כביש 38

כביש 38

ברשותכם שאלה נוספת -
האם כביש 38 מתוכנן להמשיך צפונה אל כביש 3 אחרי "מחלף שער הגיא" כמובן
 

משה12333

New member
בשנות התשעים, היתה תכנית לסלול את כביש 38 צפונה אל מבוא

חורון, לחיבור עם כביש 3. התנאי לסלילת הקטע היתה המשך כביש 38 עוד צפונה עד לחיבור עם כביש 443, הכביש שבין מודיעין לירושלים.

משרד התחבורה לא היה סולל רק קטע קטן בין מחלף שער הגיא אל מבוא חורון כי מבוא חורון הוא ישוב קטן. הוא תכנן להמשיך את הכביש צפונה ולחברו לכביש 443.

מאז, קרו שני דברים בתוואי המתוכנן הזה:

1. הוקמה גדר ההפרדה במהלך האינתיפאדה השניה, בין ישראל לפלסטינים. גדר ההפרדה חוסמת את תוואי הכביש ומתוכננת לשמש כגבול קבע בין ישראל למדינה הפלסטינית העתידית.

2. הוקם קו הרכבת המהיר לירושלים. גשר מס' 7 של הקו המהיר חוסם את תוואי הכביש. חברת רכבת ישראל סללה כביש תפעולי פרטי ממחלף שער הגיא, צפונה אל גשר מס' 7. גשר מס' 7 הוא הגשר המקשר בין מנהרה מס' 1 למנהרה מס' 2 של קו הרכבת המהיר.
הכביש הפרטי משמש את מינהלת הקו המהיר של רכבת ישראל ואת מרכז המבקרים של הקו המהיר, שנמצאים במקום. דרך הכביש מגיעות קבוצות מאורגנות של סיורים מודרכים במנהרות הקו המהיר.
כמובן שהכביש משמש בעיקר לבניית הקו הזה ולאחר סיום בנייתו, הכביש ישמש לתפעולו השוטף.


לכן, כביש 38 לא יוכל אף פעם להמשיך צפונה.



 
חבל , היה יכול לקצר את הפנייה אל לטרון

לפי המפה דווקא ניתן להמשיך אותו צפונה בצורה שהוא יעקוף את "פארק קנדה" ואז לחבר אותו ישירות אל "שדרות החשמונאים" במודיעין.

כביש 3 מתוכנן להיסלל מחדש צפונה בתוואי חדש
 

משה12333

New member
לכביש מס' 3 מתוכנן עתיד ורוד. הוא מתוכנן להתבטל ולהפוך

להמשך המזרחי של כביש מס' 7 כדרך מהירה ללא רמזורים. השלב המקדים לכך הוא הסדרתו הנוכחית של כביש מס' 3 ככביש בעל שני נתיבי נסיעה לכל כיוון.

מחלף לטרון מתוכנן להיהרס ולהיבנות במיקום צפוני יותר כדי להוציא את כביש 3 (כביש 7) מתחומי פארק איילון-קנדה.


התכנון שהזכרת להמשך הכביש צפונה הוא פשוט בלתי אפשרי.

לפני האינתיפאדה השניה, כביש מס' 3 אכן המשיך צפונה עד לכביש 443 על השטח המערבי של הכפר הפלסטיני בית סירא. גדר ההפרדה שהוקמה במהלך האינתיפאדה, ניתקה את כביש מס' 3, ממבוא חורון ועד לכביש 443. הקטע הזה הוא עכשיו בשטח הפלסטינים ומשמש את תושבי בית סירא ככביש פנימי אצלם.

אם ישראל רוצה להמשיך את כביש מס' 3 צפונה היא צריכה להזיז את גדר ההפרדה מזרחה, לתוך הכפר בית סירא, כי הבתים של מכבים-רעות מגיעים עד לגדר, מהצד של ישראל, ממערב. האפשרות היחידה היא לסלול את הכביש על השטח החקלאי הפלסטיני של בית סירא אם גדר ההפרדה תוזז מזרחה.
התוואי של הגדר אושר ע"י בג"ץ שדחה את עתירת תושבי מכבים-רעות להזיזו מזרחה כדי להרחיקו מישובם.

לכן, התכנון הזה שהזכרת להמשך כביש מס' 3 צפונה יידחה ויידחה עד שייזנח.

(לתוואי שבין כביש 443 אל מודיעין עילית יש היתכנות גדולה להתממש כי שם יש מרחק עצום בין גדר ההפרדה לתוואי הכביש. אין שם את הבעייתיות שיש לתוואי שעובר בגבול שבין מכבים-רעות לבית סירא).

 
לפי מה שקראתי דווקא מתכננים " המשך צפוני "

מדברים על כנראה להקים מנהרה מתחת לשטח הפלסטיני ואז להקים מחלף בחיבור עם כביש 443 ומשם להמשיך צפונה
 

משה12333

New member
לא מנהרה ובטח שלא מנהרה ישראלית בשטח פלסטיני. מנסים לדחוף

את הכביש החדש בתווך הצר שבין גדר ההפרדה לבתי מכבים-רעות, על חשבון כביש הביטחון של צה"ל ועל חשבון גדר הביטחון הפרטית של מכבים-רעות.

כמובן שהתכנון הזה לא ישים.

גם המחלף לא ישים. מנסים לדחוף אותו בצמידות למחסום מכבים הצה"לי שבכביש 443.

לעומת זאת, הכביש ממודיעין עילית לכביש 443 הוא ישים ולכן הוא יתבצע.



 
למעלה