יפה, ההערות שלך הן ממש לעניין
הזמנתי ציר של 2 מ"מ מארה"ב, עם רמת דיוק Class X
הטולרנס הוא- מקסימום 0.000510 + מ"מ
הגלגל בקוטר 120 מ"מ, הוא מיסב כדורי המיוצר בדרגת דיוק הטובה ביותר
שהתעשייה המכנית מסוגלת לספק.
היה ברורו לי מראש שההיקפן אמור להבחין בשינוי זעיר ביותר, ובהתחלה כלל לא הייתי בטוח שההבחנה תושג.
כשההבחנה הופיעה הופתעתי מאוד.
חזרתי על הניסוי עוד 20 פעמים, וההבחנה שוב הופיעה.
אני עוד מקווה שנציג של דווידסון סרטי מדע יבוא ויצפה בניסוי.
גם הצעתי למוזיאון מדע לבוא ולצפות בניסוי, ולא נעניתי.
ולעניין נושא ההחלקה:
אם הייתי מקבל קצת פחות מסיבוב שלם, היה אפשר לטעון על החלקה.
אבל קיבלתי קצת יותר מסיבוב שלם, ומכאן המסקנה ההכרחית.
פאי של קוטר 2 מ"מ, קצת יותר גדול מפאי של קוטר 120 מ"מ.
התגובות שאני מקבל מובנות לי.
אלפי שנים מלמדים שפאי קבוע בכל המעגלים, ולא יתכן שניסוי מכני
יפריך את הרעיון הוותיק הזה, שבכלל הוא הוכח מתמטית.
אם הרעיון הוותיק הזה אינו נכון, גם ההוכחה המתמטית אינה נכונה
האם יש מישהו המאמין שהוכחה מתמטית אינה נכונה ?
לכן, לא פלא שדוחים את תוצאות ניסוי ההיקפן על הסף.
ולא פלא הוא, שבכלל לא מעונינים לצפות בניסוי ההיקפן.