יש לי שאלה לכולם (שיכול להיות לסקר

superDuper

New member
יש לי שאלה לכולם (שיכול להיות לסקר

מעניין) הקדמה קצרה לשאלה: סכ"ה אני חושב שחוכמה או הצלחה בפסיכומטרי (למרות שאחד לא משקף את השני) הם לא תכונות מולדות ולכולנו סכ"ה אותו פוטנצייל. יש אולי כמה שיגידו "בקושי התכוננתי" וקיבלתי מעל ל 700 אבל לדעתי אם נסתכל על אורך החיים שלהם, התחביבים שלהם, החברים שלהם ככל הנראה נגלה שהם "למדו לבחינה כל החיים שלהם". אז השאלה שלי היא כזו: מה מאפיין אתכם ואת אורח החיים שלכם שיכול וישפיע/השפיע לדעתכם על הציון לפסיכומטרי? (יעזור גם הציון למי שיש) התשובות לדוגמא יכולות לכלול דברים כמו: אוכל מאוזן/לא מאוזן, מתח נפשי גדול, חוסר התעניינות בתחום מסויים, סוג חברים/הורים/משפחה... תודה מראש.
 

צביקה ו

New member
אני יכול לענות על זה...

כשהייתי ילד קטן ההורים שלי די הכריחו אותי לראות חדשות (פעם זה עוד לא היה נחשב התעללות
) ולקרוא עיתונים. אבא שלי גם היה מדבר איתי בשפה גבוהה יחסית. היום אני מודה להם מאוד על-כך וגם בפסיכומטרי זה די עזר לי. חלק לא קטן מהמילים באוצר מילים כבר ידעתי, וכשאנשים נאבקו עם מילים כמו "אמביוולנטי" וביטויים שונים ("מתי מעט", "שלג דאשתקד" וכו´), לי לא הייתה בעיה. חוץ מזה עשיתי פסיכומטרי החודש אז עוד אין לי ציון.
 

husam11

New member
תשובה

אני חושב שישנם שני מרכיבים להצלחה או גם לאי הצלחה בפסיכומטרי. המרכיב הראשון הוא התורשה, כך שכל בן אדם נולד עם מנת משכל מסוימת, למשל מישהו שנולד עם 100 יכול לשפר את זה אבל קשה שהוא יגיע ל -130 למשל, אבל מצד שני זה יכול לרדת גם. כך שהמרכיב השני הוא הסביבה והזה לא פחות חשוב מהראשון. הסביבה כוללת במקרה זה את הידע שנצבר ונלמד, וגם את הגישה למבחן עצמו. אישית, אני זוכר את עצמי לוקח ספרים של פסיכומטרי ולומד מאז שהייתי בכיתה ו´ כי הייתה לי מודעות לזה מההורים, אז היו המבחנים עם הצורות וכל מני דברים שכבר לא קיימים, כך שזה תרם רבות בהמשך, כמו כן התחלתי לקרוא עיתונים עבריים שזה לא שפת אם שלי בכיתה ו-ז, בנוסף לקריאת הרבה ספרות וספרי מדע. מה שניתן להסיק מזה שהשפעת הסביבה היא מהותית ביותר ועיקרה השפעת ההורים על הבן וההכוונה שלו מגיל צעיר מאוד. דרך אגב הציון שלי זה 750. תודה.
 

husam11

New member
עכשיו קראתי

קראתי את מה שכתבת וחלק ממה שכתבו אחרים, אכן אנחנו מסכימים על הרבה דברים, אבל שוב לאנטלגנציה המולדת יש חלק בזה, ועוד משהו, חלק מהאנשים כתבו שהמבחן בודק חשיבה מהירה ותכונה זו היא מרכיב מכריע בהגדרת האינטלגנציה, כך שמי שחושב מהר וגן מגיע לתשובות נכונות כמובן הוא יותר אנטלגנטי ממישהו שמגיע לאותן תשובות בפרק זמן יותר ארוך.
 

natalyp

New member
לדעתי...

דבר חשוב נוסף לדעתי הוא קריאת ספרים באופן שוטף, בעברית ובאנגלית.
 

גרעאפס

New member
אני לא מאד מסכים

אני לא מסכים עם האמירה "ותכונה זו היא מרכיב מכריע בהגדרת האינטלגנציה" לדעתי לזמן אין משקל רב. הוא מאד משני כששוקלים את הכל. בכלל, אם ללכת רחוק יותר אומר, כי לדעתי הפסיכומטרי צריך להיות ללא הגבלת זמן. זה מטורף אם אוניברסיטאות ייתחסו לפתירת בחינה כאל מרוץ נגד השעון.
 
מה זה אינטליגנציה?

כדי לשפוט אם תכונה מסוימת היא מרכיב באינטלגנציה צריך לדעת קודם כל מה זה "אינטלגנציה". הבעיה היא שלאינטלגנציה יש 2 משמעויות: - ידע - יכולת למידה (הסקת מסקנות נכונות) כשאומרים "אינטלגנציה" מתכוונים לאחת מהמשמעויות, לא לשילוב של שתיהן. אם מתיחסים למשמעות השניה, אז חשיבה מהירה בהחלט משקפת אינטלגנציה.
 
למעלה