יש לי שאלה עבורכם...

יש לי שאלה עבורכם...

מה אתם חושבים על מהירות גבוהה בכבישים ??? 120-170 קמ"ש ? לא מדבר על ה200 קמ"ש פלוס
מהי בכלל מהירות מופרזת ???
 

ofir_y

New member
שאלה מאוד ילדותית לדעתי.

זה תלוי בסוג הכביש, בסביבתו (בתי ספר, איזור מגורים, איזור תעשיה וכו' וכו') ברוחבו, בשוליים, בשדה הראייה, בכמות הנתיבים, בהפרדה ובשטח הפרדה עצמו, באורכו ובתנאי הדרך (ניקוז, תאורה וכו')
 
אתה צודק בהנחה מסויימת...

לא לא התכוונתי בדרכים עירוניות. אלא בינעירוניות ובעיקר כבישים מהירים. כמו כביש החוף,איילון,כביש 5,6,1 וכו'...
 

ofir_y

New member
בכבישים הקצרים שאצלנו בארץ,

יש מקומות שאפשר לסוע בהם גם 150. יש מקומות, שהכביש משובש וצריך לסוע שם פחות ממה שרשום , זה עובד ל2 הצדדים. לדוגמא, בכביש 5 לכיוון הרצליה, מי שבא לצאת ממחנה גלילות ולהיכנס לאיילון צריך להדביק את הדוושה כדי להשתלב בלי לחתוך יותר מידי אף אחד. ויש עוד דוגמאות כאלה.
 

wil

New member
יש כבישים בהם אין סכנה לנסוע מהר

(חוץ מסכנה לרשיון הנהיגה ולארנק...). דוגמאות שאני מכיר אישית: 1. כביש 6 כמובן - אין בעיה לנסוע שם 150+ (כשפנוי) ובקטעים מסויימים אפשר כנראה לנסוע במהירות הקול בבטיחות מלאה (לא ניסיתי מהירות הקול - לקורולה נגמר האוויר ב-190 בירידה
) 2. איילון - מהרצליה עד רוקח (לא כולל השיפוצים כרגע...) 140-150 די סביר. (כשפנוי, כמו תמיד). בחלק הדרומי יותר אולי קצת פחות, אבל עדיין יותר מ-90. בחלק הדרומי ממש (הולץ והלאה לכיוון חולון) הגבלת המהירות ל-50-60-70 בכלל מגוחכת, כולם נוסעים שם 120 ואחרי יוספטל אפשר גם 140. 3. כביש 5 - יש חלקים שנסללו מחדש לא מזמן באיכות מצויינת. לא מרגישים שם בכלל את השיוט על 140. 4. כביש החוף - אין בעיה לנסוע 140 לכל האורך, ובחלק מהקטעים יותר. השלטים של "90 להזכירך" כמובן מוצבים בישורות הארוכות בהן אפשר לנסוע 200. ויש כמובן עוד הרבה - אלו רק דוגמאות שמוכרות לי היטב. כל הנתונים הנ"ל כמובן כפופים ל: 1. נהג עירני שישן בלילה. 2. ריכוז בנהיגה ולא בפלאפון/ילדים/איפור/עיתון. 3. תנאי ראות טובים. 4. רכב תקין (בדגש על צמיגים).
 

ttzz

New member
נתונים

הנתונים שנתת צריכים להיות בכל מקרה מה הקשר מהר?
 

wil

New member
הקשר הוא שמי שחושב שניתן לנסוע מהר

בלי לשמור על הכללים האלו - יכול למצוא את עצמו במצב לא נוח. ע"ע התפוצציות צמיגים בכביש 6, בעיקר ברכבים מסחריים - צמיגים ישנים ויבשים, לפעמים לא זהים על אותו סרן, וכל מיני קומבינות. או מטומטמים שנוסעים 120 באיילון, לא משנה אם מדובר ביום שמש נאה או בסופת ברד בה יותר ראוי לנסוע 80 או אולי פחות. ושכחתי להזכיר אלכוהול - אפילו בכמות המותרת בחוק - פוגע בזמן התגובה ובקואורדינציה. אם שתיתי (כאמור מדובר במשקה אחד...) - נוסע רגוע ושומר מרחק פי 1.5 מהרגיל כדי לקזז את ההשפעה. ולא מנסה לשמור על הקצב בנתיב השמאלי אלא נשאר בימני ונוסע הביתה על 100 בלי עקיפות מיותרות.
 
אוי אוי אוי,כמה טעויות...

