יש מצב שמצאתי הסבר להידרדרות

יש מצב שמצאתי הסבר להידרדרות

באמצע שנב שעברה הגיע לכיתה ילד חדש. ילד עם בעיות, בטעות האמא סיפרה לי שהוא הולך לקבוצת מיומנויות. בהתחלה הרשינו להם להתחבר, עם הזמן הבנו שעדיף שיתרחקו קצת. עד לפני חודשיים הייתה לי שליטה על מספר המפגשים. בזמן האחרון הם קובעים לבד והולכים אליו לבד הביתה. כבר כמה פעמים כעסתי עליו וביקשתי שיבקש ממני רשות קודם. היום לפני שיצאתי הזכרתי לו שאני לא מרשה ללכת אליו ושהוא חייב לחזור הביתה עם אחיו הגדול. בסוף הוא כן הלך אליו, הגדול ניסה לעצור אותו, החבר הרביץ לו עם המטריה והם ברחו לו. הילד די מנודה חברתית, אין לי מושג מה הבעיה שלו. בלי קשר למצבו החברתי, אנחנו לא מרוצים מהקשר. אני לא יודעת איך לעצור את התופעה.
וכמובן, עולה השאלה האם הילד הזה זירז את הכל. והאם כדאי לנסות לנתק אותו בכוח.
 

TikvaBonneh

New member
קשר לא רצוי

חסרים לי פרטים כדי לחוות דעה.
כדי לדעת אם כדאי לנסות לנתק בכוח, ואם יתכן שבנך נכנס למצוקה בגלל הקשר, אני צריכה להבין מה בעצם לא תקין בקשר, כי זה לא ברור מההודעה
את רק כותבת
#עם הזמן הבנו שעדיף שיתרחקו קצת#
ולא כתבת מה גרם לכם להבין שזה עדיף.
רוצה להדגיש לגבי הטריגרים - כל שינוי הוא טריגר לנסיגה. זה יכול להיות לידת אח, זה יכול להיות מעבר דירה,מורה חדשה...
אצלנו למשל עכשיו שניהם בנסיגה מטורפת בגלל שאנחנו משפצים
את לא יכולה למנוע שינויים. יכולה לעבוד הרבה על הכנה מראש.
 
לא יודעת בדיוק

נתחיל מזה שמעולם לא הרשינו לילדים לשחק במחשב כשהם מזמינים חבר. הוא ממש לחץ על הבן שלי, וויתרנו כמה פעמים. מאז, כל פעם מלחמה. הוא לא ממש מתייחס לאיסורים שלנו ברצינות. בכל מקרה, כדי שלא נציק, הם הולכים אליו. המון פעמים ביקשתי מאמא שלו, אבל לדעתי אין לה כוח לריב איתו.
היום, לדוגמה, כשהבן הגדול אמר שאסור לו ללכת, החבר הרביץ לבני עם מטרייה, והם ברחו אליו הביתה.
ועוד כל מיני התנהגויות. אגב, הבן שלי אמר שחוץ ממנו ומעוד ילד, אף אחד לא רוצה לשחק איתו.
 

TikvaBonneh

New member
משחק במחשב

אם ויתרתם כמה פעמים, אז ברור שתהיה מלחמה ושהוא לא יתיחס לאיסור ברצינות. מה אפשר לעשות. ככה זה ילדים. אם מגלים חוסר עקביות זה מאוד בעייתי.
מה הם עושים במחשב? אולי אפשר לכוון אותם לכיוונים רצויים. למשל יש בין בתי הספר בארץ תחרות תכנות שפתוחה להשתתפות החל מכיתה ב. קוראים לזה CODE MONKEY. אתם צריכים גם parental control שחלילה לא יכנסו לאתרים עם תכנים לא הולמים.
נראה שאכן יש לחבר בעיית גבולות. את אומרת שלאמא אין כוח לריב איתו, סימן שאת מכירה את האמא ואכפת לך ממנה. אולי תוכלי לייעץ לה בעדינות ללכת להדרכת הורים. אני מבינה שהיא מוכנה להשקיע בילד, כי היא שלחה אותו לקבוצת מיומניות פרטית, אז אולי היא תסכים. זה לטובת הילד שהוא ילמד גבולות וכמובן שלא ינהג באלימות.
 

dina199

New member
איך הגעתם למסקנה שעדיף שיתרחקו?

ואם הילד באותה כיתה הרי אין סיכוי שיתרחקו.
הילד ההוא הולך לקבוצת מיומנויות , אז איך יש לו השפעה רעה?

