חזר לישראל וייסד את תיאטרון בלט אשדוד ואת בית הספר לבלט הפועל לצדו. הלהקה מונה שניםם עשר רקדנים, כולל רקדנים מלהקת הבלט הישראלי ולהקת בת דור ורקדנים מלהקות נודעות כמו קירוב ומוייסיב. הלהקה פועלת ומופיעה באופן קבוע באשדוד, ומדי פעם יוצאת לסיורים בישראל ובעולם ונהנית מקהל אוהד, המורכב ברובו מיוצאי חבר המדינות. כעת מבקשים מנהלי הלהקה לחשוף אותה לקהל הרחב, ולהציג לפניו בלט קלאסי בהרכב קאמרי. הלהקה הציגה בפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים בחיפה מחול לילדים בשם "נעלי הבלט של יעלי". ובקרוב: ג'יזל העלילה מספרת על אהבתה של ג'יזל, נערה כפרית, פשוטה ותמימה לרוזן אלברכט, אציל אנוכי וחסר אחריות שמוביל אותה לטירוף הדעת. מתוך השגעון היא הופכת למעין פיה ובסופו של דבר מתה. . הבכורה של הבלט היתה בפאריז ב – 1841. שנה מאוחר יותר הועלתה ההפקה גם בתיאטרון הבולשוי, בכוריאוגרפיה של מריוס פטיפה וז'ול פרו ,ומאז "ג'יזל" היא חלק מן הרפרטואר הקבוע של ה"בולשוי". הסיפור מבוסס על אגדת עם גרמנית מתוך ספר של היינריך היינה, שעובדה בידי הסופר הצרפתי תיאופיל גוטייה. הוא כתב את העלילה עבור רקדנית איטלקייה,קרלוטה גריסי, בה היה מאוהב נואשות והיא היתה הראשונה שרקדה בתפקיד ג'יזל. את המוסיקה כתב אדולף אדם. דמותה של ג'יזל על הבימה מחייבת לא רק טכניקה מושלמת במחול, אלא גם גם כושר משחק לא מבוטל: דמותה של ג'יזל משתנה ומתפתחת בהמלך העלילה, ולא די ברגליים חזקות כדי להציג את ההבדלים בין עלמה מאוהבת לאשה מוכת צער. הבלט כל האספקטים של ריקוד בלט, בליווי תמונות וקבצי וידאו; איך הופכים לרקדני בלט, תרגילי אימון שונים, כיצד מעמידים הופעה, וגם על ההיסטוריה של הבלט (אנגלית)
 
למעלה