המציאות טיפה יותר מורכבת
אמנם בקריית אונו אין התנגדות גורפת לפתיחת הכביש, אבל הפוליטיקאים המקומיים הפכו את העניין לפרה קדושה שלהם, כנראה (לדעתי) ממחסור מחפיר בבעיות אמיתיות בעיר הזאת. מה שכן, ישנו חשש אמיתי מההשלכות של פתיחת הגשר עבור תושבי הרחוב שלנו (לוי אשכול), שכן הדבר יביאו לכך שרבים יסעו דרך קרית-אונו מכיוון דרום כחלופה נוחה לכביש גהה בדרך לפ"ת. האמת - יש בזה משהו, ולכן חשוב מאד לבצע התאמות לאורך הרחוב - באמברים, רמזורים, מעגלים, כפי שתושבים רבים דורשים, ובצדק. אני רק מקווה שהתנועה שתתווסף תתקזז עם ההפחתה בפקקים שממילא קיימים במקום כתוצאה מכך שהגשר סגור. העניין הזה יתברר מהר מאד אחרי שהכביש ייפתח. לגבי גת-רימון - יהיה שיפור, אבל לדעתי לא באופן דרמטי. היישוב עדיין יהווה חיבור נוח למי שבא מכיוון גני-תקווה וסביון, ואולי גם יהוד. השינוי העיקרי יהיה שתושבי קריית אונו יפסיקו לנסוע דרך היישוב, ויעדיפו את הכביש המהיר החדש. לגבי גבעת שמואל - כפי שניתן לראות ב-Google Earth, יש לפחות שלוש נקודות בהן הכבישים של פ"ת ואלה של היישוב כמעט ונוגעים זה בזה, אך בפועל אין מעבר. מעניין מתי ישנו כבר את המצב הזה. עד היום, מדובר באחד היישובים הכי "תקועים" במרכז, דבר שלא ישתנה בן רגע עם פתיחת כביש מכבית.