big baloon
New member
כדאי לקרוא- מכתב מיועצת בית ספר
הורים יקרים 1/11/07 בימים כתיקונם אתם פונים אליי, הפעם אני פונה אליכם: האם תבחרו לשקוט בזמן מלחמה על הזכויות של הילדים שלכם? אני יועצת חינוכית בבית ספר שש שנתי, ולאורך השנה אתם פונים אליי בבקשות שונות: אתם מבקשים לדעת מי מסייע לילדיכם כשהוא מתקשה בלימודיו, אתם מבקשים לעקוב אחר התקדמותו בלימודים, אתם מבקשים לדעת מי שומר עליו כשיש לו קשיים חברתיים ומי מקשיב לו כשאתם בעבודה והוא מרגיש מצוקה בבית ספר. אתם שואלים מי יאבחן ממה נובע הקושי של הילד שלכם, אתם דורשים שגורמים בבית הספר יספקו לו את התאמות דרכי הלמידה אשר נכתבו באבחון שעשיתם לו, אתם רוצים שגורם מקצועי יסייע לכם להתמודד עם חרדת הבחינות שלו, אתם שואלים איך מקדמים מצטיינים ועוד ועוד. כל הבקשות שלכם בסיסיות, לגיטימיות ומוצדקות ביותר!!!! אנחנו, צוות בית הספר, שותפים מלאים שלכם לבקשות הללו. אנו רואים את עצמנו אחראים לספק לתלמידינו, את אשר ביקשתם. אולם פעמים רבות, לצערנו, נבצר מאיתנו כיועצת אני מתוגמלת 1.7 שעות לכתה! (קצת יותר משעה וחצי...). זהו פרק הזמן שהאחראים על החינוך פה בארץ חושבים שמספיק בשביל לתת מענה ל- 40 ילד ולצוות החינוכי שלהם. בחשבון פשוט תגלו שעל היועצת לעבוד עם כ – 500 תלמידים, כדי להגיע למשרה מלאה. ובדרך כלל גם להוסיף לכך שעות הוראה. ביקשתם התייחסות אישית לילדיכם? ובכן.... כשאתם פונים אליי ומספרים שלילד שלכם יש קשיים ואתם רוצים לאבחנו, אני מסבירה לכם שמשרד החינוך מכיר באבחון ללקויי למידה, אך הוא לא מממן אותו. כשאתם חוזרים אליי עם האבחון ששילמתם עליו ממיטב כספכם, אני נאלצת להפנות אתכם למורה להוראה מתקנת, שעורי עזר, טיפולים רגשיים שונים, וכו' מחוץ לבית הספר ובאופן פרטי, משום שאלו לא כלים שמישהו חשב שיש לספקם לבתי הספר לסיוע לתלמידים. ואז אתם מראים לי כי המאבחן כתב כי מגיע לילדיכם תוספת זמן ואולי גם מבחן בעל-פה. עכשיו עליי לפנות אל המורים שלו, ולבקש מהם להישאר עם הילד בסוף כל בחינה עוד רבע שעה, זאת בזמן שהוא גם צריך לבחון בסוף אותה בחינה תלמידים נוספים בע'פ, וכל זאת בזמן שהוא משובץ ללמד בכיתות אחרות בארבע השעות הבאות. זהו אותו מורה שאני אבקש ממנו, 'בזמנו הפנוי' גם לדבר עם הילד ולתת לו יחס אישי, וכן אבקש ממנו להזמין אתכם ההורים לשיחה כדי לעבוד בשיתוף פעולה. וגם לשבת בשיחה עמי כדי לחשוב איך נכון לפעול, וגם פגישה עם רכזת השכבה כדי לגבש תכנית נכונה לגביו, וגם להתכנס לישיבות השבועיות... ואם הוא מחנך אז לשבת גם עם המורים המקצועיים ולהנחות כיצד עליו לסייע לבנכם ועוד ועוד. ואזכיר לאותו מורה באותו זמן שעליו לעשות כך לגבי עשרות ואולי מאות תלמידיו, וזה רק דרך אגב, תוך כדי שעות ההוראה בכתה לאורך כל יום הלימודים! נמאס לנו!. אנו דורשים את ההזדמנות לתת לילדים שלכם את מה שמגיע להם. לכן אנחנו יושבים בבית עכשיו. רוב חבריי לצוות בית הספר תוהים כיצד הם ישלמו לגן של ילדיהם הפרטיים מחר (אנחנו לא מקבלים משכורת בינתיים). אך אנו ממשיכים במאבק ונמשיך בו הלאה משום שאנו לא מסכימים יותר לעבוד שעות רבות ללא תגמול, ובסופו של דבר לא להצליח לתת לילד שלכם את אשר הוא זקוק וזכאי לו! אנחנו עומדים כל בוקר בצמתים, כמעט בכל יום יש הפגנה ושאר פעילויות, אוהל המחאה בגן הורדים בירושלים פתוח לכל. אני מזמינה אתכם להיות שותפים שלנו למען עתיד ילדינו. רקפת לירון יועצת חינוכית בתיכון ע'ש 'מוטה-גור' במודיעין
