כביש מס' 1 הושלם היום לכל אורכו, בשני כיווני הנסיעה והפך

משה12333

New member
כביש מס' 1 הושלם היום לכל אורכו, בשני כיווני הנסיעה והפך

לדרך מהירה עם שלושה נתיבי נסיעה.

חב' נתיבי ישראל סיימה היום בבוקר לסמן את הנתיב השלישי ממחלף לטרון למחלף ענבה והוא נפתח לתנועה.

עוד נדבך במהפכת הכבישים של ישראל הושלם בהצלחה ובמהירות.

כביש מס' 1 ימשיך להיות משודרג ע"י הקמת מחלף סחרוב החדש וע"י סלילת כביש מס' 16 החדש (דרך אריאל שרון) עם מנהרותיו ומחלפיו החדשים.

 

משה12333

New member
השם של כביש מס' 16 החדש שונה מדרך עובדיה יוסף לדרך אריאל

שרון ע"י ראש עיריית ירושלים.

ראש עיריית ירושלים ביטל את החלטת השר כץ לקרוא לכביש החדש על שמו של עובדיה יוסף והחליט כי שם הרב יונצח בירושלים ע"י צומת שמואל הנביא - בר אילן, שייקרא בשמו החדש: צומת הרב עובדיה יוסף.

ראש עיריית ירושלים הציע למשפחתו של הרב להנציח את שמו ע"י קריאת רחוב הקבלן על שמו או ע"י קריאת הצומת על שמו. המשפחה החליטה לבחור בשינוי שם הצומת.

 
לא מדוייק


הקטע שבין מחלף בן-שמן עד מחלף שער הגיא הוא עדיין בעל 2 נתיבים לכל כיוון
 

משה12333

New member
סע שם והיווכח בעצמך. השינוי הראשון היה לפני שלושה חודשים.

ב- 1.12.2017 נפתח הקטע שבין מחלף לטרון לבין מחלף שער הגיא עם שלושה נתיבים שסומנו מחדש על הכביש במקום שני הנתיבים שהיו בו.

מאז, חברת נתיבי ישראל סימנה בהדרגה שלושה נתיבי נסיעה בשאר קטעי הכביש, בשני כיווניו.

הסימונים התאפשרו בעקבות סיום העבודות על כביש 1 החדש שבין מחלף שער הגיא לבין ירושלים. הכביש החדש נסלל ברוחב של שלושה נתיבים ולכן כל קטעי הכביש שבין מחלף שער הגיא לבין ת"א הותאמו אליו.

(אתה כנראה מתכוון לקטע הכביש שבין מחלף בן-שמן לבין מחלף דניאל, קטע כביש שמשותף לכביש מס' 1 ולכביש 6. בקטע הכביש הזה יש 4 נתיבי נסיעה לכל כיוון כשהשניים הימניים הם של כביש מס' 1 והשניים השמאליים הם של כביש 6, בשני כיווני הנסיעה).

 
תסע במחלף בן-שמן עד ענבה ותראה אם שינו משהו

לא השתנה כלום. הכל נשאר 2 נתיבים לכל צד ,
וחוץ מזה עוד לא דיברנו על הקטע שבין מחלף גולדה לבין מחלף זיתים
שהוא אותו הדבר בדיוק וגם צר בקטעים מסויימים ..............
 

משה12333

New member
ממחלף בן-שמן ועד מחלף דניאל יש 4 נתיבים לכל כיוון, לא 2.

זהו קטע כביש משותף לכביש 6 ולכביש מס' 1. שני הנתיבים הימניים הם של כביש מס' 1 והשניים השמאליים הם של כביש 6.

ביחד, יש 8 נתיבים בקטע הכביש הזה, 4 נתיבים לכיוון דרום ו-4 נתיבים לכיוון צפון.

לאחר מחלף דניאל, לכיוון דרום (לירושלים), שני הנתיבים של כביש מס' 1 הופכים לשלושה, הרבה לפני מחלף ענבה.

לאחר מחלף בן-שמן, לכיוון צפון (לת"א), שני הנתיבים של כביש מס' 1 הופכים לשלושה מיד לאחר היציאה מהמנהרה שעוברת מתחת לכביש 6.


קטע הכביש עם ארבעת הנתיבים לכל כיוון משמש כמחלף בין כביש מס' 1 לכביש 6, מחלף שלא מאט את התנועה כי המעבר בין הכבישים מתבצע במהירות מירבית ע"י סטייה מנתיב לנתיב.

