יש לכם המלצות ע"מ לשפר בטחון עצמי?

כאחות לבוגרת

אני ממליצה שכן לדבר עם האחיות הגדולות. גם אני הייתי ועודני כח עזר, אבל תיסכל והפריע לי שלא ידעתי במשך שנים מה בדיוק הבעיה של אחותי. מנסיוני חשוב לשתף אותן בבעיה ובקשיים שהילד השונה נתקל (וכמובן לעודד אותן לדבר על הקשיים שלהן כאחיות!)
 

ננה f

New member
1.תשובה 2. בקשה

למ.מהדרום ערב טוב . 1.תשובה - בני בן 13 ועד היום לא קיבל ממני הגדרה ( שגם כשנתנו לי אותה, או בגיל צעיר - חמורות ממנה ,לא השתכנעתי שהיא מדוייקת ) אני גם לא בטוחה שהשם אומר משהו, במקרה הפרטי שלי זה ישמש רק כסיבה/תרוץ לא להתאמץ וללמוד ולהתנסות בהתנסויות חברתיות , ולכן יש לומר (שוב,לדעתי)לאחים/אחיות ,במיוחד אם הם בוגרים, שיש קושי חברתי , כמו בחשבון או בקריאה, ושזה ניתן (וזו האמת לדעתי) ללמידה . רק שרוב האנשים יודעים/עושים את זה בחיקוי אוטומטי .ושלנו לא.. 2.בקשתי, שתשימי לב ,כשאת הוספת שאלה חדשה רשמת אותה כתגובה לשאלה שלי, והיא משנה את הנושא,ואני עדיין מצפה לעוד תגובות בנושא הבטחון העצמי .תודה.
 

החורזת**

New member
מצטערת, אבל לא מסכימה אתך.

ילדים לא תמיד שואלים אם לא מכוונים אותם או פותחים את הנושא. להיפך הרבה פעמים הם נוטים לפרש חוסר דיבור של ההורים בכך שזה משהו שלילי שאסור לדבר עליו ולכן "משתפים עם ההורה פעולה ולא שואלים" מכל מיני סיבות (למשל כדי לרצות או כדי להגן על ההורה ולא להעציבו). חוסר דיבור גם עשוי לתת לילד תחושה שהסביבה אינה ערה לקשייו ולכן לא יכולה לתת להן מענה ואפילו עד תחושה שהוא לא מספיק אהוב וחשוב ולכן לא שמים לב לקשייו. אני מסכימה שאין טעם לתת לילדים תווית, לפחות לא עד שבשלים לכך, אבל כן יש לדבר איתו על הקושי, תוך שימוש בהסברים המתאימים לגילו והבנתו. למשל אפשר לדבר על לקות למידה שנובעת מקצרים בהבנת תקשורת וכו'. כשחשוב להדגיש שיש מה וניתן לעשות כדי לשפר. כך גם נוכל לגייס את הילד לפעילויות שונות שיקדמו אותו כמו קבוצה טיפולית או חוג מסויים.
 

תירתיר

New member
ועוד משהו...

שמעת על התוכנית של ד"ר נירית באומינגר מאוניברסיטת בר-אילן? הם עובדים עם ילדים בגיל בית ספר בדיוק על דברים מהסוג הזה. גם אצל ד"ר רוני הגש מנס ציונה יש קבוצות שעובדות על הצד החברתי. תמצאי את הפרטים שלהן באתר של אפ"י, לגבי ד"ר באומינגר תבררי דרך תוכנית בייקר בבר-אילן, תשאלי באתר של אפ"י בטוח מישהו שם יודע.
 

ננה f

New member
תודה .

