../images/Emo31.gif../images/Emo31.gif../images/Emo31.gifחסות = פרסומת והכשר
אם יש מנהל בחברה כלשהי שעורכת ניסויים בבעלי-חיים ומצפונו מציק לו בשל כך, אין כל בעיה שייזום תרומת כסף באופן דיסקרטי לאגודה העוסקת בטיפול ובשיקום בעלי-חיים. לכסף כידוע אין ריח, וסירוב לקבל תרומות שמועברות באופן דיסקרטי רק משום שהתורם אינו אהוד על האגודה, הוא צעד שאינו משרת את האינטרסים של האגודה הזקוקה לתרומות כמו אוויר לנשימה. לעומת זאת, כשחברה כמו יוקנובה לדוגמא "נותנת חסות" לאירוע כלשהו, היא לא עושה בכך שום טובות לאף אחד. היא לא תורמת את הכסף, היא פשוט קונה בו שני שירותים בעלי ערך שיווקי: האחד הוא פרסומת ממוקדת הישר לפלח השוק הרלוונטי ביותר עבורה (בעלי הכלבים, החתולים וכו´), והשני הוא הזכות לספר אח"כ בגאווה כ ש"אפילו באירוע של האגודה <לא משנה איזה> המליצו על מוצרינו". אין פה אלטרואיזם, אין פה נדיבות, יש פה בסך הכל מהלך שיווקי פיקח שאינו שונה מקניית שטחי פרסום בעיתון במחיר מציאה. מסיבה זו אסור לדעתי לאגודות למען בעלי-חיים לשתף פעולה עם מהלכים כאלה.