שתי הערות והארות..
המאמר מחכים ואינפורמטיבי. אבל כאן זה מסתיים. לא אציע למישהו שאינו בעל הכשרה טכנית מתאימה לבצע את הבדיקות המוצעות ולא בגלל שאינו מסוגל, אלא בעיקר בגלל שהמסקנות שתוסקנה עלולות להיות שגויות, והתוצאות בהתאם. זה כמו להגיד למכונאי מוטס "הטייס מפשל, קח את ההגאים". זכור לי היטב מה שאמר לנו ה"שוחרים", המדריך בבה"ד 2 : "כשתגיעו לליין יחייבו אותכם לטוס טיסה ראשונה על כל מטוס שנגעתם בו כך שלא תעיזו לנגוע אם אתם לא ב-101% בטוחים" כמובן שזה לא קרה, אבל נחרט היטב בזכרון.
הדבר החשוב ביותר לא מוזכר במאמר. אם המנוע לא מספק כח מלא, הסכוי שתגלה את זה (כטייס מהשורה) נמוך ביותר ויתגלה לך כאמור במאמר, בגלל שיעור נסיקה נמוך, גמגום, אולי מים בדלק (אקטואלי) רק לאחר ההמראה. מה עושים אז? לצעוק "SHIT!!! למה הוא עושה לי את זה?" לא יעזור.לבדוק מכשירי מנוע, מד סל"ד? להחליט שזה "קצת ליכלוך במצתים, וזה תכף יעלם". אולי כן ואולי לא ולחלוטין לא מעשי.
הפתרון המעשי היחיד לדעתי הוא כמו בשאר מקרי "לחץ". הוא בתרגול. כמו שאנחנו מתרגלים נחיתות אונס (מתי תרגלת נחיתת אונס לאחרונה?) כך גם אפשר לתרגל המראה בכח חלקי. יחד עם מדריך מנוסה לאחר ניתוק, המדריך מוריד אחוז כוח מסויים והחניך./טייס ממשיך בהמראה. הבד"ח במקרה הזה, (מהירות, כח,גרר וכ'ו) מתאים בהחלט גם לתרגול המראה בגובה לחץ גבוה ו/או מטוס כבד. למה רק בהמראה? מדובר כאן באובדן כח חלקי בלבד. לא לשכח: ניתן, בתלות בסוג ונתוני הטיסה, מז"א, לשמור גובה ברוב מטוסי ה-GA גם ב-50% כח מנוע.