יתרונות תואר ראשון כללי בקבלה לעבודה

yoavben25

New member
יתרונות תואר ראשון כללי בקבלה לעבודה

שבת שלום,

רציתי לוודא מאלו שמבינים או מאלו שיכולים להפנות אותי למקום הנכון:

מה יתרון של תואר ראשון כללי בתחום ספציפי(היתרון היחידי שאני רואה לבנתיים זה ידע) ולא פרקטי כגון מדעי המדינה, ספרות, פילוספיה, וכו... בקבלה לעבודה, אפשר להתקבל למשרות מסויימות רק עם תואר ראשון? אני מחפש ומחפש באתרי דרושים ועדיין לא מוצא משרה שמיועדת לבוגר תואר ראשון בתחום כללי ולא פרקטי
 
תואר אקדמי/כללי כמינוף לעבודה

היתרון בתואר כללי הוא שאתה יכל לפנות להרבה משרות, כיווני תעסוקה ותפקידים מגוונים - ואני לא מבינה למה את לא מוצא כאלו.

תחליט "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול" - קח כיוון שלדעתך את מוכשר בו ורוצה לעבוד בו, שמעניין אותך - ותענה על מודעות שכתוב בהן "תואר אקדמי יתרון"

מקצועת אקדמיים שהם "מקצוע" כגון ההנדסות למינהן או רפואה (מדעים) - חורצים את גורלו של אדם עוד בהיותו "ילד". אדם צעיר מאוד, שאולי עדיין לא הבין מספיק מה הוא רוצה לעשות בחיים/לאן פניו מועדות בחייו המקצועיים. הוא/היא בוחרים את "המקצוע" מאוד צעירים, משקיעים הרבה בלימודים קשים (זמן/כסף) ואח"כ גם אם פחות אוהבים את זה - זורמים כי השקיעו הרבה... קשה להתחרט אחרי שהשקעת 10 שנים מהחיים שלך בלהיות רופא ואתה מגלה בגיל 35 שזה לא מה שרצית לעשות בחיים...

כשאתה בעל השכלה כללית - בהחלט יכל להיות שמקצועות ההנדסה והמדעים סגורים בפניך - אבל לעומת זאת פתוחים בפניך הרבה אפיקי תעסוקה אחרים - על פי כישרונך, כישורך ורצונותיך וגם על פי ההזדמניות שניקרות בדרכך. (שזה עולם כמעט סגור עבור מהנדס או רופא, אם כי כיום גם כאלו נוטשים לפעמים את "המקצוע") .
השכלה שהיא לא מקצוע היא השכלה מצוינת לאנשים שרוצים להתפח לכיוונים שונים, מגוונים, לפתח לעצמם "זהות מקצועית" עצמאית.
המעסיק לא בהכרח קושר את ההשכלה לתפקיד. לפעמים מבחינת המעסיק "תואר אקדמי" = "השכלה אקדמאית" מעיד גם על הרמה האישית של המועמד .
המצב הוא שההשכלה הכללית אומנם לא נותנת לך "מקצוע" אבל בהחלט נותנת לך נקודת זינוק מצוינת. ומשם אתה הוא זה שצריך לקחת את זה הלאה - לאיזה שהוא מקום.
 

yoavben25

New member
מצאתי משרות בודדות, אשמח אם תפני אותי לקישורים בפרטי

 
משרות המיועדות לבעלי תואר אקדמי - השכלה כללית

היי יואב,
לא הבנתי מה הכוונה קישורים בפרטי - sorry, בבקשה תסביר.
אבל בגלל שכתבת שמצאת רק קישורים בודדים - אני רוצה להוסיף כמה דברים לתגובה שלי:
1. בחודשים אוגוסט ועד כשבוע אחרי חג סוכות יש פחות משרות מבד"כ. אנשים בחופשות ואח"כ מתחילה האווירה של "אחרי החגים" לכן אולי יחסית כמות המודעות יורדת ויש פחות היצע מבד"כ.
2. אתרים לחיפוש עבודה: ג'ובמסטר, ג'ובנט, פורטל דרושים - 3 אתרים גדולים, חינמיים למחפשי עבודה ומצוינים.
 
