יש לי שאלה

יש לי שאלה

אצל בני בן השנה ותשעה חודשיים התגלתה ירידה בשמיעה. הוא שומע רק כ65 דציבל בשתי האזניים. חלק מהבעיה היא מים וכרגע אנחו מתכוננים לניתוח. אבל כנראה שיש עוד בעית שמיעה אמיתית. אני רוצה להיות מוכנה למה שהולך לעבור עליו.בעיקר אני מפחדת מהגן של שנה הבאה. בקיצור עד כמה מכשיר שמיעה עוזר. ואם אתם יכולים להסביר לי איך שומע מי שלא שומע. שמעתי משהו על ציפצופים וכאלו. וגם האם מנסיונכם גן רגיל עם 20 ילדים יכול לפגוע בו.ואולי עדיף לו להשאר במסגרת קטנה יותר.(הבעיה שבמסגרת קטנה יש פחות מרחב). ועוד שאלה אנחנו התחלנו לדבר יותר בקול בבית וגם לדבר אליו לפנים. ויש שיפור במצב רוח שלו. יש עוד משהו שאני יכולה לעזור לו בו. ועוד אחת אחרונה. אתם מכירים פורום להורים לילדים עם ליקוי שמיעה? תודה מראש מקווה שלא הפרעתי.
 

K u d z u

New member
One good idea is

to contact the people working at MICHA (sorry I'm typing in English, i can't type in Hebrew because right now I'm not in Israel) - they will give you a lot of advice about how to help your child hear as much as possible. As a hard of hearing person myself, who was found to be deaf at 3 months old and wore hearing aids from that age, let me voice the opinion that you need not fear so much for your child. He will be OK with other 20 kids - what you should think about is not his hearing, but rather if the teacher (ganenet) is a kind person and the kindergarted is a good place. Just like for any child. However, if he cannot hear, and hasn't yet started talking (or even if he has started talking) you may have to consider he will need special help to learn to speak clearly, even if he gets hearing aids. The right organisation to help you with this is MICHA (mem yod heit aleph) - this is an organisation working with hard of hearing children up to the age of 5 years. They will give you advice on how to find the right hearing aids, how to help your kid at home, and also offer special speech therapy lessons to help your child acquire vocal language. Look them up in the phone directory . Let me just say - do not panic. Your child will be fine. He is not made of glass and there is no need to shield him from the world - let him experience it like other children. If you also contact MICHA for more advice, it will do good - but remember, you know your child best.
 
תודה רבה

אני לא יודעת אם יש לי מה לפנות למיח"א כי עדיין לא ברור עד כמה הוא לא שומע. רק אחרי הניתוח נוכל לעשות BERA ואז לדעת. בכל אופן תודה למרות שאני יודעת שהוא חזק ויש לו המון כוחות.אני מאוד חוששת. הוא חלק מתאומים. ואת שניהם אני שולחת לאותו גן.ומאז שהם נולדו אנחנו כל הזמן אומרים איזה ילד גם רגיש וחזק נפשית הוא. דווקא בגלל שהם שניים זה יותר בולט. בכל אופן ממש תודה מה שכתבת עזר לי מאוד ואני ישמח אם גם אחרים קצת יכתבו מנסיונם.
 

0ne Man

New member
שלום תרבד קפוא ../images/Emo13.gif

קודם כל, שמיעה ברמה של 65 דציבלים היא עדיין טובה, וילדך לא יתקשה לדעתי לתפקד בחיי היומיום גם בלי חינוך מיוחד, במיוחד אם תתאימו לו מכשירי שמיעה זעירים, שנכנסים לתוך חלל האוזן ולא נראים כלל. ארגון מיח"א נוסד לסייע בחינוך ושיקום ילדים חירשים, בגני ילדים אינדיבידואליים לילדים חירשים, ואני לא חושב שזו מסגרת שמתאימה לילדים עם ליקוי שמיעה קל, אולם איני מומחה בתחום, ולא יזיק אם תתייעצי עם צוות מיח"א, שיבדקו את הילד ויציעו לך אפשרויות כיצד לטפל בילד בתחום החינוכי-חברתי. דבר נוסף, אני חושב שחשוב מאד שתתייעצי עם קלינאית תקשורת מוסמכת, שתבדוק את ילדך, ותציע לך כיצד לשפר את התיקשורת של בנך עם הסביבה. קיים בתפוז פורום בניהול קלינאית תקשורת מומסכת, שתשמח לענות על שאלותייך. לקישור לחצי כאן כמו כן מצורף קישור לפורום של הורים לילדים לקויי שמיעה.לקישור לחצי פה. מקווה שעזרתי לך. בהצלחה!
 
תודה רבה רבה

עזרת מאוד האמת שכל מידע עכשיו יעזור לי אני ממש מגששת באפלה ואצלי מידע זה דבר מאוד מרגיע
 
שיפור האקוסטיקה בבית ובגן.

תרבד, לא ציפיתי לפגוש אותך כאן. אני מבין שאת נגישת לבעיה של הילד באופן תכליתי ובונה. זה טוב. אני מציע לך לקרוא גם את החוברת הוירטואלית 'אקוסטיקה של חדרי כיתה' וליישם את הכתוב בה בבית ובגן העתידי. שיפור באקוסטיקה יקל את חיי כולם ובמיוחד את חייהם של לקויי השמיעה ולקויי הריכוז. חייהם של הבריאים מוקלים גם עם שיפור האקוסטיקה כי הם צריכים פחות לצעוק ושומעים פחות רעשי רקע. ממקום עבודה עם אקוסטיקה טובה, אנשים שומעים חוזרים פחות עייפים הביתה. החוברת נמצאת בקישורים של פורום אסטרטגיות והנגשת למידה (874).
 
למעלה