יש לי שאלונת :)

  • פותח הנושא 2sis
  • פורסם בתאריך

2sis

New member
יש לי שאלונת :)

שמתי לב שה-757 של אל על צבועים בסכמה הישנה (לא יודעת אם כולם). למה זה?
 

2sis

New member
ועוד משהו-

מה אומר ה-ER בחלק מהמטוסים של בואינג?
 

נועם04

New member
ER

ER זהו קיצור של EXTENDED RANGE או בתרגום חופשי טווח מוגבר אשר מתומצת ביותר מערכות גיבוי ומכל דלק מוגדל
 

נוב 00

New member
כי...

הולכים להיפטר מהם עוד מעט אז לא שווה להשקיע כסף בצביעה שלהם, כנ"ל לגבי כמה ממטוסי ה 747-200
 

2sis

New member
הבנתי...

זה די מבאס לשמוע האמת, כי זה אומר שאלה מטוסים ישנים וכבר לא אמינים במיוחד... ואני הולכת לטוס באחד כזה בעוד שבוע. עם הפחד טיסות שלי זה לא ילך טוב:]
 

תוכון1

New member
אבל יש גם 757 שהם יחסית חדשים

אני חושב. אני טסתי לפני 3 שנים ללונדון עם בואינג 742 של אלעל ללונדון, ואת האמת, הטיסה הייתה זוועה. המטוס רועש בצורה בלתי רגילה, הוא מאד צפוף, ולא נוח בכלל. לעומת זה, ה-744 של אלעל הם אחלה. צריך אבל להיפטר מה-742 כמה שיותר מהר.
 

B752Captain

New member
מטוס בנוי לטוס 30שנה לפחות

ובאשר למטוסי ה-742 של אל-על הם בני 25 שנה. למען הדיוק: 4X-AXQ הוא משנת 1974 (30 שנה), 4X-AXF הוא משנת 1978 (26 שנה) שני אלה הם מטוסי ה742 שהם לנוסעים שנשארו לאל-על , כל השאר הם מטוסי מטען. ולדעתי מתפקדים יפה מאד, אם עדיין בחודשי הקיץ העמוסים שולחים אותם לטיסות ארוכות כמו לבנגקוק או לניו-יורק אז כניראה שהם עדיין במצב טוב. לחברת התעופה האמריקאית Northwest (שמאוחדת עם KLM ההולנדית) יש מטוסי DC-9-32 שיוצרו בשנת 1967 (הם בני 38 שנה!) ועדיין החברה לא מתכוונת להוריד אותם. זה אומר על היכולות האדירות של המטוסים במבחינת תפקוד לאורך זמן. -לגבי ה 752 של אל-על. (4X-EBT,4X-EBS) -הם משנת 1990 ושנת 1991 כך שהם בני 13 ו 14 שנה- עדיין לא באמצע החיים ועם היסטוריית הבטיחות של מטוסי ה 752 הוא במצב טוב מאד, אין מה לפחד לטוס ב757 הישנים של אל-על. ה757 הוא מטוס מאד בטוח. ה-4X-EBO ו 4X-EBY הם משנת 1988 ומשת 1989 והם היו קודם בחברות תעופה אחרות אבל כמובן גם הם במצב מצוין. אם כבר אז ה767-200 של אל-על הם ישנים יותר (שניים משנת1984 4X-EAA 4X-EAB) אבל גם הם במצב טוב מאד. שניים הנוספים בעלי ER (4X-EAC 4X-EAD גם במצב טוב והן טיסן למרחקים גדולים בלי בעיות -יוהנסבורג,בומביי,ניו-יורק EWR) דרך אגב השניים הנוספים ה762ER של אל-על היגיעו לאל-על בשנת 1999(ויוצרו ב1990) והם יוצאי חברת התעופה הבולגרית שלא קיימת יותר, BALKAN).
 

eyalmnm

New member
אין סיבה לדאגה

בניגוד מוחלט לשוק המכוניות, מטוס חייב להיות תקין במאת האחוזים לפני כל טיסה כאילו זה עתה יצא משערי המפעל. מטוס לא ימאיא כיש לו בעיה הקטנה שבקטנות, לכן אם את טסה בחברת תעופה יש לה היסטוריה של אמינות ותחזוקה נכונה, אין לך מה לדאוג. מקווה שעזרתי.
 

2sis

New member
עודדת אותי :)

אני באמת סומכת על אל על במאה אחוז, ככה שאין סיבה שיקרה משהו.
 

