יש לכם את הפרוטוקול החדש/ישן

יש לכם את הפרוטוקול החדש/ישן

של החייאה של תינוקות מגיל שנתיים ומעלה?? אני רוצה להוציא את זה ולהביא את זה לאחי ולאחותי במקרה אם חס וחלילה יהיה משהו לאחייניות שלי
 
אם אתה רוצה לעזור לאחים שלך

תשלח אותם לסדנת החייאה בת 4 שעות בקופות החולים ובמתנסים בערי מגוריהן. לא ניתן ללמוד החייאה על יבש ובטח לא על סמך הכתוב. הדרך הכי טובה לעזור להם היא לשלוח אותן לסדנא כזו שילמדו באמת מה לעשות.
 

עמיחי נ

New member
לאו דווקא

ראיתי כבר בכמה מקומות(גם עכשיו כשהייתי בפולין) פוסטרים גדולים ויפים שמסבירים איך לבצע את ההחייאה- מראים כיצד למצוא את נקודת העיסוי(זה היה די פשוט שם - מרכז בית החזה ) והסכמה שם כבר מוסברת. וגם היה שם דיפיברילטור חצי אוטומטי, שכולנו יודעים שמאוד קל לחבר אותו, יש לו הוראות מאוד קלות ופשוטות.. אני מניח שאם הוא יתן להם משהו שמלווה בתמונות קצרות זה יכול להיות די יעיל..
 
גם לשלטים כאלו אין יעילות

למידה תוך כדי מצב לחץ במקרה של אירוע אמת רק תגרום למטפל יותר לחץ. המטרה היא לא ללמוד תוך כדי איך לבצע החייאה כיוון שבמקרה כזה אפשר לעשות רק יותר נזק, אלא ללמוד לפני כהכנה מראש ובכך להוריד מעט מהלחץ שבו שרוי האדם הצריך לטפל בקרוב משפחה/חבר או סתם אדם ברחוב שאיבד את ההכרה.
 

עמיחי נ

New member
זה עדיף מזה שלא יעשו כלום..

רק כדי שלא יצעקו עלי שאם מישהו יתחיל החייאה בלי לדעת איך זה רק יכול להרוס, אז אני מתכוון במה שכתבתי בכותרת לזה שאם יש קבוצה של אנשים, אז אם לפחות יש שם אחד ששומר על קור רוח.. והוא הולך שניה, קורא את השלט ומסתכל בדוגמא..זה יכול לעזור. לדעתי הדבר שהכי טוב לעשות זה, להעביר את הקורס 10 לכיתה ט', כשאין עוד את הלחץ של הבגרויות(מד"א מציע בכיתה ח' וט' לעשות קורס 20 בתשלום..אבל אין הענות כ"כ גדולה לפי הניסיון שלי כשעשיתי את זה). אחרי הקורס 10 בכיתה ט' שצריך לעשות אותו לקראת סוף השנה, אולי כמה אנשים ירצו להמשיך לקורס 60 בשביל המחוייבות האישית וגם בשביל ללמוד החייאה וככה יהיו יותר אנשים שמוכשרים בביצוע החייאה. ואז צריך שבכיתה י"א יעשו שוב קורס 10, כדי לרענן את החומר ואז בסופו של דבר, כל התלמידים יעברו בבית הספר פעמיים קורס בהחייאה בסיסית ועוד פעם אחת בצבא, וככה זה אולי ייטמע בהם. ואז במקרה הצורך, אפילו אם עברו 10 שנים מהפעם האחרונה שהם ראו איך מבצעים החייאה, מספיק שהם שניה יסתכלו בשלט שמסביר איך מבצעים את ההחייאה, והכל יחזור אליהם. ועוד דבר, אני בכלל חושב שאת הקורס 10 צריך להרחיב ל 12-15 שעות, כדי שיהיה עוד כמה שעות לתרגולים, שלפחות כל תלמיד יספיק לבצע 2 החייאות.
 
אבל כאן מדובר על אנשים בוגרים

נשואים ועם ילדים לכן במקום לא לעשות כלום, רצוי כדאי וצריך לפנות לקופת החולים או למרכז המדא הקרוב אליהם ולעבור קורס נאמני החייאה. בקופות החולים ובמתנסים קורסים כאלו מועברים בעלות של 10-50 שח ונותנים את כל הידע הדרוש לטיפול במצבי חירום עם דגש על ילדים ותינוקות. רוב האוכלוסיה אינה כוללת אנשים בעלי הכשרה רפואית, ורובם כאשר יגיעו למצב המסכן חיים אצל חבר, שכן או קרוב משפחה לא יהיו קרי רוח ככה שהרעיון שלך ככל שהוא יפה בלתי אפשרי ליישום. בנוגע לקורסי 10, אין בעיה להעביר אותם בכיתות י כיוון שהם לא דורשים יותר מידי השקעה מתלמידי שנה זו. מה גם ששתי בגרויות אינן לחץ בכלל. לעשות רענון בכיתה יא בה לחץ הבגרויות מאוד גדול (כיוון שזו השנה החשובה ביותר בתיכון) תעשה יותר נזק מהקורס בכיתה י). כמו כן מספר השעות הוא מספר השעות הנכון בו צריך להעביר את הקורס הזה. עם זאת מתכונתו הנוכחית אינה נכונה כלל וכלל. הוא בנוי כקורס 20 מצומצם ולא כקורס העומד בפני עצמו ועל כן יש בו הרבה חומר מיותר הגורם לתלמידים לא להבין יותר מידי, לא להספיק לתרגל וללמוד בצורה שטחית הרבה יותר ממה שיכלו ללמוד לו הקורס היה מתוכנן בצורה נכונה יותר.
 

