כבר מעל שנתיים וטרם ממש לועס...

כבר מעל שנתיים וטרם ממש לועס...

תתכוננו קצת ארוך... אני מרגישה שככל שהזמן חולף, הדאגה אצלי יותר מתגברת. הילד כבר מעל גיל שנתיים, ולא עושה הרושם שהולך להשתנות אצלו משהו בנושא האכילה... כמה שמנסים, הוא תמיד תמיד דוחה, ועד היום מצליח להחנק אפילו מוופל ו/או פתי בר. זה פשוט מצב שבחיים לא פגשתי אצל אף ילד בן גילו. מה שכן, הוא מסוגל שעות שלימות להחזיק בידיו עוגיה או משהו כזה, כמו עוד צעצוע, הוא בקושי יכניס לפה, ואם כבר יעיז, אז זה בשביל לנגוס ולזרוק את אותו ביס מיד מהפה... לא מנסה בכלל ללעוס. אז קצת רקע עליו: עד גיל 4 חודשים ינק הנקה מלאה, ועוד שנה קיבל הנקה חלקית בתוספת פורמולה, פירות וירקות טחונים, ובסביבות 8-9 חודשים התחיל מעדנים. בגיל 10 חודשים פנינו למכון להתפתחות הילד, מכיוון ושמנו לב שהוא מאחר בכמה שלבים בהתפתחות שלו, כמו ישיבה, עמידה, למעשה רק בחודשים האחרונים ממש הולך... השפה שלו עדיין לא שפה, עדיין מברבר, וגם לא ממש מחקה קולות של חיות, או מצביע על איברים... המילים הברורות שאומר מגיל 4 חודשים זה: אבא ואמא... הוא למעשה מעוקב התפתחות בכל המישורים, אם זה באכילה, שפה, רמת משחק שאינה מותאמת לגילו, והוא מקבל טיפול דרך קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק, והוא נמצא בגן משולב, ששם יש לו סייעת שמשקיעה בו דרך המשחק. אני מניחה שיש בזה לא מעט גם עניין של בעיית תקשורת, למרות שהוא מישיר מבט נוקב, מחייך, עניין היוזמה לתקשורת לא ממש חזק, אבל הוא יודע ליזום, לא הייתי אומרת שתמיד עונה כשקוראים לו, והוא עדיין מביע את עצמו בבכי לרוב, כשמנסה להשיג משהו ולא מצליח. אגב, כמה שאנו ההורים מנסים ליישם דברים שבאים מהכיוון המקצועי של המרפאה בעיסוק והקלינאית תקשורת, נתקל אצלינו כחומה בבית, והילד לא ממש מוכן לשתף איתנו פעולה. בגן מדברים על התקדמות מצידו, בבית לא רואה שום כיוון בנושא... מה שלי כיום הכי מפריע, זה שאין לי מושג איך להצליח לדרבן אותו לפתוח את הפה למוצקים. הוא למעשה ניזון עדיין מטחונים, מרקים עם ירקות ובשר, פירות, מעדנים, מקושקשת [זו הדרך היחידה בה מוכן לאכול ביצה] עם גבינה או אבוקדו... והפורמולה הנצחית שלו, המטרנה... בגן הבנתי, שמנסים לתת לו אי אילו מרקמים בשילוב מועט של המטרנה, ואפילו מצליחות לתת לו בבוקר קורנפלקס עם שלווה... אני בבית מנסה את הרעיון של קורנלפלקס, הוא ממש בורח ממני... לא מצליחה ללמד אותו שצריך לשבת בשולחן, הוא בפירוש לא מוכן. למעשה, אני לרוב מאכילה אותו בכפית על הריצפה. הוא עדיין לא עצמאי בנושא, וגם לא מראה כיוון בעניין. אני בעצם פונה כיום, כי איפשהוא מרגישה תקיעות מאד גדולה בנושא האכילה, שגם מן הסתם חלק מהתפתחות תקינה שאמורה להיות.מי שיש לו טיפים, או משהו שיכול לעזור לנו לקדם אותו בעניין, מאד אשמח. ו
למי שהחזיק מעמד וקרא עד הסוף
 

נאוה ר

New member
שלום לך!

