כביש עוקף פ"ת המתוכנן (כביש 40 החדש) "נעלם". ראש עיריית

משה12333

New member
כביש עוקף פ"ת המתוכנן (כביש 40 החדש) "נעלם". ראש עיריית

פתח תקווה הודיע שהוא מקפיא את הקמת השכונה החדשה בבסיס סירקין המפונה בגלל משרד התחבורה שאינו מתכוון לסלול בשטח המפונה של הבסיס את הכביש הזה למרות שהמשרד התחייב לכך בעבר.

הכביש הזה היה אמור להיסלל מצומת סירקין ועד לכפר הבפטיסטים בסמוך למחלף ירקון.

הכביש תוכנן כך שכל התנועה מדרום ומצפון תעקוף את פתח תקווה ממזרח לה ולא תכנס לדרך ירושלים שהיא דרך מרומזרת ופקוקה כי היא משמשת ככביש גישה עירוני פנימי לכל השכונות המזרחיות של פתח תקוה.

אין בכלל ספק שראש העיר יצליח לכפות על משרד התחבורה "להחיות" את סלילת הכביש החיוני הזה.
 

shershku

New member
האמנם הוא יצליח?

אני מקווה שאתה צודק.
בכל מקרה שהוא הפתרון לא קל למצוא ובטח לבצע.
 

darkshadow1

New member
התנהלות טיפוסית ופגומה.

אמצעי הסעת המונים נעדרים לחלוטין מהאזור הדרומי של פתח תקווה: הרכבת הקלה עוברת רק בחלק הצפוני של העיר, ואין שום תחנת רכבת כבדה באזור.
במקום לדרוש קווי הסעת המונים כלשהם שישרתם את השכונה החדשה או ישפרו את המצב הכללי של העיר (למשל החייאת המסילה המזרחית עם תחנה חדשה ליד סירקין, הארכת הקו האדום, הארכת הקו הסגול, אולי BRT מהשכונה החדשה עד לקו האדום ועוד...)- מה הוא דורש? כמובן שעוד כבישים.
 
השלוחה הצפונית של הקו הסגול הייתה אמורה לשרת את דרום פ"ת

אבל עיריית פ"ת התנגדה (עוד בימי ראשי העירייה הקודמים, אבל גם הנוכחי התנגד) ונת"ע ומשרד התחבורה קיצצו את השלוחה הצפונית כך שתסתיים בבר אילן.
הקו האדום ייתכן שיוארך לראש העין דרך אזור בסיס סירקין.
אבל בכל מקרה, אמצעי הסעת ההמונים הדרושים לא מבטלים את הצורך להוציא את כביש 40 הארצי מדרך ירושלים בפ"ת. כך שהדרישה לכביש הזה מוצדקת ללא קשר לדרישות אחרות שצריכות להיות.
 
השאלה את מה צריך לתעדף

אם יקדימו את הזזת כביש 40 מזרחה אז הרחבת הרקלת תדחה לעתיד לא ידוע, לכן צריך שקודם יתחילו את קו הרקלת ואז את הכביש.
 
אין שום תלות בין התוואי החדש של כביש 40 לבין הארכת הקו האדום

מזרחה. לא מדובר בתשתיות תחליפיות.
הוצאת התנועה של כביש 40 מרחוב ירושלים בפתח תקוה נדרשת לא רק מבחינה תנועתית, אלא קודם כל מבחינה בטיחותית.
אז את מה צריך לתעדף? את הוצאת כביש 40 מרחוב ירושלים.
זה אגב נדרש גם עבור תחבורה ציבורית, כי לפי תוכניות של נת"ע, ברחוב ירושלים אמור לעבור קו BRT בין כפר סבא והוד השרון לבין לוד ורמלה, ועל מנת שיהיה אפשר להקצות ל-BRT מסלול ייעודי, יש צורך להוציא את תנועת כלי הרכב הבינעירונית שנוסעת שם היום לתוואי המזרחי.
 
למעלה