בשביל לנהוג מהר,לא צריך לחשוב על כך. בשביל לנהוג מהר,אתה צריך להכיר ולדעת את מגבלות הרכב שלך ומעבר לזה להיות מוכן לכל טעות או דברים בלתי צפויים על הכביש,כמו למשל שועל שחוצה את הכביש ואתה בדיוק על 140 קמ"ש אתה אולי מועך אותו,אבל הוא עלול להבהיל אותך כהוגן עד כדי לחיצת חירום על הבלמים ומעבר לזה אתה עלול לדרוס אותו עם הגלגלים ואז עצם אחת עלולה לפוצץ לך את הצמיג ואתה עלול להימצא בתוך הקיר בטון או הפוך בצד הדרך. לנהוג מהר זה לא לחשוב. ממש לא לחשוב. לנהוג מהר זה לדעת. זה לעשות קורסים לנהיגה נכונה ומתקדמת בכדי שיהיה לך קצת מושג על כל הטעויות שאתה עושה על הכביש,גם אם אתה חושב שאתה לא עושה טעויות. תבדוק את העניין. אל תנהג מהר כי אתה חושב שהכביש מתאים ופתוח דיו למהירות גבוהה.
 

wil

New member
אין נהג שלא עושה טעויות.

מה שחשוב הוא ללמוד מהטעויות (רצוי לפני שהן הופכות לתאונות...), להסיק את המסקנות הדרושות וליישם אותן כדי למזער את האפשרות לטעויות דומות בעתיד. ולגבי קורסים לנהיגה מתקדמת - אכן מומלצים לכל נהג, אבל לא ממש צריך קורס נהיגה מתקדמת כדי לנסוע 130 בכביש החוף. (בנס הרים כן...
)
 

ttzz

New member
מה אמרתי,כל זה צריך בכל

מקרה,לא משנה מהירות מה אמרתי
 

אלון ל

New member
מסכים איתך מאד

תוסיף את כביש 7 כביש חדש מאד באורך של 20 ק"מ או קצת פחות מזה. כביש מעולה וריק, אבל מה ההגבלה שניתנה ? ניחשת נכון, 90. כמו כן כביש חוצה שומרון 5 בדיוק כמו שאמרת, גם אחד הכבישים היותר ריקים ונוחים לשוט בו. כביש 1 מתאים ל 130-140 ואולי בקטעים מסוימים אף 150.
 

אלון ל

New member
עבור כביש 6

150 קמ"ש היא מהירות סבירה מאד מבחינת התשתית ומבחינת התכן ההנדסי. קיבלתי בעבר מייל מדובר חברת דרך ארץ על כך שהכביש נבנה כמו אירופה לנסיעה במהירויות גבוהות מכביש 6 אך הממשלה משיקולים זרים הגבילה את המהירות ל 110 (שלא ליצור פערי מהירויות וכו')
 
אני אגיד לך מה השיקולים ה"זרים"...

תאר לך מישהו נוהג בנתיב השמאלי במהירות 130 קמ"ש ויבוא נהג מאחור שרוצה לנהוג 150 קמ"ש...מה יקרה בדיוק ??? האיטי יותר פשוט יעכב את המהיר בגלל שהנתיב שייך לאבא שלו,בדיוק כמו בכל כביש אחר. נהגים שנוהגים במהירות 80 קמ"ש באיילון בנתיב שמאלי קיצוני [שלישי] ונהג אחר שמזגזג ב-110 קמ"ש בגלל שהוא [האיטי] לא מפנה את הנתיב השמאלי הקיצוני. ככה זו המדינה הזו. יש לנו משטרה שאוכפת את זה שנוהג קצת מהר יותר ולא עוצרת את אלה שלא מפנים את הנתיב השמאלי [נתיב עקיפה].
 
מטרות התחבורה: מהירות ובטיחות

באופן בסיסי, שאיפת התחבורה צריכה להיות להניע כמה שיותר אנשים, כבכמה שפחות זמן, בבטיחות מוחלטת. כאשר אי אפשר לעמוד בתנאים, מתחילים להתפשר. מתפשרים גם שהנדרש אינו אפשרי מבחינה כלכלית (ובבקשה שלא ידברו איתי על מחיר לחיי אדם - אין כזה). מכיוון שיש יותר מ"פתרון" אחד למשוואה - הפתרון תלוי בתכן הכביש, בתכן כלי הרכב, ביכולות הנהג במרקם התנועה, במחיר נזקי התאונות המתקבל כסביר - אין תשובה מסויימת לשאלה (יותר נכון להגיש שהתשובה הפוליטית הרבה יותר מגבילה מהתשובה הטכנית).
 
למעלה