כביש 6: תועלת כלכלית נמוכה מההערכות
אני דווקא קונה את התגובה של חברת כביש חוצה ישראל, אך במיוחד אהבתי את הפסקה הבאה: "בדו"ח נטען לשימוש במקדמים שונים בבדיקה הכלכלית שנעשתה על ידי מ.ת.ת. לכך נשיב כי היוון זרם תועלות עתידיות ב-4% או ב-7% לא משפיע כלל על התועלת הכלכלית. זהו עניין טכני, המתבטא בהצגה נומינלית ולא בערכים כלכליים. תועלת מהוונת מצטברת של 79 מיליארד שקל בהיוון של 4%, זהה לתועלת מהוונת של 40 מיליארד שקל בהיוון ב-7%, כשם ש-1.609 ק"מ זהה ל-1 מייל. הפחתת התוספת לערך הזמן הריאלי מ-1.5% בשנה ל-1% בשנה תפחית באופן שולי את התועלת המחושבת, היות שהשפעת השינוי תהיה בעיקר בשנים מאוחרות, שתועלתם המהוונת נמוכה". יש כלכלן בחדר?
אני דווקא קונה את התגובה של חברת כביש חוצה ישראל, אך במיוחד אהבתי את הפסקה הבאה: "בדו"ח נטען לשימוש במקדמים שונים בבדיקה הכלכלית שנעשתה על ידי מ.ת.ת. לכך נשיב כי היוון זרם תועלות עתידיות ב-4% או ב-7% לא משפיע כלל על התועלת הכלכלית. זהו עניין טכני, המתבטא בהצגה נומינלית ולא בערכים כלכליים. תועלת מהוונת מצטברת של 79 מיליארד שקל בהיוון של 4%, זהה לתועלת מהוונת של 40 מיליארד שקל בהיוון ב-7%, כשם ש-1.609 ק"מ זהה ל-1 מייל. הפחתת התוספת לערך הזמן הריאלי מ-1.5% בשנה ל-1% בשנה תפחית באופן שולי את התועלת המחושבת, היות שהשפעת השינוי תהיה בעיקר בשנים מאוחרות, שתועלתם המהוונת נמוכה". יש כלכלן בחדר?