יש לי שאלה-שאולי נשאלה כאן...

יש לי שאלה-שאולי נשאלה כאן...

אבל אשאל שוב... למיטב ידיעתי, מרים היתה אמו של ישוע ולפי האמונה הנוצרית היא ילדה את בנו של ה'. מצד שני, היתה נשואה ליוסף. אם יוסף לא היה אביו של ישוע, כיצד הוא בכל זאת נצר לשושלת דוד?
 

lion 7

New member
לפי הברית החדשה

מראים בבשורות מאורעות הלידה , מקרים בהם ישוע בן 12 , ואחרי זה בגיל 30 שנה, שהתחיל בה שליחותו שמשכה שלוש שנים ואז נצלב.. לפי המאורעות בבשורות יוסף לא נגע במרים עד שהיא ילדה את בנה הבכור, אחרי זה ומתוך העדות במשך שליחותו, נזכר שם אחים לישוע מהם יוסי יעקב ... שדי ברור שיוסף ארוס מרים התחתן והיה להם בנים.. (לפי מאורעות שנכתבו על ידי אבות הכנסיה, שהם ספרים השייכים לעדה או כנסיה, מתועדים סיפורים שונים כגון היות מרים ילדה טובה חכמה, וגם דתית ששמרה על מצוות או על טוהרה , שם גם מוסברים שמות הוריה הבילוגים .. . .
 
עדיין לא הבנתי אז למה הוא משושלת

בית דוד, אם יוסף לא היה אביו? או שמרים עצמה היתה נצר לבית דוד?
 

salt of earth

New member
מרים עצמה הייתה נצר לבית דוד

Mary was a direct descendant of King David which gave Jesus the right to ascend the Jewish throne, both through Mary and through adoption by his foster father, Joseph. Mary's genealogy is supplied in Luke 3:23-38. Dr. Henry Morris explains the genealogy in Luke: "Joseph was clearly the son of Jacob (Matthew 1:16, so this verse [Luke 3:23 - says 'son of Heli'] should be understood to mean 'son-in-law of Heli.' thus, the genealogy of Christ in Luke is actually the genealogy of Mary, while Matthew gives that of Joseph. Actually, the word 'son' is not in the original, so it would be legitimate to supply either 'son' or 'son-in-law' in this context. Since Matthew and Luke clearly record much common material, it is certain that neither one could unknowingly incorporate such a flagrant apparent mistake as the wrong genealogy in his record. As it is, however, the two genealogies show that both parents were descendants of David--Joseph through Solomon (Matthew 1:7-15), thus inheriting the legal right to the throne of David, and Mary through Nathan (Luke 3:23-31), her line thus carrying the seed of David, since Solomon's line had been refused the throne because of Jechoniah's sin" [Dr. Henry M. Morris, The Defender's Study Bible, note for Luke 3:23 (Iowa Falls, Iowa: World Publishing, Inc., 1995).].​
שאר ההסבר כאן
 
אם זכרוני אינו מטעני

הד"ר הנרי מוריס הוא מהנדס מים, חבר במוסד לחקר הבריאה. בברית החדשה לא מוזכר שמוצאה של מרים מבית דוד- אולי זה בא מהספרות החיצונית. מאחר וישוע הוא בנו המאומץ של יוסף, הוא קיבל דרכו את הייחוס לבית דוד. גיניאולוגית זה לא נכון? נא לזכור את דברי יוחנן המטביל (מתי ג 9) אני אומר לכם כי מו-האבנים האלה יכול האלוהים להקים בן לאברהם. אם בן לאברהם מהאבנים אפשרי, למה בן (אספקט אנושי של ישוע) של דוד, דרך אימוץ על ידי יוסף הנגר שמוצאו הביולוגי הוא אלוהים (האספקט האלוהי שלו) לא?
 

