יש למישהו המלצה על פדלים שטוחים (לא קליפלס) לאופני כביש?

יש למישהו המלצה על פדלים שטוחים (לא קליפלס) לאופני כביש?

עם האופנים החדשים שלי קיבלתי פדלים פשוטים וזולים, אני אוהב שיש בהם מחזירי אור אבל תכלס זה די שולי, הבעיה איתם שהם קטנים יחסית (85 מ"מ אורך) והאחיזה שלהם בנעל לא טובה במיוחד.

יש למישהו ניסיון עם פדלים שטוחים שמספקים גודל טוב, משקל קל יחסית, אחיזה טובה ומחיר טוב?

נ.ב - מכיוון שהרבה רכיבות שלי הן בתוך הערים, ואני נוהג לרכב בנעלי ספורט רגילות, ואחרי שקראתי שהאפקט של "פידול במשיכה למעלה" הוא מיתוס, החלטתי שאין לי סיבה להתנסות עם קליפלס.
 

Old School2

New member
אחיזה ופדל צר- בשביל זה בדיוק יש קליפלס

בקליפלס לא מפדולים במשיכה למעלה
אבל עם פדלים שטוחים בזמן שרגל אחת דוחפת למטה השניה נחה על הפדל שעולה ולכן המאמץ בדחיפה למטה "מתבזבז" בחלקו על הרמת הרגל שעולה. עם קליפלס אפשר לפתח טכניקה של הורדת העומס מהפדל ברגל שעולה ובכך להגדיל את היעילות ולשמור על אחיזה בטוחה של הנעל בפדל.
בנוסף לכך הנעלי קליפלס מותאמות לדיווש ובניגוד לנעל ספורט בעלת סוליה רכה וגמישה ישנו פלסטיק לכל אורך הרגל מה שנותן פלטפורמת דיווש גדולה בהרבה מכל פדל שטוח שתקנה.
ואם לא השתכנעת- פשוט סמוך על חוכמת ההמונים
 

steiff

New member
לטעמי אתה טועה טעות מרה - לכן לא אמליץ על פדלים ספציפיים

א. חבל שאתה נגרר אחרי טענה שטותית ש״פידול במשיכה למעלה הוא מיתוס״. כרוכב ״מחובר״ אני יכול לומר באופן חד משמעי שיעילות הדיווש משתפרת פלאים, העברת הכוח משרירי הרגליים לפדלים טובה יותר והשליטה באופניים משתפרת. לטעמי רכיבה ״מחוברת״ תועיל גם לרוכב חובב, על אחת כמה לרוכבים תחרותיים או בקבוצה. בשטח ובעיקר בכביש.

ב. רכיבה עירונית היא בין הז׳אנרים היחידים בהם רכיבה מחוברת אינה מומלצת (תוסיף לה פרי-רייד ו״אורבן״). אם אופי הרכיבה שלך משלב רכיבה עירונית עם רכיבת כביש ספורטיבית אולי כדאי לך לבחור פדלים דו-שימושים: קליפלס דו-צדדי עם מסגרת סביבם או צד אחד שטוח צד שני קליפלס.

ג. פדלים שמספקים אחיזה טובה הם כאלה בעלי משטחים לא חלקים, ובפרט - כאלה בעלי משטחים שעליהם בליטות וזיזים. בשילוב עם נעל בעלת סוליה רכה - הם ימנעו החלקה של הנעל מהפדל. אליה וקוץ בה (או פדל וזיז בו) מפגשים של הפדלים האלה שוק הרגל מסתיימים בדם. חפש פדלים יעודיים לפרי-רייד או דאון-היל - הם בעלי הפרופיל הרצוי.
 

The Pinky P

New member
"טעות מרה" למה?

התחברות לפדלים נועדה להוסיף עוד גרוש ללירה בכל הקשור לניצול כוח בפידול.
זה לא נחוץ בכלל כשאתה רוכב בתוך העיר כפי שציין הבחור.
שלא לדבר על הסיכונים בלרכוב מחובר בדרך עירונית - זה פחות או יותר כמו לרכוב ללא מעצורים מבחינת הסכנות.

אני רוכב מחובר באופני כביש שלי ו - וואלה? לא עפתי.
לדעתי הבחור עושה בחכמה, אין לו אינטרס לגרד עוד כמה אחוזי יעילות בודדים
בפידול והוא מודע למגרעות שבדבר...
 

steiff

New member
אופני כביש בלי קליפלס זו טעות מרה

אופני עיר עם קליפלס זו טעות כואבת.

יתכבד השואל ויבהיר אם מדובר באופני כביש או באופני עיר.
אם מדובר באופני כביש שמשמשים לרכיבה גם בכביש וגם בעיר - אזי שנדרש עבורם פדל דו-שימושי.
 
מעריך תפידבק ולא מזלזל בקליפלס, אבל..

אני פשוט לא חושב שהם מתאימים לצרכיי, אני לא הולך להסתובב עם נעלי רכיבה קשיחות בכל מקרה, והחסרונות שלהם עולים על היתרונות עבורי, בעיקר בגלל סוג הרכיבה שלי והאזורים שבהם אני רוכב (והשעות). יותר רכיבות אורבניות ולא ממש על כבישים מהירים מונוטונים.

אם כבר נפתח דיון על הקליפסלס בכלליות, הנה שני סרטונים מעניינים בנושא למי שסקרן :

https://www.youtube.com/watch?v=CNedIJBZpgM

http://pedalinginnovations.com/

אני חושב שלרכיבות עירוניות באופיין הפדל האידאלי הוא שטוח, עם שטח פנים גדול יחסית, אחיזה טובה ומשקל נמוך. אם מישהו מכיר דגם ספיציפי..
 

The Pinky P

New member
אני לא חושב שיש ספק בנושא הזה...

משום מה, התערבבו פה שני תחומים (רכיבת כביש ספורטיבית ורכיבת עיר)

בכל מקרה - http://www.israelbmx.co.il/pedals

אם אתה בתל אביב (ליד יד אליהו) יש את החנות של טל.
שם יש פדלים "מיוחדים" לביאמאקסרים (אחיזה מטורפת)
במחירים שהם חצי מהמחירים של פלאטים סבירים הנפוצים באופני
ההרים.

אני נהגתי להרכיב על אופניי את הפדלים האלו במשך שנים וזה מצויין!

יש גם משלוחים...
 
למעלה