כביש הערבה - הזנחה פושעת. שדרוג שהוכרז לפני שנתיים לא מתקיים

כביש הערבה - הזנחה פושעת. שדרוג שהוכרז לפני שנתיים לא מתקיים

בדיוק לפני שנתיים באפריל 2016 הכריז משרד התחבורה על התחלת עבודות (התכנון הסתיים מזמן) בכביש הערבה בקטע יטבתה - קטורה. קטע של 11 ק"מ. הרחבה ושידרוג.
https://www.gov.il/he/departments/news/arava_road_will_be_upgraded
עברו שנתיים ודבר לא קרה.
כלום.
בכביש שנסיעה בו זה הימור על החיים זו הזנחה פושעת.
 

משה12333

New member
בכביש האיילון עוברים כמיליון כלי רכב ביום חול. בכביש הערבה

אפילו אחוז אחד מהכמות הזאת לא עובר ביום חול. אם אתה היית מקבל ההחלטות, לאיזה כביש היית מפנה את משאבי המשרד שעליו אתה מופקד?

כביש הערבה הוא ארוך מאד מיטבתה לצומת הערבה. התכנון של קטע זה הסתיים אבל אל תצפה שכביש כל כך ארוך וכל כך ריק ישודרג בקצב המהיר שבו כבישים אחרים בארץ משודרגים.

כבישים 1, 2, 4, 6, 20, 22, 40, 50 וכל כבישי הרוחב שביניהם קודמים לכביש הערבה מבחינת העדיפות שלהם.

 
כביש הערבה הוא כביש מסוכן

הוא גם היחיד ( מעט הכביש דרך מצפה רמון שגם הוא איננו ידידותי ) המקשר את אילת ואת כל ישובי הערבה למרכז הארץ.
יש בו גם אספקט בטחוני בלתי מבוטל ( שלא נזדקק לזאת ) .
נוסעות בו משאיות רבות המקשות על התנועה. יש לקחת בחשבון את פתיחת שדה התעופה רמון, שיגביך את כמות התנועה בכביש.
הוספת מסלול נוסף הוא צו השעה.
 

משה12333

New member
כל כביש ללא הפרדה בין כיווני הנסיעה הוא כביש מסוכן.

השאיפה היא שלא יהיו בישראל כבישים בין עירוניים ללא הפרדה אבל בנגב אין צורך דחוף בכך בגלל מיעוט כלי הרכב, אורך הכבישים וצפיפות האוכלוסין הנמוך.

הזכרת את שדה התעופה הבי"ל החדש בדרום. שדה התעופה הזה יחליף את שדה התעופה של אילת שייסגר. בין שדה התעופה החדש לבין אילת, הכביש כבר שודרג.

אין קשר בין שדה התעופה החדש (או הישן) לכביש הערבה. שדה התעופה הרי נועד כדי להחליפו כאמצעי תחבורה מאילת למרכז הארץ. תושבי מרכז הארץ לא ייסעו בכביש הערבה כדי להגיע לשדה התעופה ולא ייסעו בו משדה התעופה למרכז הארץ. שדה התעופה החדש נועד לשרת את הנופשים הישראלים שיטוסו בינו לבין נתב"ג ואת הנופשים מחו"ל שינחתו וימריאו ממנו.

טענתך השגויה זהה לטענה שכביש הערבה משרת היום את משתמשי שדה התעופה הישן באילת. ההיפך הוא הנכון. הוא מחליף את הכביש.

התכנון של שדרוג כביש הערבה הסתיים מזמן אבל כרגע אין צורך דחוף לממשו. יש שדרוגי כבישים יותר חשובים ממנו שכרגע מתבצעים.

צריך גם לקחת בחשבון שמיום ליום התנועה האווירית שבין מרכז הארץ לאילת גוברת בשל הוזלת הטיסות. יותר ויותר ישראלים מגיעים לאילת דרך האוויר ולא דרך נסיעה בכבישים.

 

zvir1

New member
האילתים נוסעים דרך כביש 40

ולא דרך כביש הערבה העמוס והמסוכן ממשאיות.
 

משה12333

New member
לנמל אילת יש בעיה חמורה שלא קיימת באף נמל אחר: אין לו מסילת

רכבת שמגיעה אליו. סחורות נכנסות אליו ויוצאות ממנו סביב השעון למרכז הארץ וממרכז הארץ. לסחורות אלה יש אך ורק אפשרות אחת לשינוע: כביש הערבה.

לכן, ממשלת ישראל מתכננת קו רכבת חדש ממרכז הארץ לאילת. חשיבותו הכלכלית של קו רכבת זה היא עצומה כי הוא יאפשר להגדיל את תפוקת הנמל ויאפשר למדינות רבות לעקוף במהירות ובנוחות את תעלת סואץ של מצרים ע"י קישור רכבתי בין נמל אילת לנמל אשדוד/חיפה לצורך מעבר סחורות מהמזרח הרחוק לאירופה.

מסילת הרכבת המתוכננת תשמש כעוגן כלכלי אדיר למדינת ישראל.

 

משה12333

New member
עבר כבר את שלב הנייר. גם הנמל הימי הנוכחי ייסגר

ובמקומו ייחפר נמל חדש בתוך היבשה בקצה תעלת מים שתקשר בין הים לבינו, מחוץ לאילת.

בין נמל התעלה החדש לבין מרכז הארץ תהיה מסילת רכבת. המיקום של הנמל מחוץ לעיר יאפשר למסילה להגיע אליו בקלות. קיבולת הנמל החדש תהיה גדולה מאד ותצריך רכבות משא בתדירות גבוהה ממנו ואליו.

הממשלה מתכננת להפוך את אילת למעצמת מסחר ותיירות בי"ל.

 

bralor4247

New member
פחחחחח - משה הוא שירות הפרסום של הליכוד

הרכבת לאילת לא תיבנה לעולם.
נדבר בחגיגותצ ה100 לישראל ואזכיר לך את זה.
פרופוגנדה וסיפורי אלף לילה ולילה
 
אינני יודע מתי הקו יבנה

אבל בהחלט מתייחסים אליו ברצינות והוא מצוי בשלבי תכנון מתקדמים.
 

משה12333

New member
אם אתה היית מקבל ההחלטות, האם היית מעכב לעוד 30 שנה פרוייקט

שאמור להכניס לך הון עתק ולהפוך את מדינתך לשער הכניסה לסחורות מהמזרח הרחוק לאירופה?

סין מתעניינת בפרוייקט הזה מאד ולכן הוא מקודם בעדיפות גבוהה. היא רוצה להקים את מסילת הרכבת הזאת ע"י חברות ממשלתיות שלה. סין רוצה חלופה לתעלת סואץ. ממשלת ישראל אישרה את הפרוייקט ומקדמת אותו.

שישה משרדי תכנון כבר תכננו ביחד את תוואי המסילה, כשכל משרד לקח על עצמו לתכנן 40 ק"מ ממנו. אם סין וישראל רוצות מאד את הפרוייקט הזה, אז הוא לא יחכה עוד 30 שנה.

 
למעלה