משרות לתואר אקדמי כללי

היי יואב,
מן הסתם יש מעט משרות כאלו במיוחד עכשיו כשאנחנו "לא בעונה" (חודש אוגוסט ולפני החגים).
אני מציעה ככה:
1. תמשיך לחפש ותענה על המודעות שכן מצאת
2. תנסה להתעלם בדרישות במודעה מהסעיף על השכלה ותשיב למודעות בכל זאת. למעט אם מדובר בהשכלה "מקצועית" כגון מהנדסים, עורכי דין, תחומי הביוכימיה וכדומה (השכלות שהן מקצוע) - תשיב על מודעות שנראות לך.
3. באיזה תחום אתה מחפש עבודה? אם אני אדע - אולי אוכל לכוון אותך יותר טוב.
4. באיזה אתרי דרושים אתה מחפש עבודה? אולי גם כאן אוכל לכוון אותך יותר טוב אם אני אדע היכן אתה מחפש.
5. באיזה אזור גיאוגרפי אתה מחפש עבודה? יש כאלו מקומות בארץ שמשום מה ההיצע בהם יותר דליל מבמקומות אחרים.
 

yoavben25

New member
אפשר שתראי לי משרות כאלו מהסיבה שאני לא מוצא אפילו אחת?

 
משרות/מודעות דרושים לתואר אקדמאי כללי

היי יואב ,
בבקשה תשלח לי את קורות החיים שלך במייל - [email protected]
אני אנסה לבדוק כיוונים ואולי אפילו נשוחח אח"כ בטלפון אם תרצה.
אני צריכה לראות קורות חיים ולהבין יותר מה הבעיה.
 

yoavben25

New member
שום בעיה העניין הוא ש...

אין שום בעיה,
אני רוצה לראות בבקשה מקרוב משרות שמתאימות לתואר ראשון כללי, אם אני נכנס לאתרים שהמלצת תחת איזה קטגוריה אני מוצא משרות שמתאימות לתואר ראשון כללי לא פרקטי בבקשה?
 
משרות המתאימות לתואר שהוא השכלה כללית

יואב,
בבקשה תשלח קורות חיים ואני אנסה להדריך אותך ולכוון למשרות שגם אם לא כתבו במפורש "תואר ראשון כללי" אולי יתאימו לך.
למשל משרות שבהן רשום רק "אקדמאי" או "השכלה אקדמאית" או "תואר ראשון" ולא מפרטים בכלל את סוג התואר והתחום שלו.
 