 
מחלף לוד - מחלף בן שמן

בקטע של מחלף לוד - מחלף בן שמן אין שום שינוי ,
ואחר כך שאתה ממשיך מיתחת לגשר של בן שמן עד הקטע של כביש 6
זה אותו כביש בעל 4 נתיבים
 

משה12333

New member
("כשאתה ממשיך" ולא "שאתה ממשיך") בקטע ממחלף לוד ועד

למחלף בן-שמן יש שלושה נתיבים. ממש לפני הכניסה למחלף בן-שמן, שני הנתיבים השמאליים ממשיכים ישר בכביש מס' 1 לכיוון ירושלים והנתיב השלישי הימני מתפצל לשני נתיבים שנכנסים יחד למנהרה שבמחלף.

שני הנתיבים שממשיכים ישר לכיוון ירושלים נצמדים מיד לאחר המחלף לשני הנתיבים של כביש 6 כדי ליצור את הקטע המשותף עם ארבעת הנתיבים לכל כיוון, עד למחלף דניאל.

במחלף דניאל, שני הנתיבים לירושלים נפרדים משני הנתיבים של כביש 6 ואז הופכים לשלושה נתיבים הרבה לפני מחלף ענבה.

 

aryeri

Member
הוא דווקא די צודק. תתפלא

חברת נתיבי ישראל עשתה משהו שאני לא כל כך אוהב והרבה לא אהבו. החברה ביצעה ארבע פעמים עבודות לילה בחודשיים-שלושה האחרונים לסימון הכביש בין מחלף דניאל/ענבה (אני לא יודע בדיוק מאיפה) למחלף שער הגיא משני נתיבים לכל כיוון לשלושה.
פעם אחד משער הגיא ללטרון, פעם אחת מלטרון לשער הגיא, פעם אחת מדניאל/ענבה ללטרון ופעם אחת מלטרון לענבה/דניאל.

מה עשו? נכון מאוד. לא נוסף סנטימטר לרוחב האספלט. זה על חשבון השוליים, בעיקר על חשבון השול השמאלי שכמעט לא נותר ממנו כלום (המרכזי, זה עם הפס הלבן הכפול), וקצת על חשבון השול הימני (עם הפס הצהוב). נסעתי בכביש לאחר שהוא הורחב בין שער הגיא ללטרון ולהיפך. פשוט מחקו את הסימונים הישנים וסימנו חדשים, עם רוחב שונה. הנתיבים פשוט יותר צרים. כשאני נסעתי שם - מכיוון שער הגיא ללטרון עדיין היה ניצב תמרור דרך מהירה והיתה מהירות מותרת של 110 קמ"ש, ובכיוון ההפוך מלטרון לשער הגיא היה תמרור שמבטל את הדרך המהירה והמהירות המותרת היתה 90. אני מניח שזה היה בגלל השילוב בין הנתיבים הצרים, חוסר השוליים, והאספלט שכבר שחוק.
יש לציין גם שהקווקווים עצמם הם צרים מדי לטעמי.
אני לא אוהב את זה. כדי שלא יהיה פקקים פשוט ביטלו את השוליים. פופוליסטי למדי, וחסר אחריות.
כמובן שזה פתרון זמני וגם שר ומשרד התחבורה ציינו את זה. אבל השאלה היא לכמה זמן יהיה ה"זמני הזה" עד שיעשו הרחבה אמיתית לכביש. עד שלא תהיה שם תאונה קשה, חס וחלילה, משרד התחבורה ונתיבי ישראל לא יבינו את גודל הטעות. בנו כביש מודרני ובטוח בין מוצא לשער הגיא, אבל מיד אחרי זה לקחו אחורה בזמן ובבטיחות את הכביש בין שער הגיא לדניאל/ענבה.
 

משה12333

New member
זה לא דבר חדש. אם תיסע במחלף מורשה, בכביש מס' 5, סימנו שם

גם נתיב שלישי על הגשר לכיוון מערב (לת"א), לאחר שהיו בו רק שני נתיבים. אם אתה זוכר, בעבר שלושת הנתיבים לבאים ממחלף התקווה הצטצמצו ל-2 ממש בכניסה לגשר של מחלף מורשה וגרמו לפקקי-ענק מכפר קאסם ועד למחלף עצמו.

גם במחלף קק"ל, הוסיפו מתחת לגשר נתיב רביעי לאיילון לכיוון דרום (לת"א) ע"י סימוני צבע וכעת הנוסעים בנתיב הזה ממש צמודים בצידם הימני לעמודי הגשר.

מחלף רבין (כפר שמריהו) על כביש החוף נבנה מלכתחילה עם מגבלת שטח קיצונית והנוסעים בו צפונה ודרומה במפלס התחתון ממש צמודים מצד ימין ומצד שמאל לדפנות המחלף.

בכביש 6, הוסיפו נתיב שלישי בתוך מנהרות חדיד ע"י סימוני צבע וכעת הנוסעים בהן ממש צמודים למדרכות השירות של המנהרות. הנתיב השלישי סומן במנהרות כי חב' דרך ארץ סללה נתיב שלישי ממחלף נחשונים עד למנהרות לאחר שהיו שם רק 2 נתיבים בהתחלה (בינתיים החב' סללה אפילו נתיב רביעי בקטע הכביש הזה, נתיב שסתם גורם לפקק כי במנהרות יש מקום רק לשלושה נתיבים והנתיב הרביעי חייב להשתלב בהם לפני הכניסה אליהן).


