יש לי שאלה..

יש לי שאלה..

אני לא כלכך מבין במוסגים אבל הייתי רוצה לדעת מהי כמות הדחף שצריך מטוס קל מהמנוע כדי לעלות לאוויר ובאיזה מומחים הוא נמדד בתודה אלירן
 
השאלה

הייתי רוצה לדעת מהיא כמות הדחף שצריך מטוס קל למשל כמו צסנה כדי לעלות לאוויר ובאיזה מונחים הכוח נמדד
 

flugzeug

New member
היי אלירן

כמות הדחף היא כמובן פונקציה של משקל המטוס (בין השאר). מטוס צריך דחף בהמראה כדי להתגבר על הגרר+כדי לצבור גובה. יחס דחף/משקל הדרוש תלוי ביחס עלוי/גרר של המטוס. עבור מטוסים קלים, יוצא שיחס דחף משקל הוא באזור 1/6 - 1/5 . עבור הזלין,למשל,ששוקל בערך 1300 ק"ג, דחף מקסימלי (מתקבל במהירות הזדקרות) הוא בערך 2500 ניוטון, שזה קצת יותר מ-250 ק"ג-כוח. אני מניח שבססנה המצב די דומה (מבחינת יחס דחף/משקל) .
 
למה דווקא 1/5

להבנתי עד היום, אין תשובה לשאלה המקורית, מאחר וניתן להרכיב מטוס מאד קל ועם כנפים מאד גדולות, ודרישת כח מאד נמוכה מצד אחד, וההיפך (מטוס קרב) מצד שני. כלומר, ה 1/5 שאתה מדבר עליו עבור "מטוס קל קלאסי" יכול להיות גם 1/1 וגם 1/20 - תלוי במטוס.... אני מבין לא נכון?
 

flugzeug

New member
אתה בהחלט צודק

המספרים שהבאתי הם מספרים מייצגים מבחינה סטטיסטית. עקרונית אפשר לקחת זלין, להלביש עליו כנף עם מנת מימדים 1:40, ואז נקבל יחס עילוי\גרר דומה לזה... כמובן שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי לבנייה, ולגמרי בלתי אפשרי להטסה.
 
לא מסכים!!!!

אני חושב שמטוס לא כשיר לטיסה אם אין לו יחס דחף למשקל של לפחות 1:1. (מי שראה אותי מטיס טיסנים יבין למה
) אבל למען האמת כבר ראיתי טיסנים עם יחס דחף למשקל של 1:10 ואני חושב שהשיא הוא של הדאון ממונע אדם שהגיע לסביבות 1:20. בקצה השני של הספקטרום יש לך מסוקים, מטוסי רקטה (כמו הX-15, מעניין כמה היה לו) וכל מני רקטות עם כנפיים על שלט (טיסנים)... אבל זה כבר סיפור אחר.
 

omni

New member
דחף למטוס

החישוב המדוייק מורכב מאד וכולל הרבה פרמטרים, אך לענינינו לדעתי יספיק לך "חוק האצבע" הבא: משקל המטוס (בק"ג), חלקי יחס הגלישה, = לכוח סוס הדרוש לשמירת המטוס בטיסה אופקית וישרה. לדוגמא: מטוס ששוקל 1000 ק"ג, שיחס הגלישה שלו הוא 1:10, יצטרך 100 כוח סוס בכדי לטוס במהירות המיטבית בטיסה אופקית וישרה.
 
למעלה