יש! סופסוף מצאתי את הבדיחה שחיפשתי

prieln

New member
יש! סופסוף מצאתי את הבדיחה שחיפשתי

חובה לכל מורה מתמטיקה, בפרט אלו שקצת סקפטים לעיתים מול שלל המחקרים והשינויים בדרכי ההוראה. והנה היא (פתאום קלטתי שצריך לחפש באתר אלף אפס ובטח שם אמצא וכך היה): שנות השישים: איכר מכר שק תפוחי-אדמה ב-10 לירות, הוצאותיו היו 4/5 מסכום המכירה, כמה הרוויח? שנות השבעים: סוחר מכר שק תפוחי-אדמה ב-10 לירות, הוצאותיו היו 4/5 מסכום המכירה, שהן 8 לירות. כמה הרוויח? שנות השמונים: (מתמטיקה בדרך הגילוי) ברשות הקמעונאי קבוצה P של תפוחי-אדמה, אותה הוא ממיר בקבוצה M של שקלים. עוצמת הקבוצה M היא 10, וכל איבר ב-M שווה שקל אחד. שרטט דיאגרמה ובה 10 נקודות המייצגות את איברי M. הקבוצה A החלקית ל-M מייצגת את הוצאותיו של הקמעוני. מספר איבריה קטן בשניים ממספר איברי הקבוצה M. הצג את הקבוצה A כקבוצה חלקית של M. מהי העוצמה של הקבוצה המייצגת את הרווחים? שנות התשעים: סוכן בורסה ממולח מוכר מניה של שק תפוחי-אדמה ב-10 שקלים חדשים. הוא קנה את המניה ב8- שקלים חדשים ורווחיו בעקבות העיסקה היו 2 שקלים חדשים. הדגש את המילה תפוחי-אדמה ודון בעניין עם בני כיתתך. :1996 בבורסת המוצרים החקלאיים שכתובתה http://www.HighMath.com/potato, נמכרה מנית תפוחי-אדמה ב-10 דולר. הוצאותיו/תיה של הקונה היו 0.80 ממחיר המניה. במחשבון הגרפי הפעל/י את התוכנית Potato כדי לחשב את הרווחים של מחזיק/ת המניה בדולרים. דון/י עם קבוצת הדיון באספקטים השונים של העיסקה והשלכותיה על החינוך העתידי בשנות ה-2000.
 

prieln

New member
שכחתי את הכותרת לבדיחה, הנה היא:

! מה ? תפוח אדמה האבולוציה של הוראת המתמטיקה (טרגדיה בחמש מערכות)
 
למעלה