מבחינת החוק, השוליים לא מיועדים בכלל לעצירה בהם. הם נועדים לאפשר למכוניות סטיות קלות במקרה שהרכב שבנתיב שצמוד אליהם סוטה כלפיהם בטעות בצורה מסוכנת.

 

aryeri

Member
אתה לא יכול להשוות בין הכבישים.

לגבי כביש 2 במחלף רבין וכביש 5 במחלף מורשה - הם אינם כבישים מהירים על-פי חוק. כביש מהיר הוא כביש המסומן בתמרור דרך מהירה. יש גם מושג שנקרא "מהירות תכן" - כלומר - מה המהירות המקסימלית שהכביש מיועד להכיל.
המהירות המותרת בכביש 5 היא בין 90 ל-100 קמ"ש, שזה לא שונה בהרבה מכביש 3 למשל, או כביש 25 בנגב, או אפילו כביש 90 בערבה. 100 קמ"ש עפ"י התקנות מיועדת להיות המהירות המרבית של דרך פרוורית מהירה, כלומר של כביש המסומן בתמרור דרך מהירה אך הוא מרובה מחלפים צמודים, שזה מאוד מתאים לכביש 5, שכאמור הוא לא מסומן בתמרור דרך מהירה.
ישנם תקנים מסויימים שללא קיומם אין אפשרות להציב תמרור דרך מהירה בכביש, וכנראה כביש 5 הוא דוגמה לכך. כביש 2 במחלף רבין - עוד יותר. בכביש הזה מותרת מהירות נסיעה של 90 קמ"ש.

לגבי נתיבי איילון - כן, כאן יש תקנים של דרך פרוורית מהירה - כלומר זה מספיק כדי לסמן בתמרור דרך מהירה, אבל המהירות המותרת היא 90.

לגבי מנהרות חדיד בכביש 6 - כאן מדובר בדרך מהירה בינעירונית אמיתית ולא פרוורית. כאשר תמרור דרך מהירה מוצב ללא תמרור הגבלת מהירות - מותר לנסוע ב-110 קמ"ש, וכידוע צפונית ממנהרות חדיד מותר גם 120 קמ"ש בגלל תמרור מהירות מיוחדת. אבל שים לב שלפני הכניסות למנהרות חדיד מוצב תמרור מהירות מיוחדת המגביל את המהירות ל-100 קמ"ש. למה? כי במנהרה באופן מובן אין שוליים. המנהרה תוכננה מראש לשלושה נתיבים, והם לא צרים אלא רגילים. למה היו פעם שניים? כי בהמשך תחת השמיים הפתוחים גם היו שניים.

אבל כביש 1 הוא המקרה הכי בעייתי של חוסר שוליים והכי מסוכן.
איכות האספלט בין לטרון לשער הגיא לא גבוהה, והכביש הוא דרך מהירה שמותרת בו מהירות של 110 קמ"ש, ומדובר על מרחק רב יחסית בין המחלפים, והנוף של השדות מסביב נותן תחושה לאנשים שהם באוטובאן הגרמני ויכולים לדהור. בנוסף - כאן הצרו את רוחב הנתיבים עצמם, ולא רק את השולים, ולכן זה מסוכן מאוד. הכביש בסימון החדש לא מסוגל להכיל מהירות מותרת של 110 קמ"ש, ולא ניתן עפ"י התקן לאפשר בו מהירות כזו ומעלה של עוד 10% של חוסר אכיפת המשטרה - כלומר עד 121 קמ"ש. זה מסוכן! אנשים שעד היום נסעו שם כל יום בידיעה שמותר 110, רואים 3 נתיבים ואומרים: איזה כיף, הרחיבו את הכביש! ולכן גם אם יגבילו מהירות שם אנשים יצפצפו על התמרורים הללו.

מישהו פה נסע בפועל בין בן שמן לשער הגיא וראה מה המצב התמרורים - האם יש תמרור דרך מהירה ומה הגבלת המהירות?
 

משה12333

New member
לא הצרו את רוחב הנתיבים עצמם. זו טעות אופטית. הוספתי לך

טבלאות פה של רוחב הנתיבים בישראל ושל רוחב כלי הרכב בישראל.

אתה יכול לראות שרוחב הנתיב הוא תמיד, בלי פשרות, 3.6 מ' ושניתן להוסיף לו 10 ס"מ.

אתה לא יכול להבחין בשינוי הזה של 10 ס"מ, גם אם היו מבצעים אותו כי זה שינוי זניח.



 
למעלה