כביש חוצה ישראל

lior05

New member
כביש חוצה ישראל

קצת רקע.. כביש חוצה ישראל הוא פרוייקט ענק, שבו יסלל כביש לאורכה של מדינת ישראל ממטולה בצפון, עד קצת אחרי באר שבע בדרום(הוא לא יגיע עד אילת).אותו יממן משקיע פרטי בסיוע של מיליארדים מכספי הממשלה שתממן את הכבישים המוליכים לכביש ואת שלבי התיכנון. כביש זה הוא מפגע אקולוגי אחד גדול שיפגע במאגרי מים מתוקים, בשדות, בשטחים חקלאיים, בפרדסים ובאלפי בעליי חיים נדירים. כביש זה יגרום לזיהום אויר אדיר שעוד לא היה כמוהו. כביש חוצה ישראל לא יפתור את בעיית הפקקים שהוא מתיימר לפתור (על פי דעות של מומחים בתחום). ולבסוף כביש שיהפוך אותנו למדינה שבה נראה רק מנהרות ,מחלפים וכבישים ללא התחשבות בטבע המדהים שכל כך מייחד את הארץ. אז למה בכל זאת הממשלה מתעקשת להמשיך את הפרוייקט? בנושא זה כמו בכל נושא אחר מקבלת הממשלה החלטות לא למען טובת החברה כולה אלא למען טובתן של החברות הגדולות שיגרפו מיליארדי שקלים מהכביש. פניות לשכל הישר של הממשלה לא יעצרו את סלילת כביש חוצה ישראל כי בעלי ההון מושכים בחוטים של הפוליטיקאים ומאלצים אותם לפעול בהתאם לאינטרסים שלהם. מאבק נגד הכביש, פירושו מאבק נגד הממשלה, נגד החברות הגדולות שמרוויחות מהרס הסביבה ונגד השיטה הקפיטליסטית שמעמידה את רווחי התאגידים מעל הצרכים של בני האדם מהשורה. לפרטים נוספים ולהצטרפות לתנועה לעצירת הכביש אפשר לבקר באתר המצורף
 

Megapuzik

New member
מסכים איתך אבל...

פרוייקט בסדר גודל שכזה לדעתי יתן הרבה מקומות עבודה למובטלים !! עכשיו השאלה היא סדר עדיפויות ! או: עבודה למובטלים (אוכל למשפחות) או: פחות פגיעה בסביבה.. אני אישית..מעדיף שלכמה משפחות (גם אם זו משפחה אחת) יהיה אוכל !!.. הרי אם במדינה יהיו משפחות רעבות מה יעזור להם כל הירוק הזה !! למשל, במלון בחיפה, שכל הירוקים רצו לסגור בגלל שהוא פוגע בחוף..אתם יודעים כמה עובדים יש שמה ?? זה לדעתי הרבה יותר עדיף !
 
עבודה למובטלים? לאֱ!

כביש חוצה ישראל לא נותן עבודה למובטלים, והוא גם לא מביא לחם לאף אחד, הדבר היחיד שהוא מביא זה עוד קצפת לעשירים, היזמים. הפועלים שעומלים על סלילת הכביש הם לא אחרת מעוד פועלים זרים. וחוץ מז צריך להסתכל בגדול, גם אם הוא היה נותן תעסוקה לכמה משפחות הנזק שהוא היה גורם לטווח רחוק לא היה משתווה לכך. כמה עובדות לדוגמה: כביש חוצה ישראל מבטא את העדפת המכוניות הפרטיות על מערכת הסעת המונים, כיום רק לכחצי מבתי האב בישראל יש מכונית וגם כך אין מקום לכל המכוניות (כמעט 3 מליון בסה"כ, כולל מכוניות שלא בבעולות פרטית). הוא יעלה את זיהום האוויר (מכוניות הן הגורם מספר אחת לזיהום בעולם בכלל ובארץ בפרט), הוא יגרום לזיהום מי התיהום על ידי דלקים ושמנים שישטפו ממנו וכן להריסתם של נחלים רבים. הוא יעבור ויהרוס אותן. וזה רק (חלק) מהנזק הסביבתי. הוא גם יעודד את תהליך הפירבור (החלום המערבי הידוע, אווירה כפרית במרחק 30 דקות מהמרכז)... ואת כל זה הוא יספיק לעשות עד שיפקק בשנת 2020 (12 שנה בלבד אחרי פתיחתו, לאחר 10 שנות סלילה ושלושים שנות תיכנון). להמשיך?
 

Megapuzik

New member
מה???

