אני מסכימה ומוסיפה...
את אחד האלמנטים החשובים בחניכה טקסית מסודרת ע"י קוון, וזה שהיא כוללת חוץ מהשתייכות לדת עצמה, בדרך כלל גם השתייכות לקוון עצמו. הקוון לא מאפשר לכל אדם להכנס לתוכו, ודורש תקופה של למידה והתחייבות, בדיוק להפך, ע"י דיחפת החניך להשגים, ואחריות אישית על השגיו (בעיקר המנטור הוא האחראי), ככה הקוון מעודד בדיוק ההפך משטחיות, הוא מעודד התעמקות, צמיחה, השקעה והוכחה בלתי ניתנת לערעור של השגי החניך, הוא מוודא בעצם שהחניך באמת יודע ועושה, וזה לפעמים עדיף על מישהו שקורא לעצמו וויקאני אבל בעצם מתבסס על שניים וחצי אתרים. חוצמיזה שההשתייכות של מישהו לקוון היא בעצם התחייבות של אותו מישהו לקוון הזה, מעין קשר נפשי\ ספיריטואלי בין חברי הקוון, ככה שהם לא סתם יכניסו כל אחד, וגם הגמול בסוף (של להשתייך לקבוצה מאוחדת ומגובשת שמגיעה ביחד לרמות של קרבה ואנרגיה גבוהות מאוד), שווה את ההשקעה והזמן של החניך, ברור מאליו שבמעגל כזה של קרבה הקוון לא יסתכן בלהכניס לסודותיו חינך לא מאומן ולא מנוסה... ולסיום אני חושבת שההרגשה האישית של וויקאני, בין אם חלק מקוון או סוליטרי, מאוד מעודדת חניכה, ברמה האישית והמנטלית לפחות... לבצע את הצעד הזה שאחריו תוכל לדעת שמה שלא יהיה, אתה את הצעד הגדול כבר ביצעת, וגם אם זה רק לעיניך ולעיני האלים, זה המון. אם ביצעת את הטקס כשאתה לא מוכן ולא מתוך כנות ורצון אמיתי, אלא מתוך שטחיות, אתה תדע את זה, זה שאמרת את המילים לא הופך אותן לאמיתיות, הכוונה שלך היא שעושה את זה.