יש פה מישהו שמנגן בהרכבים מוסיקליים

יש פה מישהו שמנגן בהרכבים מוסיקליים

ואם כן, איך אתם עושים את העיבודים? כל אחד מעבד לכלי שלו, או שיש לכם מישהו מיקצועי שעושה בשבילכם את העבודה.
 

RAmitos

New member
איך שאתם מחליטים

בעקרון אתה בתור הפסנתרן (שבדרך כלל יודע הכי טוב) אמור לתת תפקידים כלליים ואז הנגנים יכולים להתייעץ איתך אם יש להם רעיונות. בדרך כלל מי שכותב את הקטע יודע הכי טוב מה הוא רוצה לשמוע והוא זה שכותב את התפקידים
 
אבל נניח שמדובר בלהקת רוק

ומישהו כותב מילים ומלחין. לא תמיד הוא יודע מה הוא רוצה לשמוע, ולא תמיד הוא יודע משהו יותר מכמה אקורדים בגיטרה (ועדיין הוא יכול להיות מליחן מעולה). האם אפשר ללמוד עיבוד? האם יש כמה עקרונות מנחים?
 

RAmitos

New member
אז ככה

קודם כל יש מקומות שמלמדים עיבודים. דבר שני, מי שמבין יותר במוזיקה בכלליות בלהקה צריך לשבת עם המלחין בהנחה שהוא לא יודע כל כך מה הוא צריך לעשות, ופשוט לחשוב איתו ביחד על תפקידים.
 
אני לפעמים שומעת שירים של מתי כספי

למשל.. אני לא מבינה איך השירים האילו הגיעו למצב הזה שיש בהם כל מיני אלמנטים, והכל משתלב כל-כך יפה...
 

RAmitos

New member
מתי גאון

חוץ מזה שמתי כספי גאון, הוא את כל השירים שלו עושה לבד בבית, ומקליט לבד עם המחשב שלו ככה הבנתי לפחות. הקטע הוא לתת תפקידים כלליים ובסיסיים בהתחלה ואחר כך לפתח את זה. תקשיבי לשירים של קווין למשל הרבה ותראי בדיוק מה עושה שם כל כלי וכלי הם הלהקב שיש הכי הרבה מה ללמוד ממנה.
 

ZoSo

New member
גלולי מכיר את הנושא מקרוב../images/Emo8.gif...

נכון גלולי? ספר להם את צדך ה"אפל" והלא מוכר!
 

Mr Peiser

New member
תגובה

בהרכב שאני מנגן בו אנחנו כותבים ומלחינים בעיקר שירים מקוריים שלנו ועושים מעט מאוד עיבודים. אני הקלידן ואת רוב הלחנים שלנו אני כותב. זה נכון שבאמת לקלידן יש בדרך כלל הכי הרבה ידע והוא זה שצריך להנחות את שאר ההרכב... בדרך כלל אצלנו אחרי שאני מראה לכולם את הכיוון הכללי של המנגינה אנחנו מנסים לחשוב ביחד על תוספות וליווים לשיר.
 

N a V e

New member
תגובה נוספת...

גם אני קלידן בלהקה,שמנגנת בעיקר רוק. לא צריך לדעת כל כך הרבה תאוריה בשביל לדעת לעבד...צריך רק ראש יצירתי מאוד,ולדעתי האישית-לשמוע סיגנונות רבים כדי לפתח את הדימיון וההשפעות-על מנת שתוכלו להפיק מקסימום מהיכולות שלכם. כעיקרון,אני כותב מילים לחלק גדול מהשירים שלנו.כאשר אני כותב אותם,עולים לי מן הסתם מלא לחנים לראש...ואני מנסה לשלב ביניהם ל"אולטימטיבי".כשאני מגיע ללחן שמתנגן לי בראש,אני מוצא לו את האקורדים,ואז בודק לאיזה כיוון נוטה השיר...אם מתנגן לי משהו רועש יחסית,אני עובד עם הגיטריסטים,והם מוצאים ריפים מתאימים.אם משהו יותר מלודי-אני מאלתר סולו ומנסה לשפץ אותו.בעיקרון,אם המילים והלחן שלי,מתנגנים לי בראש גם התופים והבאס,ולכן קל לי להגיד להם מתי להשתלב כשאני והגיטריסטים מנגנים ביחד. את הסולו,שאר הריפים וקולות הליווי מעבדים כולם ביחד
 

Bandersnatch

New member
אני מניח שהנושא הזה מתפתח אצל

כל אחד. לכל אחד יש מן רגש כזה של לאן הכל צריך ללכת, מתי מי יצטרף. בדיוק לפני שבוע יצא לי לבדוק את זה עם אחותי, ניגנתי איזה חלק מסויים, שאלתי אותה מה צריך לבוא הלאה לפי דעתה, אני אמרתי את דעתי. זה בכלל מגניב לעשות כזה דבר. קרה לכם פעם ששמעתם מנגינה בפעם הראשונה וידעתם מה הולך להיות הלאה? זה האינסטינקט הזה. נסו פעם להקשיב לשיר לעצור אותו באיזה חלק ולדמיין בראש מה בא מתי, תוספות שלכם. בעיקר לגבי עיבודים זה, אחרי שהלחן מוכן, אז זה עיניין של רגש, של מה הלחן/השיר צריך להעביר. אפשר לעשות ניסוי, להעלות לפורום קטע מוזיקה של כמה שניות וכל אחד יפתח את זה לכיוון שלו (אפשר לשתף את פורום תאוריה בנושא הזה), משהו בסגנון התולעת של פורום עיצוב גראפי. (זרקתי הצעה בשבילך גל
)..
 
למעלה