יש לי תאומים בני 9

nesya1

New member
יש לי תאומים בני 9

לא ערכתי להם אבחון מסודר, אבל בכתה א כשהבחנתי שהם לא מצליחים לקרוא מיד התחלתי עם מורות מתקנות. אחד מהתאומים בשלב כל שהוא לא רצה מורה ורצה רק עזרתי, קשה לו אבל הוא איכשהוא מסתדר, בעזרתי ובעזרת המשפחה, תאום שני קשה לו מאוד מאוד והוא דוקא רוצה עזרה.בקרוב יש לנו טור אצל נוירולוג לאבחון הפרעת קשב וריכוז. כעת לפני החופש הגדול לא יודעת לאיזה כיוון לירות.יש לי חברה שהיא מורה מתקנת וצריך להסיע את הילד אליה. והתאום השני לא רוצה אותה בכלל. אולי אולי הוא יסכים מישהי אחרת, הוא רוצה שאני אלמד אותו. וחוץ מזה צריך גם מורה לאנגלית. אני ממש מבולבלת כי אני יודעת שהם צריכים הרבה הרבה תרגול וכאן בא המקום שלי שקשה לי מאוד איתו, כי אני לא מורה, והפתיל שלי קצר בענייני לימודים. ובכלל מרגישה מאוד מתוסכלת מהעניין. מקווה שאני כותבת ברור כי אני ממש מבולבלת בעניין.
 

FOR THE LD

New member
אבחון פסיכו-דידקטי

מדברייך ניתן להבין כי בנייך "סוחבים" את הקשיים מאז היותם בני 6-7, ועתה הם בני 9. את מספרת שמאז שנתגלו קשייהם בלמידה, הם נזקקו לתמיכה קבועה, שניתנה ע"י בני המשפחה ומורה להוראה מתקנת. מכיוון שמדובר בקושי מתמשך, הייתי ממליצה לך לנצל את החופש הגדול לעריכת אבחון פסיכו-דידקטי לילדייך, במקביל לאבחון הנוירולוגי המתוכנן לאחד מהם. האבחון הפסיכו-דידקטי, יאתר במדוייק את מוקדי הקושי והיכולת, יספק המלצות ספציפיות לתכנית עבודהיכולות שנצפו, ויגדיל את הסיכוי לקבלת תמיכה לימודית (הוראה מתקנת) במסגרת הבית-ספרית. בספטמבר מתכנסות בבתי הספר ועדות שילוב, הדנות בתלמידים הזקוקים לשעות שילוב (הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה). שעות השילוב אינן כרוכות בתשלום. הייתי מציעה לך, כבר בימים הקרובים, להגיע לבית הספר ולבקש מן היועצת להעלות את בנייך לועדת השילוב שתתקיים בספטמבר. קחי בחשבון שללא אבחון מסודר, לא ניתן יהיה לספק לילדייך תמיכה מסוג "שעות שילוב" במסגרת הבית-ספרית. יישר כוח!
 

nesya1

New member
למה אני צריכה שעות שילוב

אם בעצם מה שיתנו להם זה ממש מעט ובכל מיקרה אזדקק למורה מתקנת לא? אז לשם מה ההרגשה הזאת שמוציאים אותה מהכיתה? נראה לי קשה. ופעם נירשמתי לאיבחון פסיכודידקטי בשניידר, וביטלתי כי הוא עולה 1800 ש"ח שנראה לי נורא יקר על משהו שלא בטוח אני זקוקה.כי לאחד יש הקלות בבית הספר כי הבאתי לו מכתב המלצה ממורה מתקנת ובעצם לאיבחון אני זקוקה בגלל ההקלות לא? כי בשטח אני רואה שיש קושי. עדיין מבולבלת.
 

FOR THE LD

New member
למה שעות שילוב דווקא...

אתחיל ב"למה אבחון?" - כדי שההוראה המתקנת תהיה באמת מתקנת, דהיינו תיתן מענה ספציפי לקשיים, בהסתמך על ממצאים תקפים ומהיימנים, ולא על סמך תחושות והשערות. כדי לדעת מאיפה להתחיל, באיזו שיטת קריאה לבחור, אלו אסטרטגיות למידה להקנות, באלו עזרים להשתמש ורק בסוף - אלו התאמות לספק. ועתה - "למה שילוב?" האם המורה להוראה מתקנת (הפרטית) עושה שימוש בחומרי הלימוד השונים (ממקצועות המדעים, שפה, מולדת, מקרא וכו'?), כשהיא עובדת עם בנך? האם המורה להוראה מתקנת הסבירה לך באיזו שיטה היא עובדת עם בנך ומדוע? האם יש פיקוח על עבודתה של המורה להוראה מתקנת - האם לך יש את היכולת וההכשרה המתאימה לעשות זאת? האם היא יכולה להכין לילדייך דפי עבודה מדורגים לשימושם במסגרת השיעור? כדאי שאפסיק עם השאלות. מקווה שהמסר ברור... דרך אגב, לא כל שעות השילוב ניתנות מחוץ לכתה, ובמידה ותהליך השילוב נעשה בצורה נכונה, תוך שיתוף כל הגורמים הנוגעים בדבר - כולל מחנכת הכתה, אין סיבה שבנייך יחושו לא בנוח, כשהם יוצאים מן הכתה. לידיעתך, רבים מן התלמידים שאינם משולבים, מבקשים להצטרף לקבוצת הלמידה הקטנה, גם כשהשילוב נעשה בכתה, וגם כשנעשה מחוצה לה. הם פשוט רוצים להנות מן היחס האישי, ומן ההישגים הניכרים בשטח.
 
למעלה