נראה שהקושי ש בנך מורכב והוא מטופל על ידי צוות רב מקצועי. איך הם הסבירו את אי רצונו לאכול. האם אמרו שאינו רעב כי אוכל מטרנה? האם הסבירו שיש קשיי תכנון ולכן לא יודע איך להפעיל את השרירים? האם פרשו שמרקמים קשים אינם נעימים לו תחושתית? או שאולי היה להם הסבר אחר. הם אילו שמכירים אותו ולכן התשובות צריכות לבוא מהם. אם יש לי טיפ לתת לך זה לקחת יום חופש או כמה שעות חופש מהעבודה ולבוא לגן ולראות מה עושה איתו המרפאה בעיסוק, מה עושה הקלינאית תקשורת, איך מתנהגים איתו בגן בשעת האכילה. לפעמים יש טיפים שניתן לקבל רק כשרואים ילד בשעת ביצוע ושום הסבר שבעל פה לא יתן. אם זה לא יעזור נסי את לבצע את ההדרכה בגן תחת עינם של אנשי המקצוע ואז אולי יוכלו להנחותך מה לעשות. ומאוד חשוב שתדעי שכאשר ילד נכנס למסגרת תומכת יש לזה שתי מטרות חשובות (יש עוד כמה אבל לא קשורות ישירות לעיניין), שהוא יטופל ותר פעמים במסגרת כוללנית ושההורים יוכלו לחזור להיות הורים ולא עוד מטפלים מגוייסים. מקווה שעזרתי ואם יש עוד שאלה אשמח לענות נאוה רמון
 
היי נאוה, אז כמה תשובות:

מודה לך על התגובה, ולהלן תשובותיי: בעניין האכילה, אין ממש פירוש ברור, אבל אני די מתחברת למה שאת רשמת שייתכן ויש לו קשיי תכנון, ולכן לא יודע איך להפעיל את השרירים, ושיש לו בעיית ויסות תחושתי בחלל הפה... משהו כזה. זה לא בגלל המטרנה. מה שכן, הוא לא ממש שש לקחת שתיה בכוס, אלא אך ורק בבקבוק... תקופה ארוכה אני התלוויותי לטיפולים שהיו לו דרך המכון עם המרפאה בעיסוק, וזה באמת לצפות בילד שנוהג לגמרי אחרת. איתה הוא ממש השתדל, נהנה, צחק ועשה הרושם שמבין את הפעולות שגירתה מבחינת רמת משחק כזו או אחרת, צפיתי לא מעט וגם השתתפתי בהדרכת המרפאה בעיסוק, שדוקא מאד פירגנה לי ונתנה לי תחושה שאני באה בגישה מאד חיובית וטובה לילד, אבל לכשהיינו חוזרים הביתה, זה להיות עם ילד לגמרי חסר מוטיבציה בעניין, ואין ספק שזה מוסיף לתיסכול, כי בסה"כ כן אפשר לזהות אצלו רצון ללמוד, לעשות, לדעת... אך בבית לא ממש... יש למישהו תשובה למה?... נאוה, את סיקרנת אותי בקשר למה שציינת בסוגרי סוגריים...שציינת, ואני מצטטת: "כאשר ילד נכנס למסגרת תומכת יש לזה שתי מטרות חשובות (יש עוד כמה אבל לא קשורות ישירות לעיניין)"... את יכולה בכל-זאת לפרט? תודה בכל אופן על הנסיון לעזור
 