ושאלת השאלות. אם הילד ההוא 'עם בעיות', ומנודה חברתית (מה גם שהגיע באמצע שנה לכיתה מגובשת) והולך לקבוצת מיומנויות חברתיות, האם ייתכן שגם הוא בספקטרום?

וייתכן גם שהסיבה נסיגה זה לא הקשר עם ילד מנודה חברתית, אלא ההתנגדות שלכם לקשר. בהחלט זכותכם להתנגד, אבל אז אתם גם נושאים בתוצאות.
 
לילד אין סייעת, אז לא נראה לי שהא על הספקטרום

זה גם לא משנה. לפני כמה ימים התייעצתי בקשר לחברות עם אוטיסט שהכיר בחוג. לא ראיתי שום דבר שלישי בילד ההוא. ואכן לא נפסיק את הקשר ביניהם.
כאן המצב שונה. האבחון לא קשור, ההתנהגות של הילד ההוא לא טובה. והבן שלי לא מאד משחק בבית ספר עם ילדים אחרים, לכן לי איכפת רק לגבי אחר הצהריים.
 

dina199

New member
לא משנה לי אם הילד השני על הספקטרום או לא.

גם קיום הסייעת לא אומר כלום. ייתכן גם שהורים עדיין לא יודעים אם יש לילד הפרעה כל שהיא או לא.
כתבת שהוא הגיע באמצע שנה. קשה מאד להיכנס לכיתה מגובשת באמצע שנה. ושהוא מנודה. אז זה ילד בן 8 מנודה ללא חברים. אז קשה לו. מה הפלא שהוא בורח למחשב?
 
הוא לא היה מנודה בהתחלה

הבן שלי סיפר שעם הזמן ילדים התרחקו ממנו ואמרו שהוא מגעיל. אז היו שטיות כמו שראו אותו אוכל נזלת. אבל הייתה תקופה קצרה שהם רבו. כי ההוא היה נותן לבן שלי מכות בטוסיק, הוא אמר שלא נעים לו אבל ההוא אמר שהוא רק משחק. לצערי, הם השלימו.
 
נראה לי שלא

מצד שני, היה אצלינו לפני יומיים. התחלתי לנתק אינטרנט כאי יוצאת, אז החבר השתעמם, וחשב שיהיה נחמד להציק לגדול. בקיצור, לא רוצה שיהיו חברים. זאת לא השאלה.השאלה היא האם יש סיכוי שהמצב ישתפר בחזרה אם הם ינתקו קשר.
 

TikvaBonneh

New member
אוי, זאת השאלה?

תלוי למה את מתכוונת. לשפר את המצב. אני מבינה שיש הרבה סטרס סביב היחסים עם החבר, וזה בטוח לא מועיל לאף אחד, בטח לא לבן שלכם.
אז תאורטית, אם הקשר הזה לא היה קיים, אז כן, הסטרס היה יורד והמצב היה יכול להשתפר.
אבל למה אני כותבת תאורטית?
כי הם לומדים באותה כיתה, כך שהוא ימשיך לפגוש אותו בבית הספר, וגם אם הילד שלכם ישמע בקולכם ולא ילך אליו ולא יזמין אותו, החבר יפעיל עליו לחץ להיפגש. אני מניחה שאת לא מתכוונת ללכת למשטרה לבקש צו הרחקה, אז לא תוכלי למנוע את זה.
אולי תצליחו דרך האמא, אבל הבנתי שכרגע היא לא משתלטת עליו.
ו...גם אם גורם הסטרס הזה ינוטרל, סביר שיהיו עוד גורמים. היחס של המורה, מריבות עם חברים. הילדים שלנו נורא רגישים וכל הדברים האלה נראים להם כמו סוף העולם.
 

dina199

New member
השאלה הייתה שלי
.

אז ביניהם ללא הפרעות של הסביבה הקשר מספיק טוב (אחרת לא היו מתחברים).

את לא אוהבת את הקשר. את רוצה שהם יתנתקו. ואם הבנתי נכון את ניתקת את האינטרנט והם השתעממו. ילדים תמיד ימצאו משהו כדי לא להשתעמם גם אם זה משגע את המבוגרים.

ההרגשה שלי על סמך ההודעות שלך שאצלך מאוד חשוב שהכל יתבצע איך שאת רוצה. ומבחינתך דברים שאת רוצה זו המסגרת התקינה וקשה לך כשדברים לא מתנהלים במסגרת התקינה . נראה לי שכל ילד שלך מוכיח לך שהדברים בחיים לא מסתדרים איך שאת רוצה. וזה מתיש אותך.
 
למעלה