יש לי שאלה חשובה .

יש לי שאלה חשובה .

שלום לכם ., יש לי בן שהוא בכיתה ב" והוא ילד חכם ונבון בחשבון הוא מעולה והבעיה היא בעיברית הוא לא קורא חלק.,הוא מקבל תמיכה ועזרה מהבה"ס.מה שקידם אותו אך לא מספיק. הוא קיבל במיבחנים בלשון ובהבנת הניקרא מעל 80 שלדעתי זה טוב. אתמול ?(יום חמישי )היתי בשיחה עים היועצת והמורה והן יעצו לי להכניס אותו לכיתה של 8 תלמידים כלומר כיתה טיפולית מה שאני סירבתי נימרצות ואמרתי שזה יהרוס אותו יותר . הילד מקבל ציונים טובים אז את בעיית הקריאה אני יעזור לו בשיעורי עזר בנוסף לעזרה של הבה"ס . הוא ילד אומנם שובב והסכמתי לעשות לו איבחון לבעיית קשב וריכוז ואיבחון ריגשי אולי זו הבעיה שלו .,כי חבל לי על הילד . אני מקווה שאני עושה לטובת הילד ועים יש מישהוא עים בעיה או שמכיר אני ישמח לקבל תגובה .אני מודאגת מאוד מאוד. מה דעתכם האים אני צודקת בזה שסירבתי להכניס אותו לכיתה טיפולית מה שאין יוצאים מימנה לכול המשך הלימודים ורובם נושרים מהבה"ס בתיכון .
 

faith2

New member
הבעיה במערכת החינוך היום היא...

שהיא פשוט מאכלסת ברובה מורים שפשוט לא יודעים איך ל"קלוט" את התלמידים. אותי בכלל רצו להכניס לכיתה טיפולית- בהנחה שאני מתאימה לכזאת. גם לי הייתה בעיה בלשון, את מבחני המתמטיקה לא הייתי פותרת, והמורים חשבו שאני פשוט "מפגרת". ואני- פשוט עשיתי חישובים כאלה בראש ולא היה נראה לי שזה הגיוני לספור מספרים על הנייר. בכל אופן משם הגעתי לכיתת מצטיינים ואז לעתודה- וזאת בזכות אמא שלי שלא הסכימה עם המורים. המורים היום צר לי לפגוע אבל האיבחונים שלהם על הפנים. תעזרי לילד שלך- קחי לו מורים פרטיים תשקיעי- אבל הכי חשוב אל תרימי ידיים!
 
לfaitn

תודה על העידוד ., יש לי ילד חכם אבל אני לא יתן להם לעשות לו את זה סתם כי אין להם משאבים או שהמורה לא מוכנה קצת להיתאמץ יותר.,הבן שלי הוא מיספר אחד בכיתה בחשבון ובכול המיקצועות יש לו מעל 80 .אני יעזור לו., כבר סידרתי לו שיעורי עזר בעיברית ואני כמו אימך ילחם בהם ולא יתן להם להרוס אותו . מאחלת לך בהצלחה בכול אשר תיפני.
 

faith2

New member
../images/Emo24.gif

כל הכבוד לך
...תאמיני לי ההשקעה שלך בו- היום תשתלם לך בעתיד
שהיה המון המון בהצלחה...שמחה שעזרתי
!
 

עינת

New member
צדקת לחלוטין

כפי שאת מספרת לבנך יש ליקוי למידה ואותו ניתן לאבחן ,אך אין זה אומר שהוא זקוק למסגרת טיפולית,ההפך הוא הנכון ,המסגרת הרגילה צרכה ואפילו חייבת (על פי חוק) לתת לו את הסיוע הנדרש. על מנת להבין מה הליקוי ולקבל את ההנחיות המתאימות למערכת החינוך יש לעשות איבחון דידקטי . אל תוותרי ואל תתני למערכת לנווט אותך - להם קל יותר להתמודד כך ואת צרכה לחשוב לא על ההתמודדות שלהם כי אם על בנך.
 