סנופי11

New member
הקושיה עדיין לא נפתרת

ייחוסה של מרים לדוד לא פותר את הקושיה: 1)אין שום מקור בתנ"ך שאומר שהייחוס נמשך אחר האם. 2) לפי התנ"ך והמסורת היהודית הייחוס הולך רק לאחר האב במדבר (א, יח): "ויתילדו על משפחתם לבית אבותם" 3) ע"פ התנ"ך ה' מבטיח לדוד המלך ששלשלת מלכות בית דוד, שממנה ייצא משיח, תעבור מבן לבן ולא מאב לבת : "לא יכרת לך איש מלפני ישב על כסא בית-ישראל." (מלכיםא,ח,כה) וכך גם נאמר בירמיהו הנביא: 1. "כי כה אמר ה' לא יכרת לדוד איש ישב על כסא בית ישראל." (ירמיהו לג, יז) 2. "מהיות לו בן מלך על כסאו." (ירמיהו לג, כא) . ואפילו אם נניח ששלשלת יוחסין יכולה לעבור דרך האם, גם זה לא פותר את הסתירה. מסיבה מאוד פשוטה: על פי התורה משיח חייב להיות מצאצאיו של דוד רק דרך בנו; שלמה המלך ולא דרך בן אחר ("נתן בן דוד"). וכך ה' אמר לדוד המלך: "הנה בן נולד לך הוא יהיה איש מנוחה והניחותי לו מכל אויביו מסביב כי שלמה יהיה שמו ושלום ושקט אתן על ישראל בימיו. הוא יבנה בית לשמי והוא יהיה לי לבן ואני לו לאב והכינותי כסא מלכותו על ישראל עד עולם". (דברי הימים א כב, ט-י). וכך נאמר במקומות נוספים בתנ"ך (שמואל ב ז,16-12; דברי הימים א יז, 14-11; כח, 7-4; כט, 1; דברי הימים ב ז, 18-17). לעומת זה, בלוקס פרק ג', השלשלת היוחסין לא עוברת דרך שלמה, אלא דרך נתן בן דוד. כלומר שהשלשלת כמו שהיא מופיעה שם אינה יכולה להיות השלשלת של המשיח. אם נעיין היטב בברית החדשה ניווכח כי בשלשלת שבספר מתי, מופיעים 27 שמות, כלומר 27 דורות אחרי דוד ועד ישוע. אולם, אם נפתח את הפרק ג' בספר לוקס – נראה שמדוד עד ישוע מופיעים... 42 שמות, היינו 42 דורות! פער של 15 דורות, משמעות של כמה מאות שנים! ממילא הטענה כי שלשלת אחת היא של יוסף, ושניה של מרים, לא סבירה, כי יוסף ומרים לא יוכלו להתחתן עם פער של מאות שנים המפרידים ביניהם!
 

lion 7

New member
כבר כתבתי על יעדם של שתי הבשורות

מתי הבליט את היוחסין המלכותי כבן לדוד המלך, ומצד שני לוקס (הגוי) יעוד בשורתו היתה לגויים . . אם תדפדפי בדפים אני הבאתי הסבר על העדר שמות או שינוי שמות אחרי אברהם.. ( בבקשה, אם מישהו יכול להביא את תגובתי לsuperman בנוגע זה, בשרשור ``הסתירות`` בשושלות , תודה מראש)..
 

salt of earth

New member
בבקשה ../images/Emo140.gif

הבהרה לגבי שני השושלות המשך.. נ.ב- אם המנהלת תוכל לשים את הקישורים הללו או בתוך המאמרים או בתוך השאלות הנפוצות כי כנראה נישאל הרבה על זה. לצערי
לא אוכל לעצב אותם יפה כי יש לי מבחן השבוע ואני פורשת כדי ללמוד. אני עוד אחזור, אל דאגה
.
 

lion 7

New member
את לא רק מלח הארץ , גם מלח הפורום.

אנחנו לא רוצים לשבש את לוח הזמנים העמוס שלך , מלח הארץ יקרה, אנחנו נענה בזמננו החופשי. לחלק יש לימודים, אחרים עבודה, משפחה , כנסיה ,חובות שונים, זמני קריאה , התעמקות ברוחניות ועוד, . . אז יאללה ביי ובהצלחה. . . .
 

סנופי11

New member
לא הבנתי

את הקשר שבין שלוקס היה גוי ושינוי ייחוסו של דוד. זה בגלל שלא הכיר את ההיסטוריה ? או שהיתה לו משמעות בשינוי?
 

lion 7

New member
מתי בחר יוחסי דוד דרך שלמה

ולוקס בחר את הנצר הקטן דרך יונתן בן דוד .... יש פרשנות על אי התאמה מלאה בשמות במיוחד אחרי דוד, וכפי שכתבתי באותה תגובה הארוכה המסבירה גם פרשנות להעדר כמה שמות . . . לגבי ראות כתיבת לוקס (אין ויכוח ששניהם כתבו מצליחת רוח הקדש כמו שאר הספרים) , המפקד שהוזכר בלוקס 2:3) היה בצו המלוכה בכל רחבי המדינה הרומית. ועוד אחד נוסף, אחרי תקומת המשיח (במעשי השליחים 5:37) . המפקד של מרים ויוסף מראה לנו, שמפקד זה קרה על פי מנהג הרומים והיהודים, (וכאן חשוב מאד) שהרומים היו רושמים שמות הנשים גם, ספק גם שהם הכריחו את הנשים לבוא אל מקום המפקד . . . ומה חשוב להסביר, הבלטת לוקס הנראית לעין , שבו יש מיזוג מנהגים רומים ומנהגים יהודים ,באותו מפקד שקרה בימי המלך הירודוס היהודי, בצו מהקיסר הרומי, מי שהתחיל במפקד זה בתקופת כהונתו של קריניוס הראשונה בשנת 4 לפני הספירה, ואולי גם המשיך צו המפקד בתקופת כהונתו השניה בשנת 6 לספירה ... (אני מציע לחזור שוב על השרשור שפתח supurman על הסתירות ותגובתי בנושא) ..
 
למעלה