השועל הבודד
New member
יש פתרון לתאונות-הדרכים
ברור שתמיד יהיו תאונות למרבה הצער, אך אפשר להפחיתן במידה ניכרת. פה ריבוי התאונות נובע מהנהג, הכביש, ובתי-המשפט והמשטרה. לגבי הנהג: זה המגזר הכי בעייתי,שכן נהג ישראלי לא ישנה ממנהגיו אלא אם כן יוטלו עליו עונשים כבדים. מכיוון שכיום העונשים שמטילים על נהגים עבריינים הם בדיחה, הגיע הזמן לשנות את השיטה. המשטרה עוסקת ברוב הזמו באכיפת המהירות, בעוד שבפועל מהירות מהווה אולי 10 אחוז מכלל המהירות. יש כמה כבישים בודדים שאפשר גם לנסוע 120 ו-130. המשטרה אם כבר צריכה להתמקד בעיר(שם קורות רוב התאונות) והגיע הזמן ששוטרים לא יתחבאו מאחורי עצים ושיחים עם מכמונות, אלא יתחילו לאכוף רמזורים ותמרורים. בכמה צמתים בארץ, ביחוד במרכז, כל בוקר נעשות מאות עבירות, נהגים חותכיםף, עוברים באדום, נוסעים בנתיב של אוטובוסים, ואני מחכה שעה בפקק ומתפוץץ. הגיע הזמן לאכוף בצורה רצינית את חוקי התנועה ולא רק מהירות. לגבי בתי המשפט: לא אחת אנו שומעים על נהג שהיה מעורב בעשרות עבירות תנועה, והמשיך לנהוג וגרם לעוד תאונות קטלניות. הגיע הזמן לשנות את שיטת הנקודות. כל עבירה חמורה(תמרור עצור, רמזור אדום וכן הלאה) תגרור מיד מאסר בפועל ושלילה של שנה פלוס קנס גבוה. זה ירתיע נהגים, ונהג שיעשה עבירה חמורה 3 פעמים, רשיונו ישלל לצמיתות. אין ספק שזה ישנה את התנהגות הנהגים. נושא אחרון זה הכבישים: הרבה תאונות נגרמות בגלל כבישים גרועים, וסימנים לקויים על הכביש. שלא לדבר על הבלאי שנגרם לאוטו בגלל הכבישים. כמו שעושים טסט לאוטו צריך לעשות טסט לכביש. אני מדבר בשיא הרצינות. משרד התחבורה צריך להתמקד כל שבוע בקטע כביש מרכזי, ואם צריך גם לסגור אותו לשבוע, עד שיהיה ראוי לנסיעה, ולא כמו היום שלוקח 80 שנה לבנות כביש מסכן. נכון שזה יקח הרבה זמן, אך לבסוף כבישים ראשיים יהיו בטיחותיים. אין סיבה שבאירופה וארה``ב הכבישים נראים כמו מראה ופה הם נראים כמו אחרי הפצצה. אין שום סיבה שאנשים יקפחו את חייהם בגלל דברים שניתנים לתיקון.
ברור שתמיד יהיו תאונות למרבה הצער, אך אפשר להפחיתן במידה ניכרת. פה ריבוי התאונות נובע מהנהג, הכביש, ובתי-המשפט והמשטרה. לגבי הנהג: זה המגזר הכי בעייתי,שכן נהג ישראלי לא ישנה ממנהגיו אלא אם כן יוטלו עליו עונשים כבדים. מכיוון שכיום העונשים שמטילים על נהגים עבריינים הם בדיחה, הגיע הזמן לשנות את השיטה. המשטרה עוסקת ברוב הזמו באכיפת המהירות, בעוד שבפועל מהירות מהווה אולי 10 אחוז מכלל המהירות. יש כמה כבישים בודדים שאפשר גם לנסוע 120 ו-130. המשטרה אם כבר צריכה להתמקד בעיר(שם קורות רוב התאונות) והגיע הזמן ששוטרים לא יתחבאו מאחורי עצים ושיחים עם מכמונות, אלא יתחילו לאכוף רמזורים ותמרורים. בכמה צמתים בארץ, ביחוד במרכז, כל בוקר נעשות מאות עבירות, נהגים חותכיםף, עוברים באדום, נוסעים בנתיב של אוטובוסים, ואני מחכה שעה בפקק ומתפוץץ. הגיע הזמן לאכוף בצורה רצינית את חוקי התנועה ולא רק מהירות. לגבי בתי המשפט: לא אחת אנו שומעים על נהג שהיה מעורב בעשרות עבירות תנועה, והמשיך לנהוג וגרם לעוד תאונות קטלניות. הגיע הזמן לשנות את שיטת הנקודות. כל עבירה חמורה(תמרור עצור, רמזור אדום וכן הלאה) תגרור מיד מאסר בפועל ושלילה של שנה פלוס קנס גבוה. זה ירתיע נהגים, ונהג שיעשה עבירה חמורה 3 פעמים, רשיונו ישלל לצמיתות. אין ספק שזה ישנה את התנהגות הנהגים. נושא אחרון זה הכבישים: הרבה תאונות נגרמות בגלל כבישים גרועים, וסימנים לקויים על הכביש. שלא לדבר על הבלאי שנגרם לאוטו בגלל הכבישים. כמו שעושים טסט לאוטו צריך לעשות טסט לכביש. אני מדבר בשיא הרצינות. משרד התחבורה צריך להתמקד כל שבוע בקטע כביש מרכזי, ואם צריך גם לסגור אותו לשבוע, עד שיהיה ראוי לנסיעה, ולא כמו היום שלוקח 80 שנה לבנות כביש מסכן. נכון שזה יקח הרבה זמן, אך לבסוף כבישים ראשיים יהיו בטיחותיים. אין סיבה שבאירופה וארה``ב הכבישים נראים כמו מראה ופה הם נראים כמו אחרי הפצצה. אין שום סיבה שאנשים יקפחו את חייהם בגלל דברים שניתנים לתיקון.