כביש 3 על פי חדשות מע"צ
טר ארמה זכתה במכרז החברה הלאומית לדרכים לביצוע פרויקט ההפרדה המפלסית בכביש 3, בהשקעה כוללת של 66 מיליון שקל החברה הלאומית לדרכים הודיעה בסוף השבוע לחברת טר ארמה בע"מ על זכייתה במכרז לביצוע הפרדה מפלסית, יישור תוואי מסילת הרכבת והרחבת כביש מס' 3, בהשקעה כוללת של 66 מיליון שקל. העבודות שצפויות להתחיל השבוע יימשכו כ - 22 חודשים. מועד סיום צפוי 02/09. אלכס ויז'ניצר, מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים: "בנוסף להיבט הבטיחותי הקיים במניעת הסיכון התעבורתי שבמפגש כביש מסילת רכבת, הרי שהודות לגשר המתוכנן, מכוניות לא יצטרכו לעמוד בעתיד במחסום הרכבת שעל הכביש הראשי". "צריך לזכור, שכביש 3 הוא כביש רוחב ארצי והרחבתו בקטע הרלבנטי לדו נתיבי דו מסלולי לצד ביטול מחסום הרכבת, ישדרגו את איכות הנסיעה מבחינה בטיחותית ויבטיחו זרימה שוטפת של תנועה". ויז'ניצר הוסיף כי ביצוע הפרדה מפלסית באמצעות גשר רכבת ויישור תוואי המסילה יאפשרו את הגדלת מהירות נסיעת הרכבת. לדבריו, תוואי המסילה הקיים כיום מפותל ביותר ומשפיע באופן ישיר על מהירות הנסיעה ובטיחותה. ההפרדה המפלסית בין הכביש ומסילת הרכבת תבוצע באמצעות הקמת גשר רכבת שיעבור מעל הכביש באורך של כ- 420 מטרים, בסמוך למחנה נחל שורק שבסמוך למושב יסודות (ק"מ 259 של כביש 3). העבודות בפרויקט כוללות גם את יישור תוואי המסילה (מסילה חדשה) לאורך כולל של 2.5 ק"מ והרחבת כביש מס' 3 בקטע ההפרדה לכביש דו מסלולי דו נתיבי מואר. בחברה הלאומית לדרכים הוסיפו כי הגשר תוכנן על מנת לשמר את הנוף הפתוח של האזור ולאפשר מעבר וגישה לשטחים חקלאיים סמוכים. בנוסף, תוכננו לאורך המסילה (500 מ') קירות אקוסטיים בגובה של 3 מ', שיפחיתו במידה ניכרת את הרעש הקיים מהרכבת לכיוון בתי מושב יסודות הסמוך. במהלך העבודות לא צפויות הפרעות מיוחדות לתנועה מלבד צמצום רוחב שולי הדרך, שכן מספר הנתיבים הקיים (1) ישמר.
טר ארמה זכתה במכרז החברה הלאומית לדרכים לביצוע פרויקט ההפרדה המפלסית בכביש 3, בהשקעה כוללת של 66 מיליון שקל החברה הלאומית לדרכים הודיעה בסוף השבוע לחברת טר ארמה בע"מ על זכייתה במכרז לביצוע הפרדה מפלסית, יישור תוואי מסילת הרכבת והרחבת כביש מס' 3, בהשקעה כוללת של 66 מיליון שקל. העבודות שצפויות להתחיל השבוע יימשכו כ - 22 חודשים. מועד סיום צפוי 02/09. אלכס ויז'ניצר, מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים: "בנוסף להיבט הבטיחותי הקיים במניעת הסיכון התעבורתי שבמפגש כביש מסילת רכבת, הרי שהודות לגשר המתוכנן, מכוניות לא יצטרכו לעמוד בעתיד במחסום הרכבת שעל הכביש הראשי". "צריך לזכור, שכביש 3 הוא כביש רוחב ארצי והרחבתו בקטע הרלבנטי לדו נתיבי דו מסלולי לצד ביטול מחסום הרכבת, ישדרגו את איכות הנסיעה מבחינה בטיחותית ויבטיחו זרימה שוטפת של תנועה". ויז'ניצר הוסיף כי ביצוע הפרדה מפלסית באמצעות גשר רכבת ויישור תוואי המסילה יאפשרו את הגדלת מהירות נסיעת הרכבת. לדבריו, תוואי המסילה הקיים כיום מפותל ביותר ומשפיע באופן ישיר על מהירות הנסיעה ובטיחותה. ההפרדה המפלסית בין הכביש ומסילת הרכבת תבוצע באמצעות הקמת גשר רכבת שיעבור מעל הכביש באורך של כ- 420 מטרים, בסמוך למחנה נחל שורק שבסמוך למושב יסודות (ק"מ 259 של כביש 3). העבודות בפרויקט כוללות גם את יישור תוואי המסילה (מסילה חדשה) לאורך כולל של 2.5 ק"מ והרחבת כביש מס' 3 בקטע ההפרדה לכביש דו מסלולי דו נתיבי מואר. בחברה הלאומית לדרכים הוסיפו כי הגשר תוכנן על מנת לשמר את הנוף הפתוח של האזור ולאפשר מעבר וגישה לשטחים חקלאיים סמוכים. בנוסף, תוכננו לאורך המסילה (500 מ') קירות אקוסטיים בגובה של 3 מ', שיפחיתו במידה ניכרת את הרעש הקיים מהרכבת לכיוון בתי מושב יסודות הסמוך. במהלך העבודות לא צפויות הפרעות מיוחדות לתנועה מלבד צמצום רוחב שולי הדרך, שכן מספר הנתיבים הקיים (1) ישמר.