כבל רשת מנותק:

ויוי 25

Well-known member
לפני יומיים המחשב שלנו התנתק מהרשת ,תחילה בדקתי שהכבלים אכן מחוברים מאחורי מסך והם ניראו תקינים,
אז החלטתי להזמין טכנאי שיבדוק את הבעייה ונאמר לי שהוא כעת במילואים.
אז התקשרתי לאדם נוסף שהגיע,לאחר שערך בדיקה הוא הציע לי החליף את מסך המחשב,
לטענתו בחיבורים הברגים של הכבל (שמחובר מאחורי המסך) הבורג נשחק וגם השקע שאליו מתחבר הכבל שחוק,ואין אפשרות להשיג ברגים כאלה -אלא להחליף את המסך כולו.

מכיוון שגם למחרת המחשב לא פעל, החלטתי שלפני החלפת המסך קודם אתייעץ עם קרוב משפחה שמבין קצת בצד הטכני של המחשב, ואכן הוא הגיע בדק והוא פתר את הבעייה.
ומה התברר ? המסך תקין , הכבל תקין , אבל,,
בצד האחורי של המסך היו מחוברים 2 כבלים ,(אחד כבל סתמי ולא פעיל שמחובר למסך.)
והשני ,כבל תקין ולמרות שהוא נראה מחובר -הוא זז מעט ממקומו, הוא מיד חיזק את הכבל למקום ולשמחתי מיד הכל הסתדר.
מסקנה:
בנושא תיקוני מחשב כדאי לבקש גם המלצה שלישית ,עוד בטרם מחלפים מסך.
 
נערך לאחרונה ב:

trilliane

Well-known member
מנהל
לפני יומיים המחשב שלנו התנתק מהרשת ,תחילה בדקתי שהכבלים אכן מחוברים מאחורי מסך והם ניראו תקינים,
אז החלטתי להזמין טכנאי שיבדוק את הבעייה ונאמר לי שהוא כעת במילואים.
אז התקשרתי לאדם נוסף שהגיע,לאחר שערך בדיקה הוא הציע לי החליף את מסך המחשב,
לטענתו בחיבורים הברגים של הכבל (שמחובר מאחורי המסך) הבורג נשחק וגם השקע שאליו מתחבר הכבל שחוק,ואין אפשרות להשיג ברגים כאלה -אלא להחליף את המסך כולו.

מכיוון שגם למחרת המחשב לא פעל, החלטתי שלפני החלפת המסך קודם אתייעץ עם קרוב משפחה שמבין קצת בצד הטכני של המחשב, ואכן הוא הגיע בדק והוא פתר את הבעייה.
ומה התברר ? המסך תקין , הכבל תקין , אבל,,
בצד האחורי של המסך היו מחוברים 2 כבלים ,(אחד כבל סתמי ולא פעיל שמחובר למסך.)
והשני ,כבל תקין ולמרות שהוא נראה מחובר -הוא זז מעט ממקומו, הוא מיד חיזק את הכבל למקום ולשמחתי מיד הכל הסתדר.
מסקנה:
בנושא תיקוני מחשב כדאי לבקש גם המלצה שלישית ,עוד בטרם מחלפים מסך.
מה הקשר בין ניתוק מהרשת, מחשב לא פועל ובעיה במסך? אלה שלושה דברים לא קשורים...
ובכללי, תמיד (כשרלוונטי) כדאי לנתק ולחבר מחדש כבלים, להחליף כבל במידת הצורך ואם חושדים שהצג לא תקין, אפשר לנסות לחבר אחר (אם יש עוד מחשה בבית / להיעזר בשכנים).
 

ויוי 25

Well-known member
נכון, זה בדיוק מה ששאלתי את הטכנאי ,מדוע הקביעה המהירה-להחליף את המסך,
למה לא להחליף רק את הכבל ?
מכיוון שהיו 2 כבלים מחוברים למסך לא ידעתי מי משניהם שייך לתקלה ומי לא ,
לכן העדפתי לא לגעת ולהזמין מישהו שכן מבין .
וכעת כמו שאומרים,מניסיון לומדים : כעת ברור לי שלא כל טכנאי מבין בפתרון התקלה,
לכן הכי נוח היה לו לומר,, שישנה שחיקה בהברגה של חיבורי הכבל - ולכן ממליץ לי לקנות מסך חדש.
למזלי,קרוב המשפחה שהגיע הוציא את הכבל המיותר, חיזק את הכבל המקורי ,
ובכך פתר את הבעיה.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה