יש לי שאלה חשובה ממש!

super Joe

New member
יש לי שאלה חשובה ממש!

למה קוראים לכפר סבא כפר סבא?
 

Adidason326655

New member
התשובה

לפי מה שאני הבנתי בילדותי היתה פה משפחה בעבר הרחוק רחוק משהו כמו 500 - 2000 שנה משפחת סבה (ולא סבא). והם הראשונים שהתיישבו פה. וכפר בגלל שזה היה כפר. לדעתי צריך לקרוא למקום : כפר-חאן.
 

badboy3919

New member
אמממ ../images/Emo26.gif

לקחתי קצת מידע מהאתר ויקיפדיה המעולה....(לקרוא הכל,ממש מעניין) כפר סבא מוזכרת לראשונה בכתבי יוסף בן מתתיהו בתיאור מלחמותיו של המלך החשמונאי אלכסנדר ינאי: "ובא (אנטיוכוס דיוניסוס) ליהודה עם שמונת אלפים חיילים חמושים ושמונה מאות פרשים, ואלכסנדרוס (ינאי) שפחד מפני הסתערותו חפר תעלה עמוקה בכפר־סבא..." (קדמוניות היהודים, ספר 13, פרק 15א). בספר אחר שלו - מלחמת היהודים - מספר יוסף בן מתתיהו על הקמת העיר אנטיפטריס (כיום תל אפק): "עמק כפר סבא, העמק היפה במלכותו, המלא נחלי מים ועצי חמד ("מלחמת היהודים", א כא ט). כפר סבא נזכרת בתלמוד הבבלי פעמיים: "מעשה בשקמה של כפר סבא שהיו מוחזקין בה טומאה" (מסכת נידה סא ע"א). על פי התלמוד הירושלמי, נחשבה כפר סבא לגבול הרצועה שבה יש חשש לדמאי אך לא לשביעית. (ירושלמי מסכת דמאי כב, ג). עדות לקיומו של יישוב יהודי בכפר סבא מאות שנים אחר כך, במאות ה־7 עד ה־9 לספירה יש מפסיפס שנחשף בבית הכנסת ברחוב שמדרום לבית שאן. בקטע המתאר קיום הלכות נזכר היישוב "כפר סבה" כאחד היישובים היהודיים בשרון. כיום מזהים את מיקום כפר־סבא של תקופת בית שני עם היישוב הערבי באותו שם שקם כנראה במאה ה-10 - באזור שיכון קפלן של היום. עדויות על יישוב ערבי זה יש לנו בכתביהם של הגאוגרפים הערביים אל־מֻקַדַסִי ונאצר כוסרו מהמאה העשירית. היישוב הערבי כפר־סבא מצוי במפה של ארץ ישראל שצייר האנגלי ויליאם ווי (Wiliam Wey) בשנת 1462, אך הוא ממוקם משום מה בין הר תבור לטבריה. בתקופת המנדט הבריטי התגוררו בכפר זה כ־800 תושבים, רובם בני שבט עֻבֵּידָיֶה השייך לברית שבטי אַבּוּ קִישְק.
 

ba r2 0 1 0

New member
../images/Emo45.gif

נראה לי שגם השרשורים על הדרים צריכים להיכנס לשאלות נפוצות! חחח שמתם לב שיש פה מלא שאלות ותשובות על הדרים?
 
לפי מה שאני הבנתי |:../images/Emo85.gif

כפר סבא היתה עיר ערבית לפני הכרזת המדינה ונקראה כפר סעבא [או משהו כזה].. ואז כשקמה המדינה הפכה השם כפר סעבא לכפר סבא לפי הבהנה שלי..
 
בטוח יש תשובה בקונסרבטוריון

איך שנכנסים הולכים ימינה ויש שמה כל מיני דברים על כפר סבא...אף פעם לא בדיוק בדקתי מה זה למרות שאני שמה פעם בשבו (מנגן)
 

Double U

New member
הקונסרבטוריון נמצא מעל המוזיאון...

אבל למקום שבו נמצאים שניהם (והספרייה, והאודיטוריום) נקרא בית ספיר.
 
בכפר סבא יש באר שהיה פעם פעיל לפני

75 שנה אם אני לא טועה, הוא נמצא בבניין הקטן של העיריה ואפשר לצפות בבאר הזה עמוק, בלי מים.
 

ba r2 0 1 0

New member
כן הייתי שם פעם והיו בתוכו כל מיני

מטריות כובעים וכל מיני דברים שנפלו לאנשים לתוכו! זה עמוווווק!
 

ba r2 0 1 0

New member
תהני! ותיזהרי שאת מתכופפת שלא ייפול

לך שום דבר!
חחח
 
למעלה