אין קשר בין הפרוייקטים. החיבור לאיילון-דרום יהיה מיידי תוך
שלושה חודשים לערך. ביוני-יולי כבר ייסעו שם.
פרוייקטים של רכבת הם יותר מורכבים מפרוייקטים של סלילת כביש. קו רכבת הוא עסק יקר ומסובך.
לכן, שר התחבורה מתכננן לפתוח את שתי התחנות החדשות של רעננה במתכונת חלקית, ברגע שבנייתן תסתיים. הרכבת שעוצרת כרגע בתחנות של כפר-סבא והוד-השרון, תעצור גם בתחנות החדשות של רעננה ואז תיסע בחזרה אחורה לכיוון ראש-העין.
שר התחבורה מתכנן לפתוח את שתי התחנות החדשות במתכונת הזאת בסוף השנה. לגבי פתיחת כל קו הרכבת החדש בשלמותו, יש עוד זמן לכך. המשאבים של רכבת ישראל מופנים כרגע לקו הרכבת המהיר לירושלים שפתיחתו מתעכבת מאד.