לעינת


עדיין לא עשיתי לו איבחון קבעתי לו תור ל20 לחודש וניראה ., אני לא עומדת לוותר להם כי לותר להם זה בישבילי לוותר על הילד שלי ואין בכונתי לוותר עליו .הוא ילד בוגר וחבריו בבה"ס הם מהכיתות היותר גבוהות .,והוא ילד נבון אך כניראה שיש משהוא שזה לא בשליטתו אז אני יבדוק ויטפל במה שתהיינה התוצאות . היום מערכת החינוך מעדיפה עקב קיצוצ בתקציבים לעשות לילדים כאלה פשוט עוול בימקום לטפל בהם היא פשוט זורקת אותם. תודה על התמיכה ואני יעדכן בתוצאות כאשר יהיו.
 

עינת

New member
מחזקת את ידך שוב ושוב

וממקום של נסיון אישי, יש לי שני ילדים הסובלים מליקויי למידה, עם הראשון מבינהם נלחמתי מלחמת חורמה במערכת החינוך (בעזרת אירגון שנקרא הלה אשר סיפק לי את לשון החוק ואת הידע ) וגם הצלחתי . הבחור סיים 12 שנות לימוד בתיכון רגיל עם בגרות חלקית והיום משרת בצבא. יקירה המערכת תמיד לא ידעה איך להתמודד, היום היא יודעת יותר אבל לא ששה להשקיע... מחכה לעידכונים.
 
נכון וזה מה שעצוב

שאין המערכת מוכנה להשקיעה ומטילה על הילד כתם ועל ההורים את המטלה . אני לקחתי את זה כמשימה ואני ילחם במערכת עד חורמה .
 
היום ביקרתי בבית הספר ו......

פיתאום שאמרתי למורה שהוא קורא די יפה לדעתי ולדעת מורה שהיא שכנה היא אמרה שנכון היא עשתה לו איבחון קריאה ויש שיפור ניכר בקריאה שלו .,אז אמרתי לה אני לא מבינה איך אתם שבוע ליפני אומרים לי להוריד אותו לכיתה טיפולית ועכשיו הוא בסדר ? שאלה טובה לא? אמרתי לה שיניחו לבני ואני ידאג שהוא יתקדם בלימודים .אני חושבת שעיבדתי את אימוני במערכת החינוך וקבעתי פגישה עים מנהלת ביה"ס אני רוצה בירור יסודי כי זה ממש כואב ומכעיס מה שהם מנסים לעשות לבני ולילדים אחרים כי יש הורים שלא מבינים ומוליכים את ילדיהם לתחתית .
 

a s t r o

New member
תשמעי בתור אחד שאכל הרבה חרא מזה

מערכת החינוך בארץ דפוקה ברמות..... יאנו אל תתפלאי יותר מידי בגלל ששטויות כאלו קוראות תתחילי להתרגל
 
אם יש לו בעיה אמיתית

את עושה לו עוול. אם אין לו בעיה, אשרייך. כדאי ללכת לפי התחושות שלך אך לנסות ולהיות כמה שיותר אובייקטיבית. נכון שאנחנו לא רוצות להדעת שהילד שלנו בכיתה טיפולית או שמשהו לא לא בסדר איתו אך בכיתה שכזו, יש דגש על הפרט. כל ילד מקבל צומת לב הרבה יותר גדולה דבר שהוא נפלא לעומת 20, 30 או אפילו 40 תךמידים בכיתה המורה לא יכולה לתת צומת לב לכל אחד בנפרד ולעבוד איתו על הבעיות שלו. הם מתקדמים לפי הרוב. השאלה היא אם המבחנים בלשון כוללים גם מבחני קריאה. את צריכה לשים לב היכן יש לבנך בעיות ולעזור לו עד כמה שאפשר ולא להתעלם מהם בטוענה שאולי נכשלת כהורה, או שלא עשית את עבודתך נאמנה ממש לא. להפך, אם תדאגי לבנך בצד הטוב ביותר גם אם יש לו קשיים הוא לא יפגר מאחורי כולם ולא יסבול שהינה, יש יותר טובים ממנו ושלועגים לו. חישבי על טובתו ולא על הדימוי שלך או מה יגידו. את תמיד יכול להוציא אותו מהכיתה הזו לכיתה רגילה אחרי שהבעיה תסתדר. אני זוכרת שכשאני הייתי בכיתה ג' היו שם ילדים עם קשיי קריאה כשלי כבר לא היו כבר מכיתה ב או בעתם אף פעם לא היו ותמיד באיזה שהוא מקום לא הבנתי למה ילד בכיתה ג' קורא כמו ילד בכיתה א' את יודעת למה? כי לא טיפלו בהם ובקריאה שלהם.
 
