כביש 4313 עוקף באר-יעקב
החברה הלאומית לדרכים תשקיע 126 מיליון שקל בכביש עוקף באר יעקב 09:25 | 26.9.2006 שרון קדמי החברה הלאומית לדרכים מתחילה להיכנס לקצב. בשבוע שעבר פירסמה מכרז לסלילת כביש עוקף באר יעקב. העבודות יכללו סלילת כביש מספר 4313, כביש חדש דו מסלולי ודו נתיבי לכל אורכו המחבר בין כביש 431 ושדרות נים בראשון לציון לכביש 44 וצומת ניר צבי. החברה תשקיע 126 מיליון שקל בסלילת הכביש שיחליף את הדרך הקיימת היום. לדברי מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, סלילת הכביש החדש באורך של כ-5 ק"מ, תביא לשחרור עומסי התנועה. "הכביש החדש יחליף כביש דו מסלולי המעביר כיום תנועה רבה דרך באר יעקב ודרך שכון מזרח בראשון לציון. חוסר התאמת הכביש הקיים לתנועה המרובה מביאה לעומסי תנועה כבדים בתוך שכונות מגורים". ויז'ניצר הוסיף כי הכביש החדש ישפר באופן משמעותי את רמת השירות של הדרך. "מדובר בכביש בעל חתך עירוני שרמת הפיתוח שלו גבוהה ביותר". לדבריו, במסגרת הפרויקט ישודרגו גם הכניסות לתלמי מנשה ולבאר יעקב ויבוצע חיבור לשדרות נים בראשל"צ. בחודש האחרון נעשו בחברה הלאומית לדרכים מאמצים מיוחדים לקדם את מועד היציאה למכרז, בהתאם לבקשתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז. בביקורו בבאר יעקב הנחה מופז את נציגי החברה הלאומית לקצר את לוחות הזמנים ולהוציא את המכרז לביצוע הכביש עד חודש ספטמבר 2006. העבודות בפרויקט כוללות סלילת מערכת דרכים דו מסלולית ודו נתיבית, ביצוע קירות למיגון אקוסטי עבור הישובים הסמוכים, רימזור והרחבה של צמתים, הסדרת כיכרות ודרכי גישה, עבודות פיתוח השקייה וגינון ומערכת ניקוז. בתכנון הפרויקט, שולבו אמצעי בטיחות, מעקות הפרדה ותאורה לאורך הקטע החדש. ביצוע הפרויקט צפוי להמשך כשנתיים ולוח זמנים של הפרויקט מתואם עם מועד פתיחת כביש 431 בסוף 2008. בחברה ציינו, כי כל תקופת העבודות תעבור התנועה בכביש הקיים, כך שלא צפויות הפרעות לתנועה. הפרויקט מנוהל עבור החברה הלאומית לדרכים ע"י חברת רוידון הנדסה וניהול בע"מ והמתכננת הראשית היא חברת פטר ליבוביץ' הנדסה.
החברה הלאומית לדרכים תשקיע 126 מיליון שקל בכביש עוקף באר יעקב 09:25 | 26.9.2006 שרון קדמי החברה הלאומית לדרכים מתחילה להיכנס לקצב. בשבוע שעבר פירסמה מכרז לסלילת כביש עוקף באר יעקב. העבודות יכללו סלילת כביש מספר 4313, כביש חדש דו מסלולי ודו נתיבי לכל אורכו המחבר בין כביש 431 ושדרות נים בראשון לציון לכביש 44 וצומת ניר צבי. החברה תשקיע 126 מיליון שקל בסלילת הכביש שיחליף את הדרך הקיימת היום. לדברי מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, סלילת הכביש החדש באורך של כ-5 ק"מ, תביא לשחרור עומסי התנועה. "הכביש החדש יחליף כביש דו מסלולי המעביר כיום תנועה רבה דרך באר יעקב ודרך שכון מזרח בראשון לציון. חוסר התאמת הכביש הקיים לתנועה המרובה מביאה לעומסי תנועה כבדים בתוך שכונות מגורים". ויז'ניצר הוסיף כי הכביש החדש ישפר באופן משמעותי את רמת השירות של הדרך. "מדובר בכביש בעל חתך עירוני שרמת הפיתוח שלו גבוהה ביותר". לדבריו, במסגרת הפרויקט ישודרגו גם הכניסות לתלמי מנשה ולבאר יעקב ויבוצע חיבור לשדרות נים בראשל"צ. בחודש האחרון נעשו בחברה הלאומית לדרכים מאמצים מיוחדים לקדם את מועד היציאה למכרז, בהתאם לבקשתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז. בביקורו בבאר יעקב הנחה מופז את נציגי החברה הלאומית לקצר את לוחות הזמנים ולהוציא את המכרז לביצוע הכביש עד חודש ספטמבר 2006. העבודות בפרויקט כוללות סלילת מערכת דרכים דו מסלולית ודו נתיבית, ביצוע קירות למיגון אקוסטי עבור הישובים הסמוכים, רימזור והרחבה של צמתים, הסדרת כיכרות ודרכי גישה, עבודות פיתוח השקייה וגינון ומערכת ניקוז. בתכנון הפרויקט, שולבו אמצעי בטיחות, מעקות הפרדה ותאורה לאורך הקטע החדש. ביצוע הפרויקט צפוי להמשך כשנתיים ולוח זמנים של הפרויקט מתואם עם מועד פתיחת כביש 431 בסוף 2008. בחברה ציינו, כי כל תקופת העבודות תעבור התנועה בכביש הקיים, כך שלא צפויות הפרעות לתנועה. הפרויקט מנוהל עבור החברה הלאומית לדרכים ע"י חברת רוידון הנדסה וניהול בע"מ והמתכננת הראשית היא חברת פטר ליבוביץ' הנדסה.