עמיחי נ

New member
...

אוקיי..בקשר לעובדה שהם אנשים מבוגרים את צודקת, ולכן מומלץ שהם יעברו קורס כלשהו. אבל אני מפנה את הדיון לכך שצריך להתחיל כבר מגיל צעיר ובמסגרת ללמוד את כל נושא ההחייאה. כיתה י"א, עד כמה שהיא לחוצה, אפשר להכניס בה 10 שעות של לימודי החייאה, ואם נניח שרוב האנשים שיהיו נוכחים בקורס הזה כבר עשו קורס 10 בעבר, ניתן אפילו לקצץ את הקורס ל5-8 שעות שיכללו חזרה על החומר ותרגול קצר. חח..נראה לי שבסופו של דבר יצטרכו לשים תשדירים בטלוויזיה שיקפצו פעם בשעה בין הפרסומות ויסבירו איך לבצע החייאה,לאבחן שבץ,טיפול בהתחשמלות וכו'
 
ובשביל זה קיים הקורס לכיתות י

ועם כל הרצון הטוב שלך אתה לא יכול להכריח בנאדם לדעת דבר שהוא לא מעוניין לדעת אותו, חשוב וחיוני ככל שיהיה.
 
ופה הטעות שלך

לא ניתן להכריח בנאדם ללמוד שום דבר. גם אם זה מאוד חשוב לו. הבנאדם פשוט לא יהיה מסוגל ללמוד אותו מה גם שהוא ישכח את זה חמש דקות אחרי שהוא ילמד. נכון, החייאה היא נושא מאוד מאוד חשוב, אך אדם שלא מעוניין ללמוד אותו לא ילמד אותו.
 

Beigelman

New member
פרוטוקול ישן

טוב, דבר ראשון תינוק מוגדר עד גיל שנה ככה ששנתיים ומעלה זה ילד (1-8 ילד, 8-.. מבוגר) אם כך אני אביא לך את ההנחייות הישנות לגבי ביצוע החייאה מבוגר ואז שינויים ודגשים אצל ילדים: safety בדיקת הכרה - מילולית, פיסית (טרפז, בטרנום) הזעק עזרה A - נתיב אוויר. סילוק הפרשות, פתיחת פה, קיבוע ראש (מצח סנטר) B - בדיקת נשימה. יש: שמירה על נתיב אוויר + הרמת רגליים. אין: 2 הנשמות מלאות (הנשמות זהב) C - בדיקת דופק קרוטיד. יש: הנשמה 1 ל5 שניות, בדיקת נשימה לאחר 12 סטים. אין: עיסויי לב + הנשמות. על כל 2 הנשמות 14 עיסויי לב. אחרי 4 סטים בודקים נשימה. (אני יוצא מנקודת הנחה שכולנו יודעים לבצע החייאה לכן אני לא אתן דגשים להחייאה במבוגרים) דגשים להחייאה בתינוקות: *הנשמת ילד תבוצע עד עליית בית חזה. *מקום העיסוי אצל ילד יהיה אצבע אחת מקשת הצלעות (במקום 2) *עיסויים לילד יבוצעו עם יד אחת בלבד. *במקרה שיש דופק ואין נשימה עושים הנשמה אחת ל-4 שניות (במקום 5) *במקרה שאין דופק עושים הנשמה על כל 5 עיסויים (במקום 2 על 15) מקווה שעזרתי, וצריך ללמוד את הפרוטוקולים החדשים \:
 
../images/Emo128.gif

עשית פה הרבה באלאגן בחומר הנלמד, מה גם שההסברים אינם מהווים תחליף לייעוץ או לקורס נאמני החייאה. בנוסף, חשוב ללמוד על פי הפרוטוקולים המעודכנים ולא הפרוטוקולים הישנים.
 

Beigelman

New member
ברור ש

הסברים באינטרנט לא מהווים תחליף, אבל אני יוצא מנקודת הנחה שרועי למד לבצע החייאה בקורס 60. הצגתי סכמת החייאה ואז הסברתי מה השינויים בהחייאה בילדים.
 
אוקי כמה דברים

1- היות ועברתי קורס 60 (שנכשלתי בו) ועברתי קורס 44 (עברתי אותו). מה שלמדתי בקורסים הקנה לי ידע איך להתמודד במצבים כאלו- ואם אני יקלע למצב שכזה אני ידע לתפקד בו ממש טוב. 2- לגבי אחי הוא גר בגבעת עדה ועובד בסלקום שאין לא כל כך הרבה זמן. אחותי גרה בארה"ב שאין מצב שהיא תוכל להגיע לקורסים כאלו תודה רבה על התשובות
 
רק לידע כללי

בארה"ב הקורסים האלו נפוצים הרבה יותר מאלו שבארץ באשר ליש זמן או אין זמן. אדם קובע לעצמו את סדר העדיפויות שלו ואני מאמינה שאם אדם היה מוצא לנכון להשקיע 4 שעות לשם למידה בסיסית של הצלת חיי ילדיו לא עלינו במקרה הצורך, הוא היה עושה את זה.
 
למעלה