להפרי האסור 2003

שלום לך ., אני מקבלת את דבריך ., אך אצל בני זו בעיה שכוללת שני הבהרות חולם ושורוק ., לכן אני מתחילה לתת לו שיעורים פרטיים פעמיים בשבוע אצל מורה פרטית והוא יתחיל לקבל מהבה"ס גם עזרה שבמיסגרת בה"ס. אני יודעת את הבעיה שלו ולא מיתעלמת מימנה המורה שלו בחנה אותו שבוע שעבר והיא אמרה לי שהוא קורא די יפה חוץ משני ההבהרות שבהן יש לו קושי . הילד הוא מצטיין בחשבון וביכלל כול המיבחנים שלו הם מעל 80 .,אני אמא שמוכנה להשקיע והילד גם רוצה להיתקדם בני יודע אנגלית כבר מגן חובה שבעוד בכיתה הם רק מתחילים את מה שהוא כבר יודע מליפני כיתה א" . אני החלטתי לעשות לו גם איבחון אצל הורולוג בשביל השקט הנפשי שלי . מקווה שהוא יתגבר על הבעיה הזו ויתקדם הלאה כי יש לו את כול היכולות להיתקדם . לגבי כיתה טיפולית זה לילדים שהם מיתקשים בכול ולא רק בקריאה של שני הבהרות ולכן היום מערכת החינוך היא מין הגרועות שיש בעולם ., מערכת החינוך לא משקיעה בילדים וכול בעיה קטנה שיש היא ישר מיתנערת מימנה בימקום לטפל ותיראי איזה נוער יש לנו אז תביני לבד . דיברתי עים המנהלת של הבה"ס ואמרתי לה ילד שאין לו אפילו שלילי אחד צריך להיות בכיתה טיפולית ? היא אמרה לי את צודקת ואמרה שהיא תיבדוק את הנושא עים המורה שלו., ואף המורה שלו אמרה לה שהוא לא צריך ושהוא מיתקדם יפה . נורא היתרגזתי על היועצת ואמרתי לה שאת בני תעזוב לנפשו ושתיתןלו את החיזוקים שמגיע לו מהבה"ס ואני ידאג שהוא יקבל מחוץ למסגרת של בה"ס.
 
קיבלתי את המיכתב מהיועצת וכולי עצבי

עצבים עליה ., המיכתב לא מתאר ילד בכיתה ב" אלא עבריין שתלמידים מפחדים מימנו שהוא אלים ומרביץ ואין לו מוטיבציה לילמוד בקיצור ישר למוסד לעברינים צעירים .,מחר על הבוקר אני הולכת למנהלת ולמורה שיאשרו לי את המיכתב . היום הילד ישב עים המורה שיושבת איתו על קריאה והיא כתבה לי פתק קטן ואילו המילים במדויק.: "לאמא של ... שלום ., היום ...עבד יפה מאוד במרכז הטיפולי הוא קורא יפה ומדויק."., אתמול הוא קיבל 100 במדעיים 95 במיבחן בחשבון .,זה ילד שאין לו מוטיבציה? ילד אלים ילד שלא רוצה לילמוד לא מקבל תוצאות כאלה אבל מחר אני יעשה שיחה רצינית או אני או היועצת כי לא אתן לה לרמוס את הילד שלי .מה לדעתכם אני צריכה לעשות אני עובדת עצות כבר היא עושה מהבן שלי מעומד לעבריינות .
 
למעלה