י"ל והכרת נפש האדם

י"ל והכרת נפש האדם

י"ל כתב לא מעט על נפש האדם. מאחר ולא יצא לי לקרוא שום מאמר בנושא זה, האם מישהו יכול להביא קישור לאיזשהו מאמר בנושא? או לכתוב עיקרי דברים המתמצתים את צורת הסתכלותו/הבנתו של י"ל את הנפש ומהלכיה? האם התייחס י"ל גם לבעיות/מחלות/הפרעות נפשיות של האדם?
 
נושא זה מאוד מעניין אותי

ואודה מאוד למי שיטרח טיפה למעני ויענה לי ו/או יביא לכאן איזה מאמר בנושא הנפש. תודה
 
ליחיאב, אין לי ברירה אלא לפנות אליך

בצורה אישית וישירה ולבקש את התייחסותך לבקשתי למעלה, כי נושא זה מעניין אותי מאוד. האם נושא זה כל כך לא מוכר? כך שלמעשה אף אחד כולל אותך לא עניתם לי? אודה לך מאוד אם בכ"ז תענה לי. תודה
 

יחיאב

New member
אני לא עומד

בראש הפרמידה, אף לא במקום ווירטואלי זה שאני גרמתי להוויתו (גרמתי- הפעם גם כסיבה פועלת וגם כסיבה תכליתית...), וראה תחילת מכתבי ל"סוף דבר הכל נשמע" בחלק א´ של התשובה. אשר לבקשתך "לכתוב עיקרי דברים המתמצתים את צורת הסתכלותו/הבנתו של י"ל את הנפש ומהלכיה", אם אתה רוצה ללמוד הכל על רגל אחת, אז כל "מהלכי הנפש" נובעים מרצונו של האדם. נקודה. הפוך בה והפוך בה ותחזור לאותה נקודה. (לגבי ה"הפוך בה והפוך בה"... עיין בכל המחצית הראשונה של ספר הדיאלוגים עם טוני לביא, ותגלה עד כמה משפט זה מאפיין את מה שהתחולל שם באופן מושלם)
 
נפש האדם ורצונו

יש את ספר השיחות על שמונה פרקים לרמב"ם, שם בפרקים הראשונים בעיקר מדבר ליבוביץ´ על תפיסת הנפש של הרמב"ם. כמו כן, אם מדברים על רצון האדם שהוא המרכיב המרכזי בהגות על נפש האדם הרי שתוכל לעיין בשיחות עם טוני לביא. שיוחות אילו בעלי עומק רב בסוגיה.
 
למעלה