אכן מועדונית בהפסקות יכלה להיות נהדרת לולא הגיל, הרגישות הרבה בגיל זה לשונות וסטיגמטיזציה . יש לדעתי בעיה , כי רבות מקלינאיות תקשורת לא מומחיות בקושי הזה אלא הניסיון הרב הוא דווקא בבעיות שפתיות ולשוניות . קשה להסביר וללמד על יבש מה זו בעיית תקשורת , צריך לחוות ולתווך את בעיה לצוות ביה"ס עצמו . אני גם לא בטוחה שהיום , אבל עד לפני שנתיים ברור לי שלא לימדו אספרגר ו-hfa במסגרת של חינוך מיוחד כמו אוניב' ת"א , ואחרות . זה נשמע זוועה אבל זו עובדה . היום כבר אי אפשר להתעלם מן הבורות של אנשי המקצוע , ולצערי ישנם הרבה שטוענים שהם יודעים לטפל , אבל אח"כ מסתבר שיש להם ניסיון מועט אם בכלל והילדים שלנו הם שפני הניסיון שלהם ... אכן הקשוחים שבילדי השכבה מגיעים לצערי לאותן מסגרות תומכות בחינוך הרגיל והילדים עם בעיות התקשורת , שגם ככה קשה להם, מתקשים להתמודד בכיתות הקטנות, המועדוניות ועוד עם אותם ילדים . הם גם מנצלים לרעה את החולשה (bullying..!) . אני חוזרת ואומרת , צריך לדרוש ממשרד החינוך להכין קאדר של סייעים (בנים, רק בנים) לסייע לשילוב חברתי לילדי אספ'/pdd/hfa ודומיהם (רובם בנים..) .
 

ננה f

New member
האם את מסכימה לגבי ניצן?

האם יש להם מסגרות חברתיות כמו חוגים וקבוצות של ילדים בעלי תקשורת תקינה/סבירה ששם יוכלו להתמודד בהצלחה במשחק קבוצתי כזה או אחר , בהדרכה עם תשומת לב לתפקןד החברתי הלקוי, ובכל זאת לקבל ניסיון עם ילדים כמו אלה שהם נמצאים איתם בבית הספר (ז"א ראי תקין חברתית ומודל לחיקוי והתנסות ההתנהגות תקינה) ? האם למישהו יש ניסיון בקבוצות של ניצן?מהם נושאי הפעילות/החוגים שלהם? חייבים לעשות אצלם אבחון כדי לשלב hfa/אספר' או משהו אחר על הרצף?
 

ננה f

New member
כן כן מכירה ..רק ש..

ה-ד"ר נירית באומינגר לא מטפלת היכן שהיא לא נכנסת עם התוכנית שלה לביה"ס. יעוץ היא , למיטב ידיעתי, לא נותנת . את התכנית היא שומרת בקפדנות, לא מגלה-לא מפרטת, ומיישמת לבד עם חונכים , בדרך שלה ובניהולה/פיקוחה בלבד . האפשרויות הן או שנכנסים אצלה לתכנית מחקר או שלוקחים אותה פרטי . לי שתי האפשרויות לא באות בחשבון מסיבות אישיות ואחרות . קבוצות אני מכירה , אבל הקושי העיקרי של הילדים המשולבים בחינוך הרגיל , הוא הרצון והקושי להשתלב חברתית , וחוסר היכולות המקצועיות של המערכת לעזור להם. אין להם הבנה וכלים מקצועיים איך לעשות את השילוב החברתי .
 

yonitbrk

New member
שאלה

ערב טוב לך פני בובה. שמי יונית וכאמא לשני ילדי PDD אשר להם אח "בוגר" בן כמעט 8 שהוא עצמו בעל בעיה של קשב וריכוז, תמיד סיקרן אותי לשמוע מישהו שהיה בעצמו אח/אחות לילד עם בעיות תקשורת. איך עברה עליך הילדות כאחות לילדה עם בעיות כאלה, מה הרגשת, מה עבר לך בראש במשך השנים? הבן שלי מצד אחד מאוד מקנא ומנסה לחקות את דפוסי ההתנהגות שלהם (אחד אספרגר והתאום השני PDD ברמה בינונית, שניהם בני כמעט 6), ומצד שני עם התאום שהוא אספרגר הוא משחק יחד ומתקשר מצויין גם החברים שלו מתקשרים מצויין עם הילד הקטן ולפעמים מצרפים אותו למשחק משותף, אבל כשעולות לפני השטח בעיות ההתנהגות והבעיות החברתיות המאפיינות את הבעיה, הוא מתחיל להשתגע,מנסה לתקן אותו ולחנך אותו והן די מרתיחות אותו עד כדי כך שהוא אומר לי לעיתים שנמאס לו ממנו ולפעמים הוא מצטער שהוא אחיו. בזמנו באחת הפעמים שהוא כעס הסברתי לו שיש לאחים שלו בעיה ובאמת חלק מהחברים גם מודעים לה אבל פשוט הם התרגלו והם מקבלים אותם כמו שהם בלי שאלות או דחיות של רז בגלל האחים שלו. גם בגינה או בבית הספר הוא לא סובל מבעיה חברתית בעקבות הבעיה של האחים שלו. אני מנסה לתגבר ולחזק את הצד החברתי שלו ומעודדת אותו לצאת מהבית כדי לנתק אותו קצת מאחיו וכדי שירגיש שיש לו גם חיים משלו שלא קשורים לאחיו וזאת כדי שלא יפגע ויצא מקופח בעקבות התשומת לב הרבה שאחיו מקבלים אבל המועקה תמיד נשארת . וזהו. אשמח אם תחזירי לי תשובה. ואולי כלים נוספים מניסיונך.
 

ננה f

New member
יש לכם המלצות ע"מ לשפר בטחון עצמי?

זקוקה להמלצות, תרגול, משחקים, שעשועי חברה ,וכל מיני רעיונות, ע"מ לשפר בטחון עצמי של נער בתחילת גיל ההתבגרות (13) במיוחד בצד החברתי. הוא מאוד בודד, מתקשה ביצירת קשר עם קבוצת השווים בני גילו בעיקר בשעות ביה"ס,איך לגשת ולהכיר (זו תחילת חטיבה ,וכמעט כולם חדשים), איך לשמר קשר טרי עם ילד אחר, איך לאמן אותו ל"small talk"' ,ועוד. הכוונה שלי האם יש למישהו איזו ספרות/חוברות/מדריך שיכול לעזור בנושא, או סתם איזו רשימה שיכולה ל"הרים" אותו ע"י תרגול בבית וסימולציות או כל רעיון אחר.. תודה .
 

החורזת**

New member
אני לא יודעת ספציפית לגבי ניצן, אבל

כיוון שהיום מכירים בחוסר יכולת לפרש נכון את המפה החברתית כלקות למידה בתחום (ולא כולם אספרגר), אני משערת שלניצן יכול להיות מענה. אבל אני בטוחה שלא צריך לעבור אבחון בניצן כדי הצטרף לקבוצה. בזמנו הם פירסמו בכ האיזור על פתיחת קבוצה של התעמלות טיפולית ללקויי למידה. אני מציעה לך לפנות לסניף הקרוב למקום מגורך וברר ואף לשאול אותם האם יש בסניפים אחרים. בנוף כדאי לברר בעמותת א.פ.י ובבית לורן.
 

נונינה1

New member
אני חושבת שהכי טוב זה קבוצה טיפולית

בתחום המיומנויות החברתיות, או חוג דרמה אם יש סיכוי שהוא יסכים ללכת..............
 

anidnd

New member
יש חוברת בנושא בבית לורן

בית לורן שלחו לי בעבר חוברת שעוסקת בהתמודדות עם אספרגר בגיל ההתבגרות. החוברת מדברת אל הנער ולא אל ההורה. החוברת תורגמה לעברית (על ידי) לפני מספר חודשים, ולמיטב ידיעתי כבר עברה עריכה והגהה. אני בטוחה שיפעת, המידענית בבית לורן תוכל לעזור לך. דרך אגב, אמנם החוברת מדברת אל הנער, אבל אני חייבת לומר שאני אישית ניתרמתי ממנה רבות בטיפים.
 

ננה f

New member
תודהanidad , אני אפנה.. רק של-

רק שהמידענית של בית לורן כיום זו דורית..יש לחוברת שלך שם?
 

liat e

New member
קבוצה לבעיות חברתיות

שלום, גם אני חושבת שהכי טוב זה קבוצה שתתן לו כלים " להתחבר " עם חברים. יש כבר כמה קבוצות שפועלות, לי ידוע לי בכפר - סבא ובת"א בהצלחה ליאת
 
למעלה