הרלוונטיות של השכלה למשרה

יואב היי,
אולי הסברתי את זה קודם, אבל אולי זה לא הובן - אני רוצה להסביר מחדש את הרלוונטיות של השכלה למשרה:
יש השכלות אקדמיות שהן "מקצוע" כמו הנדסה/מהנדסים, רופאים, ראיית חשבון, תעודת הוראה...וכדומה. ויש גם השכלות שהן סוג של אמצע - פותחות דלתות - אפילו עורכי דין שזה כביכל "מקצוע" אם עושים את מבחני הלשכה ומקבלים רישיון לעסוק בעריכת דין. אבל למשל כאלו שלומדים עריכת דין ושאינם עושים מבחני לשכה ולא מקבלים רשיון - מוגדרים "משפטנים" וזה עדיין "השכלה אקדמאית" "תואר ראשון" . וכבר היום רואים גם שלא כל אחד שלמד עריכת דין עוסק ב"מקצוע" - עורכי דין מזמן הפליגו ופלשו לתחומי עיסוק אחרים ומשתמשים בהשכלה רק כהגדרה של "השכלה אקדמאית" בלי קשר למקצוע.
ומעבר לכך - למשל תואר במנהל עסקים - "מנהל עסקים" זה לא מקצוע. זו השכלה מצוינת, רחבה שנותנת אפשרות למי שלמד את זה לפנות להרבה מאוד תחומים בהתאם לרצון שלו לכישורים ולכשרונות שלו. אין מקצוע "מנהל עסקים"...
ככה זה גם לגבי רוב ההשכלות במדעי הרוח והחברה וכולל ההשכלה שלך "תואר ראשון כללי".
כשמעסיק מחפש עובד/ת הוא מפרסם את האידיאל - מציין לפחות 5 או 6 דרישות חשובות למשרה. בין הדרישות שפורסמו למשרה יש בד"כ לפחות 2 דרישות שהמעסיק לא יוותר עליהן. אבל בין כל חמשת או ששת הדרישות - בד"כ מספיק אם אתה עונה לפחות על 3 מהן - אתה כבר יכל להשיב למודעה והמעסיק ישקול את ההתאמה שלך למרות שאתה לא עונה לכל הדרישות שפורסמו.
אין סיכוי גדול שיצוץ מועמד שעונה לכל הדרישות שפורסמו וגם יהיו לו התאמות נוספות שבד"כ בכלל לא מפרסמים אותן. למשל לא מפרסמים דרישות שעלולות להיחשב אפליה אבל יכל להיות שהן קיימות. למשל שליטה באקסל - לא מפרסמים בד"כ - כותבים שליטה באופיס אבל אולי מתכוונים לאקסל ברמת נוסחאות או שליטה בפאוורפוינט... יש עוד הרבה דברים שמסתתרים מאחורי מודעת דרושים שמעסיקים לא מפרסמים. הפרסום הוא מקום מצומצם, יקר, ולאף אחד אין אפשרות לפרסם "מגילות" . מפרסמים סוג של "כללי" - דברים חשובים בלבד, אבל לכל מודעה יש עוד - מה שלא פורסם אבל קיים.
המעסיק מקבל קורות חיים, קורא ועושה התאמה מקסימלית לאו דווקא התאמה מדוייקת אחד לאחד.
אז בהחלט יכל להיות מועמד כמוך שההשכלה שלו היא יותר כללית ולא בדיוק מה שהתבקש במודעה - אבל יש לו נתונים אחרים שאין למועמדים שיש להם את ההשכלה הרלוונטית. המעסיק יעשה את השיקול שלו של מה עולה על מה ומה יותר חשוב ממה - וכל מקרה לגופו.
לכן אני מציעה לך - תתעלם מההשכלה בדרישות - תבדוק שיש לך 3 יתרונות לפחות מתוך 5 או 6 שמפרטים - ותשיב למודעה גם אם לא כתוב במפורש בסעיף ההשכלה " BA כללי ".
תחשוב יותר פתוח - על מה שאתה רוצה לעשות, על הכישורים והכישרונות שלך - מה כן מתאים לך, מה רלוונטי לניסיון התעסוקתי שלך עד עכשיו ובבקשה תשיב למודעה גם אם ההשכלה המפורטת היא לא BA כללי.
 

yoavben25

New member
ישלך מושג מה אפשר לעשות עם התארים הבאים??

אהלן,
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אשמח לברר מניסיון של חברים בפורום:
&nbsp
&nbsp
וכן לגבי תארים מתקדמים, אני מתכוון לתארים שלא נותנים מקצוע פרקטי וכן מה אפשר לעשות עם התארים הבאים פחות או יותר ואיפה ניתן לעבוד אם בכלל, אולי בכלל זה סתם בזבוז זמן וכסף ואת הידע אפשר לרכוש עצמאית מאינטרנט/ספרים:
&nbsp
&nbsp
^ קולנוע/...
^אסלאם/פילוסופיה/מדעי הדתות/מדעי המדינה/ יחסים בינלאומיים/ המזרח התיכון(מזרחנות)/היסטוריה/ממשל ופוליטיקה
&nbsp
&nbsp
^קוסמולוגיה/מדעי החיים/מדעי הטבע/מדעי כדור הארץ/מדעי הייקום/פיזיקה
/ביולוגיה/אבולוציה/אסטרונומיה
&nbsp
&nbsp
&מדעי המוח
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה