כביש 423: סוף סוף מתחילות העבודות להמשך סלילתו

lalexand

New member
כביש 423: סוף סוף מתחילות העבודות להמשך סלילתו

מדובר על שלב ב' עד רחוב הנפת הדגל בנס ציונה.
http://www.myziona.co.il/אושר-כביש-423

ככל שהבנתי, שלב ג' לחיבורו עם העוקף המזרחי של רחובות (דרך מנחם בגין) מושהה/מוקפא עקב התנגדויות של עיריית רחובות וחברת החשמל.
בנוסף ציבור רב בנס ציונה חושש שהשלמת הכביש תגרום לסגירה גורפת של עסקים כן ברחוב הראשי של נס ציונה, כן בישפרו סנטר שהם בעצם הרוב המוחלט של עסקי העיר. דאגה נוספת היא מהגעה לנס ציונה (או אף מעבר בסמיכות אליה) של גורמים לא רצויים מיישובי הסביבה הודות לשיפור הנגישות של אותם היישובים לנס ציונה.
 

משה12333

New member
קטע ג' בכביש 423 הוא קטע קצר שיחבר בין כיכר שבקצה רחוב

הנפת הדגל לבין צומת מרומזר חדש במפגש שלושת הכבישים: 423-בגין-המדע. במקום העקומה הקיימת ייבנה שם צומת T.

לקטע הקצר הזה כבר יש תחליף. יש חיבור בין רחוב הנפת הדגל לרחוב המדע-בגין, דרך קריית וייצמן.

עד שקטע ג' בכביש 423 ייסלל, תושבי רחובות ייסעו דרך פארק המדע של נס ציונה.

העיקוף הוא לא כל כך משמעותי.





 

lalexand

New member
תודה על ההבהרה. אבל תשובתך לגבי התחליף לקטע ג'

יותר מדאיגה מאשר מעודדת. אומנם הפכו את רח' ההדרים מחד סיטרי לדו-סיטרי, אבל עדיין מדובר בדרך צרה עם הרבה כיכרות, עיקולים, מעבר דרך פרק המדע והתחברות לדרך מנחם בגין בצומת מרומזרת שלרוב עמוסה וכבר עכשיו פקוקה בשעות הבוקר ואחה''צ.
אם, כדבריך, תושבי רחובות (ולא רק מקצט מעובדי פרק המדע) אכן ישתמשו בה כתחליף כדי להגיע לכביש 423, היא תהפוך לפקק אחד גדול ברוב שעות הבוקר ואחה''צ. כבר עכשיו יש עומס בבוקר בכיכר של הצומת של רח' ההדרים והנפת הדגל.
כמו כן, האם איסור כניסה לחלק המזרחי של רחוב הנפת הדגל בשעות הבוקר (עד 9) יישאר גם אחרי הפתיחה של שלב ב' בכביש 423?
 

משה12333

New member
מתוכננים עוד חיבורים בין רחוב הנפת הדגל לרחוב המדע במסגרת

הרחבת פארק המדע. כרגע נסללים שם עוד כבישים. רחוב הדרים לא יהיה החיבור היחיד לתושבי רחובות. ממזרח לו יהיו עוד חיבורים, כך שאין התנגשות בין איסור הכניסה שקיים בבוקר לבין תנועת תושבי העיר רחובות מ/אל כביש 423.


רחוב הנפת הדגל מתוכנן להשתנות לחלוטין במס' שלבים:

א. עם סיום קטע ב' של כביש 423, הוא יישאר במתכונת צרה ויישאר עם כיכרות תנועה.

ב. בעת סלילת קטע ג' של כביש 423, כיכר התנועה המזרחית שלו תוחלף ע"י צומת מרומזר. רחוב הנפת הדגל יסתיים בצומת T עם רמזור, בחיבור שלו לכביש 423.

ג. בעתיד, רחוב הנפת הדגל ייהפך לחלק מכביש הרוחב המרכזי שיגיע מצומת בית עובד. כל הכיכרות ברחוב הנפת הדגל יבוטלו ויוחלפו ע"י צמתים מרומזרים, יהיו לאורך הרחוב שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון ובצומת עם רחוב וייצמן תהיה הפרדה מפלסית שתאפשר נסיעה מערבה ומזרחה ללא רמזורים.







 

lalexand

New member
תודה על הפירוט. האם יש צפי לביצוע או למכרז לקטע ג' של 423?

כמו כן מתשובתך לא הבנתי האם לאחר השלמת קטע ב' של 423, הקטעים המזרחיים של רחוב הנפת הדגל יישארו אסורים לכניסה בשעות הבוקר כמו היום? אם כך יהיה המצב,ייווצר תקדים שכביש מהיר/ראשי (קטע ב' של 423) יהפוך ל"כביש פרטי" באותן השעות רק לרכבים בעלי אישור.
 

משה12333

New member
צירפתי לך את מפת התמרורים שיוצבו במקום. שים לב לשני דברים:

1. לכביש 423 יהיה צומת חדש להתחברות לרחוב ישראל שמיד ורחוב דוד אלעזר בנס ציונה, כך שרחוב מרגולין ורחוב הנפת הדגל לא יישאו בכל הנטל של ההתחברות לכביש העוקף החדש.

2. עד לסלילת כביש הרוחב המרכזי שיהפוך את רחוב הנפת הדגל לדרך מרכזית, יהיה צמד של כיכרות תנועה בקצה המזרחי של הרחוב. צמד הכיכרות וקטע הכביש הקצר שביניהם לא מתנגשים עם איסור הנסיעה שברחוב כי הם מאפשרים לתושבי רחובות לעבור דרכם מ/אל קריית המדע.

עם סלילת קטע ג' של כביש 423, הכיכר המזרחית תבוטל וייבנה במקומה צומת מרומזר. עם סלילת כביש הרוחב המרכזי, כל שאר הכיכרות ברחוב הנפת הדגל יבוטלו ויוחלפו בצמתים מרומזרים.


הסחבת בביצוע החיבור של כביש 423 לעיר רחובות מוכרת מאד כי זהו הנוהג בכל סלילה של כביש חדש שמחבר בין שתי ערים בישראל.

בפ"ת, כך היה עם שני ראשי רשויות בסביבת העיר שהתנגדו לכבישים חדשים שנסללו מפ"ת אליהם. ראש עיריית קריית אונו התנגד לפתיחת דרך רבין בפ"ת שמובילה לדרך לוי אשכול בעירו וראש עיריית ר"ג התנגד לפתיחת גשר אם המושבות שמוביל מפ"ת לדרך אבא הלל בעירו.

כל ההתנגדויות אמנם עיכבו את חיבורי הכבישים בין פ"ת לשכנותיה, אך לא מנעו אותם. כך גם יהיה עם קטע ג' של החיבור בין נס ציונה לעיר רחובות. החיבור יעוכב אך ייסלל וייפתח בסופו של דבר לאחר תום הטקס הקבוע של ההתנגדות, הטקס שנהוג בישראל ושכנראה אי אפשר בלעדיו כי ראשי הרשויות חייבים להציג את עצמם לבוחריהם כמגיני התושבים מפני ניצולם לרעה ע"י תושבי העיר השכנה.

(האמת היא שהם עושים זאת כדי לסחוט מהממשלה עוד ועוד תקציבים ופרוייקטים לעירם תמורת האישור מצידם לפתיחת הכביש).















 

eyal3895

New member
חיבור דרך בגין

מעניין שבעיריית רחובות משדרים שהם עושים מאמצים לחיבור דרך בגין ל423 ולא מציינים את ההתנגדות לדבריך
 

lalexand

New member
הם לא מתנגדים לעצם הכביש אלא לדרך הביצוע:

למשל רוצים מחלפים ולא צמתים בשני החיבורים (בפרק המדע ועם כביש 40), סוגיית העתקה של האתר של חברת החשמל ותשלומי ארנונה עבורו, אחוז ההשתתפות במימון הבנייה והתחזוקה...
בעוד שבנס ציונה חוששים מפגיעה בעסקים שמניבים אחוז משמעותי ביותר מהכנסות העירייה (ועלולים לדרוש פיצוי בגין כך). מסורתית גם פוחדים שפושעי רמלה יגלו את נס ציונה בדרך ל- 431.
 
למעלה