כביש 6: תועלת כלכלית נמוכה מההערכות

alantan

New member
כביש 6: תועלת כלכלית נמוכה מההערכות

אני דווקא קונה את התגובה של חברת כביש חוצה ישראל, אך במיוחד אהבתי את הפסקה הבאה: "בדו"ח נטען לשימוש במקדמים שונים בבדיקה הכלכלית שנעשתה על ידי מ.ת.ת. לכך נשיב כי היוון זרם תועלות עתידיות ב-4% או ב-7% לא משפיע כלל על התועלת הכלכלית. זהו עניין טכני, המתבטא בהצגה נומינלית ולא בערכים כלכליים. תועלת מהוונת מצטברת של 79 מיליארד שקל בהיוון של 4%, זהה לתועלת מהוונת של 40 מיליארד שקל בהיוון ב-7%, כשם ש-1.609 ק"מ זהה ל-1 מייל. הפחתת התוספת לערך הזמן הריאלי מ-1.5% בשנה ל-1% בשנה תפחית באופן שולי את התועלת המחושבת, היות שהשפעת השינוי תהיה בעיקר בשנים מאוחרות, שתועלתם המהוונת נמוכה". יש כלכלן בחדר?
 

בועז ל

New member
הפעם האחרונה בה נתקלתי בניסוחים

ארורים מהסוג הנ"ל היתה בעת שחתמתי על לקיחת משכנתא בבנק .
 

fireman

New member
יש לך מזל היום ../images/Emo13.gif

כי אני בדיוק לוקח קורס בכלכלה. כאן מתארים שני מצבים ששניהם בסופו של דבר מגיעים לאותה הנקודה רק בדרך אחרת.....קרי הדוגמא של 1.609 ק"מ הוא בעצם מייל אחד, לא משנה איך תקרא לזה בסופו של דבר תגיע לאותה הנקודה. אם תהוון 40 מיליארד ש"ח ב7% לפרק זמן נתון אתה תקבל בסוף את אותו הסכום שתקבל מהיוון של 79 מיליארד ש"ח ב4% לאותו פרק זמן. מה זה להוון בעצם, היוון הוא לקיחת סכום מסויים והשקעתו באפיק מסויים שאמור להניב ערך עתידי מסויים שמבטיח זרם הכנסות תקופתי..... אם נדמה את זה למשכנתא שלוקחים לרכישת בית, הבנק מהוון את הכסף שהוא נותן לכם באותם אחוזי ריבית שערורייתיים ומבטיח לעצמו זרם הכנסות קבוע לאורך תקופה מה שהם כותבים בפאנץ' ליין שלהם זה בעצם שרק איפשהו בעתיד הרחוק יהיה הבדל בין שתי האפשרויות הללו, לכן אני לא מבין למה הם בחרו דווקא את פרק הזמן המסויים הזה ולא פרק זמן אחר ותסלחו לי שלא קראתי את כל הכתבה בגלל חוסר זמן.
 

אלון ל

New member
לדעתי התועלת שלהם היתה עולה אם

ימנעו מלאפשר למשטרת התנועה לעבוד שם ולחלק דו"חות או לכל הפחות לדאוג להעלאת המהירות המותרת שם ל 130 קמ"ש כמו בשאר כבישי אירופה המשודרגים.
 
למעלה