נוב 00

New member
אל על...

זאת לא חברה חובבנית רוסית, זאת חברה רצינית עם אגף תחזוקה רציני מאוד ויש תקלות שהמטוס יכול לחיות איתם כמה טיסות אבל לעומת זאת כל תקלה קטנה שהמטוס לא יכול לחיות איתה ,אז פשוט המטוס הזה לא יבצע את הטיסה... ממש אין לך מה לדאוג...
 

תוכון1

New member
מתי אלעל רכשה את מטוסיה

החדשים?{אלה עם הצביעה החדשה}, או שיש כאלה ישנים שהיא צבעה אותם?
 

נוב 00

New member
חוץ...

ממטוסי ה 777 של אל על כל שאר המטוסים נרכשו בתקופה שצבעי המטוסים של אל על היה כחול לבן עם הדגל בקצה הזנב והם עברו צביעה מחדש, מטוסי ה 777 נקנו בתקופה שאל על כבר צבעה את המטוסים שלה לצבע החדש לכן המטוסים נצבעו ככה כבר במפעל בואינג...
 

vitamin P

New member
../images/Emo10.gif../images/Emo10.gif../images/Emo10.gif למה מתי?????

מתוכנן תחליף????
 

נועם04

New member
מהיכן המידע ממנו אתה שואב

את מטוסי 757 EBT,EBS לא צובעים בכדי לחסוך כמה לירות וחוץ מזה שמטוסים אלו מבצעים טיסות סאןדור בקיץ כך שלא זורקים אותם מהר לגבי 747-200 יש בחברה את F,H,K,L,M,Q שלא חזרקו אותם מהר יתרה מזה את AXQ שולחים עכשיו לחיזוק והחלפת קורות כך שישאר איתנו עוד הרבה זמן
 

תוכון1

New member
ומה עם ה-744?

גם הם הגיעו עם הצבעים הישנים? ד"א-כולם באו בבת אחת ויוצרו באותה שנה, או שנגיד ELD חדש יותר מ-ELA? ודבר אחרון-ה-742 שהתרסק באמסטרדם, הוא בדיוק כמו אלה שכיום משרתים באלעל? מה היה השם שלו? ואם כבר מדברים על התחזוקה באלעל, אז נכון שהיא חברה מעולה מבחינת בטיחות, אבל איך קרה שאת אותו מטוס שהתרסק לא תיחזקו כמו שצריך, ושני מנועים פשוט נפלו מהכנף?
 

נועם04

New member
תשובות

744 הגיעו לאלעל עם צבעים ישנים לאחר תקופה הוחלט לשנות סכמה וכך נצבעו כל מטוסי 744 , 777 , 737 ,757 (EBV,EBU) . AXG שהתרסק באמסטרדם היה דומה ל AXF , AXH מבחינת מערכות ומנועים וכזכור לכם מנוע מס' 3 עף במקום למטה הצידה ולקח את מנוע 4 איתו ביחד , במקור חברת בואינג חשבה על מקרה כזה ותכננה כך שהמנוע יעוף למטה אבל זה לא קרה בנוסף קייימים עוד מקרים של מטוסי 742 של חברות לא רעות בכלל שמנועים 3 ,4 עפו בטיסה , כיום שינו את מערכת תליית המנועים (זה לא מה שגרם ל AXG להתרסק אלה עילוי גבוה בכנף שמאל לעומת 0 עילוי בכנף ימין כתוצאה מהורדת מדפים)
 

תוכון1

New member
תודה....

ומה בקשר ל-744? האם כולם יוצרו באותה שנה, והגיעו לאלעל באותו זמן? ולמה פתאום יש קפיצה מ-AXH ל-AXQ בשמות של ה-742, כי לא ראיתי אף פעם מטוס של אלעל שקוראים לו נגיד AXI.. תודה מראש
 

נועם04

New member
עוד תשובות

נתחיל ב 747-200 המטוסים החביבים עלי AXL,AXK מכונים אצלנו הסינגפוריים כי משם הם באו , הם היו מטוסי מטען בחברת סינגפור איירלינס AXQ - מציין קוואנטס כי המטוס נקנה מהחברה האוסטראלית AXH,AXF הגיעו בערך באותו זמן 744 לדעתי לא יוצרו באותה שנה תן לי לבדוק את זה אני עובד היום לילה
 
למעלה