בישראל יש הגיון בסיסי - וככל שאני יודע גם בגרמניה
הגיון בסיסי שתקף גם בישראל וגם בגרמניה אומר שמזוודה של 26 ק"ג של נוסע במחלקת תיירים איננה כבדה יותר ממזוודה של 30 ק"ג של נוסע במחלקת עסקים אלא להיפך.
ובכל זאת נוסע במחלקת עסקים לא ישלם תוספת משקל על מזוודה במשקל 30 ק"ג ונוסע במחלקת תיירים כן ישלם תוספת משקל על מזוודה ששוקלת 26 ק"ג.
אלו הם כללי החיוב של לופטהנזה שתקפים לכל העולם והם הרלוונטים לנוסע הפוטנציאלי בחברת התעופה.
סיפורים (שנשמעים לי קצת לא מהימנים) על חוקי עבודה גרמנים שאומרים שצריך לגבות תוספת תשלום על מזוודה של נוסע במחלקת תיירים ששוקלת 23-32 ק"ג ולא צריך לגבות על מזוודה בדיוק באותו משקל של נוסע במחלקת עסקים לא מעניינו של הנוסע.
 
ותודה על הטיפ ש"כל מזוודה נשקלת"
, באמת לא שמתי לב למה קורה בעמדות צ'ק אין בשדות התעופה. טוב שיש אותך שתשים לב ותסביר לי.