כ*ס אמק עם הפורום הזה !! כתבתי לך תגובה והוא לא שם לי אותה.. זה מה שקורה כשמתבנתים עם מערכת asp ..כל כך הרבה באגים וחורים.. בכל מקרה, אין לי כח לכתוב עוד פעם אז אני אכתוב את זה מחר !!! תפוז-משתמשי asp ארורים !!!
 
פתרון צודק למובטלים !

מעבר לבניית מערכת הסעה המונית כדוגמת הרכבת כתחליף לכביש חוצה ישראל, לא רק שיצור מקומות עבודה בזמן יתירת התשתיות אלא הוא גם יצריך מערכת שלמה של עובדים שיתפלו במערכת. וכך יוצרת תעסוקה לכמות גדולה יותר של עובדים למשך תקופה ארוכה יותר. בנוסף מערכת רכבות גם כן תעזור להכנסת תעשיה חדשה לאזורים הללו. בנוסף יחד אם שיפור מערכת ההסעה הציבורית התוך עירונית אפשר ליצור מצב שיחיה מחדש את מרכזי הערים, מי שיוצר מקומות עבודה בשירותים השונים ובמסחר. במקום זה הכביש יגביר את תהליכי הפרבור, יפגע במרכזי הערים, יצור קיניוני דרך לאורך הכביש לדוגמת חצי חינם ליד פתח-תקווה, שלמעשה לא רק של יוצרים יותר מקומות עבודה אלא למעשה מוריד את כמות מקומות העבודה ואף יוצר תעסוקה בתנאים נמוכים יותר. האינטרס לשמור על השטחים הירוקים במידנת ישראל הוא אינטרס משותף עני ולעשיר. פרבור יצור תהליך שיחיב שימוש ברכב הפרטי, מה שיפגע בתווך הארוך בעני. בנוסף עתודת הקרקע הזה הינה חשובה גם מבחינה סביבתית וגם כלכלית, אם במקומות אכסון לזבל, תוך כ20 שנה לא יהיה מקום לטמון את האשפה יותר. ואם בתיירות, לא לשכוח אנחנו ארץ הקודש, וצליינים לא יתלהבו לראות את הקניון שמתחתיו ישו טייל. בנוסף בניית הכביש ימנע למעשה השקעת כסף בפתרון תחבורה ציבורית, כי תמיכה בתחלופה בכביש יפגע ברווחיות הכביש ומכך בכסף שמדינה תצתרך להחזיר לבעלי הכביש. ותחבורה הציבורית היא רלוונטית ביותר לאוכלוסיה החלשה. מתי ראיית מובטל אם מכונית חדשה. בניית הכביש אומנם יצור כמות מוגבלת של מקומות עבודה לתווך הקרוב אך לרוע המזל בסופו של דבר יפגע במצבם הכלכלי של השכבות הנמוכות. וזה התחזית הטובה במדה וכל העובדים באמת יהיו אזרחי ישראל ולא עובדים זרים, ואם עובדים זרים אז כבר הוא לא5 יצור כמות כל כך גדולה של מקומות עבודה. בברכה שורץ
 

דרור....

New member
הכביש שיחצה את החיים

הכביש הזה אולי מספק עבודה לידים ואולי מנפח ארנק מפוצץ לעשירים. הוא בהחלט הורס אקולוגית את האדמה שגם ככה מתה לנו בידים ורוויה בדם אלה שלחמו בשביל החתיכת עפר ארורה הזאת. הכביש הזה יפתור אולי לחמש שנים את בעיות התחבורה בארץ. ניתן לזה גג עשור עד שהכבישים שוב יהיו פקוקים. למה? כי גידול האוכלוסיה פשוט יציב תנאים כאלה. מה יעשו אז? יכסו את הארץ באספלט? אז ככה.. הפיתרון לאריכות טווח מתבטא בתחתית. רכבת תחתית שתכסה לפחות את הכבישים הבין עירוניים - ירושלים ת"א חיפה ולדרם. אחר כך נרים את גוש דן על הרגלים - לחסוך כאב ראש לבינתיים. למה אף פוליטקאי לא חושב על טובת המדינה? יש כל כך הרבה דברים ו"מפעלים" ורעיונות שאנחנו יכולים ליישם בכיף! בכלל בכלל בכלל לא בעייתים רק צורכים כסף והשקעה שתניב מה זה יחושילינג פרי.. חבל.. חבל שככה נראת ארץ זבת חלב ודבש, חבל שככה נראת המדינה שהכזרנו עליה בגאון ושמחה וששון.. שאלה לי אליכם.. למה לא נשים איזה מכיליות או בריכות בזכרון וחיפה ובמישור החוף שיאגרו את המים?
 
למעלה