כאילו פילם

כאילו פילם

מה הדרך הנוחה ביותר ליצור בתוכנת פרמייר, אפקט של פילם. אני מתכוון לכאילו 24P אמרו לי כל מיני דרכים אבל יש משהו אחד שאני מחפש אותו...
 

MaSTeRLou

New member
אפקט של פילם?

אתה מתכוון ללכלוכים ושריטות, והתניית sephia או משהו דומה? אם כן, יש את הquicktime effects שעושים עבודה לא רעה, בהנחה שהquicktime מותקן נמצא בתת-תקייה שלquicktime בתוך הלשונית של האפקטים לוידאו
 
לא !!!!!!!!!!!!!!!

רצחתם לי את התדמית. אני מתכוון למין סטרוב. כמו שהופכים וידאו בטלוויזיה לכאילו סרט שצולם בפילם. מחסירים פילד מכל פריים, או שמורידים פריים אחד. רק מי שעשה זאת כבר
 

shai955

New member
סליחה רק שאלתי

אני שאלתי מה זה כי לא ידעתי מה זה
 

SCaToPHaG

New member
לא בדיוק מה שאתה צריך אבל

לדיגיאפקטס יש פלאגינים בשם Cinelook ו-Cinemotion שאולי יתאימו לצרכים שלך. (לי יש אותם על אפטר, ולא פרמייר, אבל אולי יש גם לפרמייר)
 

matty

New member
cinelook לא כ"כ מוצלחים

גם במחשב מהיר במיוחד הם איטיים להחריד, לא ממש שימושי לרינדור של קטע ארוך. אם כל מה שאתה צריך זה מה שנקרא "one field strobe", פשוט תעשה deinterlace לסרט שלך. זה ייפטר מהפילדים בתמונה, והתנועה תהיה פחות חלקה ויותר פילמית (עאלק) אם אתה זקוק גם לתוספת grain ולתיקוני צבע שיחקו מראה פילמי, נסה את filmFX של BifFX הוא יותר מהיר, ויותר מוצלח לטעמי ולמראה "סרט ישן" יש פלאגין מעולה בחבילת tinderBox3 של the foundry (רק לאפטר אני חושב).
 

SCaToPHaG

New member
עכשיו אתה אומר לי?

אתמול רינדרתי משהו באפטר, רק סרט נטו עם כמה פילטרים מהחבילה - קטע של דקה בדיוק, לקח שעה וחצי...
 

moti80

New member
אפשר להסביר בשפה ברורה ופשוטה

יותר במה מדובר בדיוק? אני אשמח בכל אופן
 

matty

New member
הסבר לא כ"כ קצר

(קודם כל מוטי - הרישומים שלך מעולים, סחטיין) עכשיו להסבר - חלומו של כל צלם וידאו הוא שהסרט שצילם ייראה כמו פילם ולא כמו וידאו (טוב לא כל צלם אבל די הרבה). פשוט פילם נראה הרבה יותר טוב - סרט הצילום הוא ברזולוציה גבוהה בהרבה, קולט יותר צבעים, ומגיב יותר טוב. אפשר לראות את זה בעיקר באיזורים חשוכים במיוחד או מוארים במיוחד, בהם הוידאו מורח הכל לצבע אחד, והפילם מראה פרטים עדינים. סיפור דומה גם skin tones - פנים אנושיות מצטלמות טוב יותר בפילם (והמצב גרוע עוד יותר ככל שמשתמשים בפורמט וידאו נחות יותר) הבעיה היא שפילם יקר בהרבה, וצריך לפתח אותו במקום מיוחד וכו' וכו', אז מצלמים בוידאו ומנסים להגיע למראה פילמי. כדי להיראות ככה צריך לעשות די הרבה דברים (אלה לא חוקים... אבל הם עוזרים). 1. קודם כל לצלם כמו פילם - למצלמות פילם כמעט אף פעם אין זום (תנסה לחשוב בכמה סרטי קולנוע ראית זום-אין על פנים של מישהו? בד"כ רק בסרטי קארטה וסרטים הודיים) כשרוצים להתקרב, מתקרבים פיזית עם המצלמה. הן גם יותר כבדות וכל התנועות שלהן איטיות ו "שקולות" יותר. לנסות להאיר את הסצינה בצורה שלא יודגשו המגבלות של הוידאו (שכח מפילם נואר), ולהשתמש בעדשות איכותיות. 2. וידאו הוא Interlaced, מצולם בשני שדות - זוגי ואי זוגי. בפילם כל פריים הוא תמונה בפני עצמה. זה גורם לעצמים שנעים מול המצלמה (או לתנועת מצלמה) להיות "שבורים" (לעומת תנועה חלקה יותר בוידאו). את זה אפשר לפתור פשוט ע"י אפקט deinterlace שמאחד את שני השדות (לעיתים ע"י ביטול שדה אחד, לעיתים ע"י ניחוש מתוחכם של התנועה בפריים. תלוי בתוכנה שלך) 3. פילם מנגן 24 פריימים לשניה,וידאו PAL 25 (כמעט אותו דבר, לא מורגש) NTSC ב-30 (כאן ההבדל ניכר לעין), אז צריך להעביר אותו לקצב הזה, בתהליך סבוך שנקרא Pulldown. 4. לתקן את הצבעים של הוידאו כך שיראו "פילמיים". תיקון צבעים זו אומנות של ממש, והטובים שבמתקני הצבעים ("קולוריסט") הם בעלי מקצוע מבוקשים. להרבה אנשים בארץ מספיק שתעלה קצת את ה saturation ואח"כ תעשה blur קטן לכל החלקים הבהירים מאוד (highlights) של הפריים, כדי שהוידאו שלך יהיה פילם לכל דבר. 5. להתאים גרעיניות (grain). לכל סרט צילום יש גרעיניות משלו (שתלויה גם בחשיפה, בפיתוח ועוד), והיא חלק בלתי נפרד מהתמונה. בדויאו יש מן רעש כזה שאולי יכול להקרא גם grain אבל הוא הרבה פחות יפה. אפשר להוסיף גרעיניות ע"י add noise פשוט, או ע"י פלאגין שמתמחה בזה. רק בטוב טעם ובלי להגזים. חוץ מזה, יש גם את ענין האפקטים של סרט ישן, כמו שריטות, אבק, שערות, צבע צהוב שולט, סגירת הפינות מסביב בקצת צבע שחור, פריימים קופצים, חשיפה לא אחידה (הבהוב), וכהנה וכהנה היוצרים אפקט מקסים וסנטימנטלי של סרט ישן. תוסיף מעט קולות של ילדים צוחקים, צליל תיבת נגינה, והרי לך סרט ישן שמעלה לחלוחית בזוית העין, וקיא במעלה הוושט. זהו אני מקווה שלא שכחתי כלום.
 

