מטוס בנוי לטוס 30שנה לפחות
ובאשר למטוסי ה-742 של אל-על הם בני 25 שנה. למען הדיוק: 4X-AXQ הוא משנת 1974 (30 שנה), 4X-AXF הוא משנת 1978 (26 שנה) שני אלה הם מטוסי ה742 שהם לנוסעים שנשארו לאל-על , כל השאר הם מטוסי מטען. ולדעתי מתפקדים יפה מאד, אם עדיין בחודשי הקיץ העמוסים שולחים אותם לטיסות ארוכות כמו לבנגקוק או לניו-יורק אז כניראה שהם עדיין במצב טוב. לחברת התעופה האמריקאית Northwest (שמאוחדת עם KLM ההולנדית) יש מטוסי DC-9-32 שיוצרו בשנת 1967 (הם בני 38 שנה!) ועדיין החברה לא מתכוונת להוריד אותם. זה אומר על היכולות האדירות של המטוסים במבחינת תפקוד לאורך זמן. -לגבי ה 752 של אל-על. (4X-EBT,4X-EBS) -הם משנת 1990 ושנת 1991 כך שהם בני 13 ו 14 שנה- עדיין לא באמצע החיים ועם היסטוריית הבטיחות של מטוסי ה 752 הוא במצב טוב מאד, אין מה לפחד לטוס ב757 הישנים של אל-על. ה757 הוא מטוס מאד בטוח. ה-4X-EBO ו 4X-EBY הם משנת 1988 ומשת 1989 והם היו קודם בחברות תעופה אחרות אבל כמובן גם הם במצב מצוין. אם כבר אז ה767-200 של אל-על הם ישנים יותר (שניים משנת1984 4X-EAA 4X-EAB) אבל גם הם במצב טוב מאד. שניים הנוספים בעלי ER (4X-EAC 4X-EAD גם במצב טוב והן טיסן למרחקים גדולים בלי בעיות -יוהנסבורג,בומביי,ניו-יורק EWR) דרך אגב השניים הנוספים ה762ER של אל-על היגיעו לאל-על בשנת 1999(ויוצרו ב1990) והם יוצאי חברת התעופה הבולגרית שלא קיימת יותר, BALKAN).