יש פה פקידי קבלה?

Pelegoldy

New member
יש פה פקידי קבלה?

היי לכולם,
בשבוע הקרוב אני עומד להתחיל עבודה חדשה כפקיד קבלה במלון. אשמח לטיפים ועצות על איך לייעל תהליכי עבודה בקבלה (מבחינת הכנת סביבת עבודה, סדר יום וסדר טיפול בלקוחות פרונטליים וטלפוניים בעת ובעונה אחת).

אלו אולי נשמעים כמו דברים שאני כבר צריך לדעת אבל עבר המון זמן מאז העבודה האחרונה שלי במלון ואחרי 4 חודשים של חיפוש עבודה קצת קשה לחזור למסגרת וצריך לשמן את הגלגלים החלודים.

אשמח לכל עצה וטיפ שאוכל לקבל
אורן
 

lilo4

New member
שיהיה בהצלחה


עבדתי כפקידת קבלה לפני שלוש שנים בערך, אני חושבת שהדבר הכי חשוב והכי יעיל הוא קודם כל להכיר טוב את המלון שבו תעבוד. לכל מלון יש שיטות עבודה קצת שונות, אז להכיר את הנהלים במקום, מה הדרישות מכל משמרת. להכיר את התוכנות השונות ברמה הכי טובה שאפשר.
וכמובן להכיר את בעלי התפקידים השונים במלון, בעיקר כאלה שתהיה איתם בקשר שוטף [בעיקר קב"טים, אנשי מפתח במשק, מזון ומשקאות וכו']. כמובן להכיר את המלון עצמו מבחינת סוגי חדרים ואיך הם נראים, איזה מתקנים יש במלון ומתי כל אחד פעיל [וגם למי זה זמין]. ולא מזיק לדעת גם על סביבת המלון בעיקר מבחינת תחבורה ציבורית ואתרים תיירותיים, מסעדות וכו'.

ואחרי כל הבסיס... לשמור על סביבת עבודה מסודרת. גם כי זה יותר נוח לעבוד ככה, וגם בגלל שזה מקום שבו נותנים שירות פרונטלי ודלפק מבולגן משאיר רושם רע על האורחים. לדאוג שלא יהיו ערימות של ניירות מפוזרים, בלי כל מיני כלי אוכל מלוכלכים וכו' [ולמען האמת גם לא מזיק מדי פעם לנקות עם מגבון לח או חומר ניקוי את המקלדות והעכברים].
אולי כדאי שבהתחלה יהיה לך פינקס קטן או משהו שבו תוכל לכתוב דברים שאתה צריך לטפל בהם ולוקחים זמן, למשל אם אורח ביקש שתברר בשבילו משהו, או אם ביקשו ממך משהו שהטיפול לוקח זמן- כדי שלא יפלו דברים בין הכיסאות. וגם בגלל שנוח לכתוב דברים קטנים תוך כדי תקופת החפיפה.
אם זה מלון גדול וצריך להתמודד בו זמנית עם הרבה לחץ, צריך בעיקר לדעת לעשות תיעדוף נכון- אם יש עכשיו פיק מטורף של צ'ק-אינים ואורח מתקשר כדי לשאול איך הוא יכול להגיע מחר למקום מסוים, מסבירים לו שכרגע יש לחץ וחוזרים אליו מאוחר יותר כשהכול נרגע.
 
ברוך הבא


נשמח אם תשתף בחוויותיך מהעבודה. הסיפורים של לילו בעבר היו מאוד מעניינים...
 

Pelegoldy

New member
ברוכים הנמצאים :)

כשיהיו חוויות אספר, היום היה רק היום הראשון. אבל יש לי לא מעט חוויות לספר ממקומות בהם עבדתי. הלקוח הישראלי מוכיח שוב ושוב שהמציאות עולה על כל דמיון
 
למעלה