moti80

New member
קודם כל - תודה רבה :) שמח שאהבת

עכשיו לתגובה - הבנתי את כל מה שהסברת, חוץ מעניין השדות ואשמח מאוד אם תוכל להסביר גם את זה. בנוסף, האם יש מן דרישה כוללת שכזו לצילומי פילים? כי לפי מה שאני מבין איכות הצילום בוידאו הרבה יותר טובה. היא נקיה יותר חלקה יותר וחדה יותר. כלומר, זה רק כשרוצים להגיע לאפקט שכזה שמתאים לסרט או שיש אנשים שזה המראה המועדף עליהם תמיד?
 

matty

New member
אוי ואבוי

איך הבנת שהאיכות של וידאו טובה בהרבה?? כנראה שאני מסביר ממש גרוע. או שבכלל לא קראת. קודם כל, אות הוידאו יכול להכיל בתוכו כמות מוגבלת של פרטים. קשה להסביר בלי להיות יותר מידי טכני. אבל כמו שאמרתי - רואים את ההבדלים באיזורים חשוכים במיוחד או מוארים במיוחד, ובאיזורים שיש בהם גרדיאנטים עדינים (למשל בשמיים). תוסיף לזה שהרזולוציה של וידאו היא 720X576 לעומת פילם, שמכיל כמעט פי 10 יותר "פיקסלים" (בהערכה.. אין פיקסלים בפילם). המצב נהיה עוד יותר גרוע בפורמטים כמו DV שמראש דחוסים ביחס 1 ל-5 (כמו שאתה שומר JPG כך שגודל הקובץ יהיה 20% מהמקור.. כזאת איכות..) ומוותרים מראש על דגימת חלק מהצבעים (במקרה של שמיים למשל, תראה סידרה של פסים כחולים עבים במקום גרדיאנט חלק.. מראות קשים). ונגיד שאת כל ה JPG הדחוס הזה אתה מגדיל לגודל של מסך קולנוע.. אתה מבין עכשיו?
 

matty

New member
אה כן, שדות

האות שמגיע לטלוויזיה שלך מחולק לשני שדות. הטלוויזיה "מציירת" את כל הקוים הזוגיים מלמעלה עד למטה, ואז חוזרת למעלה ומציירת את כל הקווים האי זוגיים. יש לזה איזו סיבה היסטורית, אבל אני לא ממש זוכר למה. בכל מקרה, 25 פעם בשנייה הטלוויזיה מציירת פילד זוגי ואחריו אי-זוגי (ביחד-פריים שלם) אם תסתכל בתמונה שצירפתי, אז רואים עיגול אדום. בא נניח שהעיגול הוא בתנועה משמאל לימין. אז העיגול העליון שלם לגמרי, שמו שאולי היית עושה אם הייתי מצייר אותו באנימציה קלאסית (נגיד בפלאש, או במחוגה וטוש אדום) העיגול התחתון הו כמו שהיה מצולם במצלמת פילם, עם מעט טשטוש שנגרם מזמן החשיפה (ככל שהצמצם פתוח יותר, יהיה יותר טשטוש) והאמצעי הוא פריים טלויזיוני - הקוים הזוגיים צויירו שהעיגול היא שמאלה יותר, והאי-זוגיים צוירו 1/50 של שנייה לאחר מכן.. אם תצפה בכל הסרטון של העיגול המעופף בטלוייזיה (לא במסך מחשב!), תראה שהתנועה של האמצעי חלקה מאוד, של התחתון פחות, ושל העליון עוד פחות מזה. התנועה של התחתון תזכיר יותר מראה של פילם. מה כל זה אומר? בפעם הבאה שאתה מרנדר אנימציה ממאיה לטלוויזיה, אתה צריך לבחור לרנדר לפילדים, או להדליק את ה motion blur (או את שניהם..)
 