הורים יקרים 1/11/07 בימים כתיקונם אתם פונים אליי, הפעם אני פונה אליכם: האם תבחרו לשקוט בזמן מלחמה על הזכויות של הילדים שלכם? אני יועצת חינוכית בבית ספר שש שנתי, ולאורך השנה אתם פונים אליי בבקשות שונות: אתם מבקשים לדעת מי מסייע לילדיכם כשהוא מתקשה בלימודיו, אתם מבקשים לעקוב אחר התקדמותו בלימודים, אתם מבקשים לדעת מי שומר עליו כשיש לו קשיים חברתיים ומי מקשיב לו כשאתם בעבודה והוא מרגיש מצוקה בבית ספר. אתם שואלים מי יאבחן ממה נובע הקושי של הילד שלכם, אתם דורשים שגורמים בבית הספר יספקו לו את התאמות דרכי הלמידה אשר נכתבו באבחון שעשיתם לו, אתם רוצים שגורם מקצועי יסייע לכם להתמודד עם חרדת הבחינות שלו, אתם שואלים איך מקדמים מצטיינים ועוד ועוד. כל הבקשות שלכם בסיסיות, לגיטימיות ומוצדקות ביותר!!!! אנחנו, צוות בית הספר, שותפים מלאים שלכם לבקשות הללו. אנו רואים את עצמנו אחראים לספק לתלמידינו, את אשר ביקשתם. אולם פעמים רבות, לצערנו, נבצר מאיתנו כיועצת אני מתוגמלת 1.7 שעות לכתה! (קצת יותר משעה וחצי...). זהו פרק הזמן שהאחראים על החינוך פה בארץ חושבים שמספיק בשביל לתת מענה ל- 40 ילד ולצוות החינוכי שלהם. בחשבון פשוט תגלו שעל היועצת לעבוד עם כ – 500 תלמידים, כדי להגיע למשרה מלאה. ובדרך כלל גם להוסיף לכך שעות הוראה. ביקשתם התייחסות אישית לילדיכם? ובכן.... כשאתם פונים אליי ומספרים שלילד שלכם יש קשיים ואתם רוצים לאבחנו, אני מסבירה לכם שמשרד החינוך מכיר באבחון ללקויי למידה, אך הוא לא מממן אותו. כשאתם חוזרים אליי עם האבחון ששילמתם עליו ממיטב כספכם, אני נאלצת להפנות אתכם למורה להוראה מתקנת, שעורי עזר, טיפולים רגשיים שונים, וכו' מחוץ לבית הספר ובאופן פרטי, משום שאלו לא כלים שמישהו חשב שיש לספקם לבתי הספר לסיוע לתלמידים. ואז אתם מראים לי כי המאבחן כתב כי מגיע לילדיכם תוספת זמן ואולי גם מבחן בעל-פה. עכשיו עליי לפנות אל המורים שלו, ולבקש מהם להישאר עם הילד בסוף כל בחינה עוד רבע שעה, זאת בזמן שהוא גם צריך לבחון בסוף אותה בחינה תלמידים נוספים בע'פ, וכל זאת בזמן שהוא משובץ ללמד בכיתות אחרות בארבע השעות הבאות. זהו אותו מורה שאני אבקש ממנו, 'בזמנו הפנוי' גם לדבר עם הילד ולתת לו יחס אישי, וכן אבקש ממנו להזמין אתכם ההורים לשיחה כדי לעבוד בשיתוף פעולה. וגם לשבת בשיחה עמי כדי לחשוב איך נכון לפעול, וגם פגישה עם רכזת השכבה כדי לגבש תכנית נכונה לגביו, וגם להתכנס לישיבות השבועיות... ואם הוא מחנך אז לשבת גם עם המורים המקצועיים ולהנחות כיצד עליו לסייע לבנכם ועוד ועוד. ואזכיר לאותו מורה באותו זמן שעליו לעשות כך לגבי עשרות ואולי מאות תלמידיו, וזה רק דרך אגב, תוך כדי שעות ההוראה בכתה לאורך כל יום הלימודים! נמאס לנו!. אנו דורשים את ההזדמנות לתת לילדים שלכם את מה שמגיע להם. לכן אנחנו יושבים בבית עכשיו. רוב חבריי לצוות בית הספר תוהים כיצד הם ישלמו לגן של ילדיהם הפרטיים מחר (אנחנו לא מקבלים משכורת בינתיים). אך אנו ממשיכים במאבק ונמשיך בו הלאה משום שאנו לא מסכימים יותר לעבוד שעות רבות ללא תגמול, ובסופו של דבר לא להצליח לתת לילד שלכם את אשר הוא זקוק וזכאי לו! אנחנו עומדים כל בוקר בצמתים, כמעט בכל יום יש הפגנה ושאר פעילויות, אוהל המחאה בגן הורדים בירושלים פתוח לכל. אני מזמינה אתכם להיות שותפים שלנו למען עתיד ילדינו. רקפת לירון יועצת חינוכית בתיכון ע'ש 'מוטה-גור' במודיעין