יש מורים לאסטרטגיית למידה?

avigdora

New member
יש מורים לאסטרטגיית למידה?

למשל, למי שתופס מתמטיקה מהר ומבין היטב, אבל מתקשה להצליח בבחינות תודה נ.ב. לא מצאתי את השרשור שהזכיר אבא של נמרוד בעמוד 2
 
ועוד איך יש !!

השאלה - מה הבעיה בבחינות. לא הבנתי בדיוק... תוכלי לפרט ? חוצמזה... אבא של נמרוד - זה בעצם אמא של... והיא משתמשת בכינוי שלו...
 

avigdora

New member
מורים לאסטרטגיות

אבקש מבעלת העניין (=הבת שלי) להיכנס ולשוחח ישירות.
 

meush

New member
הבת של

הבעיה היא שיש בלק אאוט או לפני הבחינה או יש לי מזל ככה שאני צריכה ללמוד מחדש את החומר או בזמן המבחן שאז באמת שהלך עלי. מבחן קודם במתמטיקה היה לי בלק אאוט יום לפני והייתי צריכה ללמוד את כל האי שוויונים מחדש, זה לא חוזר אלי אחרי שזה הולך זאת הבעיה. ואז במבחן זה היה הנושא היחיד שהצלחתי...כל פעם ירד לי על מינוסים ופלוסים ושטויות מטומטמות כאלה..
 
מינוסים ופלוסים ושטויות מטומטמות

אכן מבאס... לדעת שאת הבנת את החומר, ופתאום בבת אחת כאילו אין כלום... השאלה ממה זה קורה - האם את בלחץ במבחן או לפניו ? האם קורה גם בלי קשר למבחן שאת "שוכחת" פתאום חומר שלמדת ? לפי האמירה שלך על בלבול בין מינוסים ופלוסים והבלק-אאוט, זה בהחלט יכול גם להתאים לבעיה של קשב. תוכלי לבדוק גם בפורום של ADHD..
 

meush

New member
ועוד שטויות

הקטע הוא שאני לא כזה נלחצת ממחבנים. בטח שלא מספיק בשביל לשכוח את החומר. להפך הלחץ בד"כ עוזר לי ללמוד..וזה קורה לי רק במתמטיקה. אממ..לא זכור לי שאי פעם שכחתי את החומר הקטע של הבלק אאוט קורה לי רק במתמטיקה. ומינוסים ופלוסים או קטע של 2 כפול 4 לכתוב שש. או פשוט בין שורות נגיד היה לי 2X אני כותבת 2. זה מעצבן אבל לא יודעת אם זאת בעית קשב..
 
כמעט בטוח שכן...

בעיות של קשב גוררות בעיות רבות אחרות, כמו הדוגמא של להפוך מינוס ופלוס, ושגיאות כתיב והחלפת אותיות - כמובן שיש שגיאות כאלו אצל מי שאינם בעלי ההפרעה הזו. לכן, למי שיש בעית קשב צריך לשים לב יותר פעמים למה שעושה, ולבדוק בשבע עיניים.. .ורצוי שהעיניים יהיו מרוכזות בעזרת אחת הדרכים היעילות לכל אחד...
 

avigdora

New member
ועכשיו להמשך

יונה תודה - מקריאה בפורום ADHD לא נראה לי שהבעיה של הבת שלי דומה לסימפטומים שמוצגים שם, אבל ברור שיש בעיה שצריך לפתור. מה לדעתך כדאי לעשות עכשיו: איבחון? פנייה למורה לאסטרטגיות למידה? ואולי למישהו שמתמחה בשני הדברים: איבחון ואסטרטגיות? מדובר באיזור תל אביב.
 
לפי התיאור שלך

לבת יש ADD שזה לא אומר צורך בתנועתיות, אלא שיש התנתקויות, וזה גורם להפרעת קשב, או להפרעת ריכוז. לשניות קלות - זה בעצם מפריע בלמידה של רצף. אני תמיד בעד התחלה של עבודה על אסטרטגיות למידה, שבהרבה מקרים עוזרות להתארגן בתשובות ולא לטעות ב"שטויות" של מינוסים ופלוסים. אם הלמידה הזו לא עוזרת, רצוי מאד לערוך אבחון שיחדד את החוזק ויסביר את הקושי, כך ניתן יהיה בעזרת החוזק שלה לשפר את הקשיים..
 
למעלה