moti80

New member
או קיי - עכשיו הבנתי

אבל כמובן שיש לי עוד הרבה שאלות :) אז ככה, גם כשלוכדים וידאו יש כמה אפשרויות של לכידה בפילדים. מה זה אומר מבחינת תוצאת הלכידה? ומתי כדי להשתמש בכל אחת מהאפשרויות מצרף את האפשרויות כמו שאני מכיר אותן בשתי תוכנות - פרמייר ומדיה סטודיו פרו.
 

matty

New member
התמונה שצירפת היא לרינדור לא ללכידה

כעיקרון, כל זמן שאתה עורך וידאו "לכוד" בלבד, לא צריכה להיות בעיה עם הפילדים, ואתה יכול להתעלם מהאופציה (no fields) האופציה כן חשובה כשאתה מייצר בעצמך חומרים שנעים לאורך המסך - כתוביות, אנימציות וכד'. התוכנה שלך מייצרת אותם כמו העיגול העליון מההודעה הקודמת, אלא אם אתה מציין רינדור לפילדים (כמו בתמונה שאתה צירפת), ואז התוכנה תצייר את העיגול כמו העיגול האמצעי. שים לב - אם עשית (או קיבלת) אנימציה מרונדרת ללא פילדים, ואתה מכניס אותה לפרמייר, היא לא תצא עם פילדים בכל מקרה (כי פרמייר לא יודעת לנחש את התנועה בתוך האנימציה). רק חומרים שהתוכנה עצמה מזיזה, היא תדע לרנדר לפילדים. כעקרון, רוב הזמן עדיף לא לרנדר לפילדים (במיוחד אם אתה לא בטוח מה אתה עושה). מתי חייבים לרנדר לפילדים? כמייצרים כותרות נעות - crawler - שורת "חדשות" שנעה בתחתית המסך כמו ערוץ 10 או Roller - רשימת הקרדיטים בסוף התוכנית. הם יהיו לא קריאים אם לא תרנדר לפילדים (התנועה לא תהיה חלקה מספיק). האם מרנדרים ל upper או lower? (לפעמים נקראה גם odd או even) ? לא יודעים. צריך לשאול או לעשות נסיון. כל מכשיר עובד אחרת. אם רינדרת הפוך, תראה מייד ריצוד מזעזע (מן הסתם, חייבים לבדוק על מסך טלויזיה ולא במחשב)
 

SCaToPHaG

New member
מה תופעות הלוואי?

איזה אפקט יווצר כשאר לא ביצעתי את הפעולות הנ"ל לוידאו שלי? או במילים אחרות; צילמתי במיניdv, דגמתי למחשב, עבדתי על החומר, ובסוף השתמשתי בreduce interlace flicker אני חושב, או משהו דומה שלמראית עין ביטל את הקוים של הפילדים (או את הפילדים עצמם). אחרי זה אני מעביר את החומר בחזרה למצלמה, והוא ישודר או על מסך טלויזיה (דרך המצלמה, יציאות rca) או על מסך ענק דרך יציאות rca שמחוברות לdvd שמחובר למקרן) עשיתי משהו לא בסדר?
 

matty

New member
אתה בסדר

קודם כל (ראה למעלה), אם לא שינית את מיקום הוידאו, אתה לא צריך לרנדר לפילדים. חוץ מזה, חלק גדול(?) מהמקרנים הם progressive scan ואין להם פילדים בכלל כך שזה לא ישנה (דרך אגב, למקרנים גם אין איזור safety כמו שיש בטלויזיה) reduce flicker לא משנה לפילדים. זה פילטר שיוצר מעין blur חד-כווני. המטרה שלו לטשטש קוים דקים (למה? קו דק יושב על פילד אחד בלבד, ולכן 25 פעם בשנייה הוא נדלק ו 25 פעם הוא כבה (==מהבהב)). ה blur הזה גורם לקו להמרח על יותר מפיקסל אחד, ומונע את ההבהוב (כאמור, ברוב המקרנים זה לא מהמה ממילא). מה שעשית בעצם זה לטשטש את הוידאו שלך. אם מישהו ישאל, תוכל להגיד שניסית להעביר את הבלבול והתלישות שחש הדור המנותק של בין המלחמות
 
למעלה