לכביש מס' 3 מתוכנן עתיד ורוד. הוא מתוכנן להתבטל ולהפוך
להמשך המזרחי של כביש מס' 7 כדרך מהירה ללא רמזורים. השלב המקדים לכך הוא הסדרתו הנוכחית של כביש מס' 3 ככביש בעל שני נתיבי נסיעה לכל כיוון.
מחלף לטרון מתוכנן להיהרס ולהיבנות במיקום צפוני יותר כדי להוציא את כביש 3 (כביש 7) מתחומי פארק איילון-קנדה.
התכנון שהזכרת להמשך הכביש צפונה הוא פשוט בלתי אפשרי.
לפני האינתיפאדה השניה, כביש מס' 3 אכן המשיך צפונה עד לכביש 443 על השטח המערבי של הכפר הפלסטיני בית סירא. גדר ההפרדה שהוקמה במהלך האינתיפאדה, ניתקה את כביש מס' 3, ממבוא חורון ועד לכביש 443. הקטע הזה הוא עכשיו בשטח הפלסטינים ומשמש את תושבי בית סירא ככביש פנימי אצלם.
אם ישראל רוצה להמשיך את כביש מס' 3 צפונה היא צריכה להזיז את גדר ההפרדה מזרחה, לתוך הכפר בית סירא, כי הבתים של מכבים-רעות מגיעים עד לגדר, מהצד של ישראל, ממערב. האפשרות היחידה היא לסלול את הכביש על השטח החקלאי הפלסטיני של בית סירא אם גדר ההפרדה תוזז מזרחה.
התוואי של הגדר אושר ע"י בג"ץ שדחה את עתירת תושבי מכבים-רעות להזיזו מזרחה כדי להרחיקו מישובם.
לכן, התכנון הזה שהזכרת להמשך כביש מס' 3 צפונה יידחה ויידחה עד שייזנח.
(לתוואי שבין כביש 443 אל מודיעין עילית יש היתכנות גדולה להתממש כי שם יש מרחק עצום בין גדר ההפרדה לתוואי הכביש. אין שם את הבעייתיות שיש לתוואי שעובר בגבול שבין מכבים-רעות לבית סירא).