תפקיד האדריכל, לשמור על
האינטרסים של הלקוח, מעבר לתכנון. לכן, במצב טוב, לאחר הגשת סט תכניות לביצוע, האדריכל מארגן את מכרז לקבלנים, והוא המפקח. תלוי בלקוח, שכמה מוכן להשקיע ,כשכר טרחה, והתכניות, או הפיקוח כתוצאה של הסכם, בין האדריכל, לבין הלקוח. היו מקרים, שהלקוח חשב, שדי בסקיצה, ויש אנשים, שהיגיעו כבר לרמת מודעות, שמבינים, לפני מעשה, מחשבה תחילה. יש אדריכלים, שלא מעניין אותם, מה עושה הלקוח עם הסקיצה, או עם התכנית הריסה ובניה, בלבד, אם הלקוח רוצה לשלם גרושים, אז יקבל ברמה הזאות תכנון. קבוצה אחרת של אדריכלים, כאילו עובדים בגרושים, אבל ממלאים את הקופה עם העמלות שעוספים, מהקבלנים, אנשי מקצוע השונים. הקבוצה ראשונה, הורסת את איכות התכנון, הקבוצה שניה לא יכול לדרוש רמת ביצוע גבה, כי הקבלן שיחד אותו. לקוחות, שמבינים את ערך ליווי הפרויקט, כמה כסף, כמה צרות חוסכים, בסוף השיפוץ, עושים הסכם הדרגתי "בונה אימון". שלב ראשון, רק סקיצה, שלב שיני תכניות לביצוע, שמפורט, איזה תכניות מקבל הלקוח, תמורת כמה כסף. אחר-כך, אם הקשר טוב, בין האדריכל, לבין הלקוח, האדריכל גם מפקח צמוד (יום-יום מבקר באתר, והקבלן יכול לפנות אלו עם שאילות כל זמן הביצוע.), לאחר מכן, בוחרים הלקוח והאדריכל ביחד את הרהיטים הניידים, את הדקורציה, אפילו את הקומקום, שעומד על השיש. אני לא מאמינה בקשר חזק בין הקבלן, לבין האדריכל, כי תפקיד האדריכל הגנת אינטרסים של הלקוח, עם מבט קדימה לאורך הזמן של השימוש, הקבלנים - לפחות אלה, שעדיין בכרתי, רצו בשלום לסיים את העבודה, וללכת הלה... לו"ז של שיפוץ, שליש זמן תכנון, שליש זמן ארגון(רכישת חומרים לבנים, בחירת אנשי מקצוע...), ושליש זמן הביצוע. אפשר בתוך חודש לסיים שיפוץ טוטאלי, בתנאי, שהכל מתכנן, מאורגן מראש, ולא עושים שינויים בזמן הביצוע.