כאשר נדמה שכוח המנוע חלש

mayafit

New member
כאשר נדמה שכוח המנוע חלש

סקרן אותי לדעת מה יגרום לירידה בכוח המנוע.
לא משוכנע שכל הכתוב רלוונטי לכולנו, אבל טוב לדעת.
להנאתכם.
 
שתי הערות והארות..

המאמר מחכים ואינפורמטיבי. אבל כאן זה מסתיים. לא אציע למישהו שאינו בעל הכשרה טכנית מתאימה לבצע את הבדיקות המוצעות ולא בגלל שאינו מסוגל, אלא בעיקר בגלל שהמסקנות שתוסקנה עלולות להיות שגויות, והתוצאות בהתאם. זה כמו להגיד למכונאי מוטס "הטייס מפשל, קח את ההגאים". זכור לי היטב מה שאמר לנו ה"שוחרים", המדריך בבה"ד 2 : "כשתגיעו לליין יחייבו אותכם לטוס טיסה ראשונה על כל מטוס שנגעתם בו כך שלא תעיזו לנגוע אם אתם לא ב-101% בטוחים" כמובן שזה לא קרה, אבל נחרט היטב בזכרון.
הדבר החשוב ביותר לא מוזכר במאמר. אם המנוע לא מספק כח מלא, הסכוי שתגלה את זה (כטייס מהשורה) נמוך ביותר ויתגלה לך כאמור במאמר, בגלל שיעור נסיקה נמוך, גמגום, אולי מים בדלק (אקטואלי) רק לאחר ההמראה. מה עושים אז? לצעוק "SHIT!!! למה הוא עושה לי את זה?" לא יעזור.לבדוק מכשירי מנוע, מד סל"ד? להחליט שזה "קצת ליכלוך במצתים, וזה תכף יעלם". אולי כן ואולי לא ולחלוטין לא מעשי.
הפתרון המעשי היחיד לדעתי הוא כמו בשאר מקרי "לחץ". הוא בתרגול. כמו שאנחנו מתרגלים נחיתות אונס (מתי תרגלת נחיתת אונס לאחרונה?) כך גם אפשר לתרגל המראה בכח חלקי. יחד עם מדריך מנוסה לאחר ניתוק, המדריך מוריד אחוז כוח מסויים והחניך./טייס ממשיך בהמראה. הבד"ח במקרה הזה, (מהירות, כח,גרר וכ'ו) מתאים בהחלט גם לתרגול המראה בגובה לחץ גבוה ו/או מטוס כבד. למה רק בהמראה? מדובר כאן באובדן כח חלקי בלבד. לא לשכח: ניתן, בתלות בסוג ונתוני הטיסה, מז"א, לשמור גובה ברוב מטוסי ה-GA גם ב-50% כח מנוע.
 

עמוס 2cv

New member
אנחנו בממ"גים פשות מחברים משקל מתיחה בין עמוד והממ"ג

וזה הוא .
 

mayafit

New member
הערות לעניין

וכמו שכתבתי למעלה, לא רלוונטי לכולם. רלוונטי יותר לבעלי המטוסים שיידעו למה לצפות במוסך.
לא בטוח שמים בדלק יגרמו לאובדן כוח, הם יגרמו להדממת מנוע (וכמו שכתבת - אקטואלי).
באשר לתרגול נחיתת אונס (שלא שייך למאמר) אני אישית מתרגל בכל חודש בתקווה שישאר תרגול בלבד.
 
למעלה