לא להתייאש

שלום לך היינו בקשר קודם באמייל אין לי הרבה להוסיף לך לפי דעתי את עושה המון רק שאני ממרום בעייתי (לילד אוטיסט) נתנו לי טיפ אחד במסגרת הטיפולים וזה להפסיק כל הזמן להסתכל עליו כילד עם בעיה והתשובה הזו הייתה בעקבות שאלתי למטפלות מדוע אחותו מצליחה להשפיע עליו כל כך ואני לא. לא שזה קל אבל זו נראת לי גם הסיבה שבטיפולים של בנך יש יותר הצלחה מאשר בבית פשוט שם מקבלים אותו בדיוק כמו שהוא בלי ביקורת בלי ציפיות ויותר קל לו משום כך , כמובן שאין לי שום ביקורת עליך את עושה הכל מעל ומעבר ואין לי מה להוסיף לך חוץ מאשר לפנות לעוד יעוץ ואני יכולה להמליץ לך על ד"ר פוזנר שהתארחה פעם באתר של פאמפרס היא אמנם בהתמחותה נוירולוגית אבל אולי שווה לנסות להתייעץ איתה גם לגבי הבעיה שלכם . והכי חשוב אף דרך לא סוגה בששנים וקיבלת לידיך מתנה של התמודדות , לא להתייאש לא להישבר אלא לצמוח מכאן הלאה.ברגע שתתחילי לקבל את העובדות, הביקורת שלך כלפי הילד תרד וההתקדמות שלו תהיה יותר מהירה לי במצבו של בני יעצו לקרב אותו לחיות כי הם לא בונות מגדלים מיותרים לא ביקורתיות ולא מלאות ציפיות . אולי סתם עולה לי רעיון אם ילדך יתחבר לחיה יאכיל אותה וזו אולי יכולה להיות דרך מצדו ללמוד אולי זה חומר למחשבה ואולי זה לא מתאים לבעיה אל תפסיקי להתייעץ אל תפסיקי לחפש דרך לעזור לו רק תנסי להוריד את רמת הביקורת ממנו סך הכל גם לו קשה כי הוא מרגיש בזה שהוא שונה אז לאט לאט. ענין אותי לדעת אם לבעיה שלו יש איזו שהיא פלומבה של הגדרה? בהצלחה
 
מרפאת אכילה

שלום, במכון להתפתחות הילד בו אני עובדת קיימת אפשרות של "מרפאת אכילה", בה חברים כל אנשי המקצוע מתחומים שונים (מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פיזיותרפיסטית, רופאה ופסיכולוגית). המרפאה מתכנסת במועדים קבועים ואז מוזמנים ילדי מכון שיש להם קשיים בתחום זה וניתן לתת מענה והדרכה במקום בנוכחות כל אנשי המקצוע (וההורים כמובן). ניתן לברר במכון להתפתחות הילד שאתם חברים בו האם קיים שירות כזה. במידה ולא, אולי יוכלו להפנות אותך למקום בו הדבר קיים. (אולי בשניידר?). אני לא מכירה את הפרוצדורה הביורוקרטית הכרוכה בעניין, אבל שווה לברר כי נראה לי שמעקב כזה יכול לקדם אתכם מאד בתחום זה. בהצלחה! שרית.
 
היי שרית, תודה על ההתייחסות...

אוי אני ממש מקנאה במכון בו את עובדת, ולהורים שיש להם ילדים המצריכים השקעה -נכונה- בהם. אני מניחה שאם היתה האפשרות שאת מציעה של איחוד כל אנשי המקצוע ומשם להחליט החלטה גורפת של איך/מה ולמה... אז נושא האכילה לא היה ככה 'הולך לאיבוד'. במכון בו אני נמצאת הכל מתרכז אצל העו"ס, ולמעשה כל איש מקצוע הוא בנפרד. גם כשהיתה לי איזו 'טרוניה' לגבי התנהלות למשל של הקלינאית תקשורת מולנו, התשובה שניתנה לי זה לפנות לאחראית שלה, כאשר אני לקחתי בחשבון שמבחינתי העו"ס היא הכתובת להכל... זה לרוץ כל הזמן לחפש אצל מי לדבר, לשאול שאלות ולהבין לאן מועדות פנינו, כל פעם אצל איש מקצוע אחר. לפי מה שאני קלטתי עד כה, אין ממש סדר בבלגאן. אין ספק, שאנחנו כהורים חייבים למצוא פתרון הולם למצב, ונצטרך באמת להגיע עם הילד לאיזו מרפאת אכילה... אז תודה רבה שרית, ויום נעים
 
למעלה