כהורה:מה שואלים וכותבים במחברת

מיכל153

New member
כהורה:מה שואלים וכותבים במחברת

היי מה כותבים ושואלים במחברת הקשר בגן ? מה כותבות הגננות במחברת הקשר בגן ?
 

שרון123

New member
אז כתבתי בכלליות מה היא כותבת...

אני לא כותבת כל פעם אלא רק אם יש משהו ספציפי לכתוב או לענות על שאלה שלה. מעבר לזה כתבנו לה ברכת שנה טובה בראש השנה, אנחנו מודים לה לפעמים על הסבלנות, על ההשקעה ועל הפירוט בו היא כותבת במחברת (אנחנו באמת מודים מכל הלב, היא מדהימה)
 

מיכל153

New member
איזה סוג של שאלות ואיזה נושאים

ספציפיים בלי לתת כאן ממש פרטים אלא משהו שיכול להיות כללי לכולם.
 

שרון123

New member
לדוגמא :

שאלות שלה : "היום ירדן לא הסכימה להרכיב את המשקפיים, האם היא חייבת להרכיב אותם בגן? היא גם לא הסכימה שאבדוק לה את המכשירים, מאד קשה איתה כשהיא לא משתפת פעולה". והתשובה שלי : "ירדן רואה טוב גם בלי המשקפיים, יש לה רק צילינדר ולא מספר, ולכן אנחנו לא מכריחים אותה אם היא לא רוצה להרכיב אותם. שאלתי אותה למה היא לא הסכימה לתת לך לבדוק את המכשירים, והיא אמרה שכשאת מוציאה אותם היא לא שומעת כלום, הצעתי שתוציאי אותם אחד אחד, כך שהיא תמיד תישאר עם מכשיר אחד. היא גם סיפרה שהיום כשקראת לה היא רצתה להמשיך לשחק עם הילדים, ולכן לא כ"כ שיתפה פעולה". דוגמא למשהו שיגרתי שהיא יכולה לכתוב : "היום ביקשתי מירדן לסדר תמונות לפי הרצף, בהתחלה היא לא הסכימה, אבל אחרי שסיפרתי לה את הסיפור, היא הצליחה לסדר את התמונות לפי הסדר".
 

פאני יצ

New member
עקב החילס שלי

אני מודה שהמחברת קשר היא עקב החילס לי בעיקר ביגלל השגיאות למזלי ההורים כבר היתרגלו. אחשב ברצינות לדעתי המחברת היא הפה של הילד כיבן שהוא לא יספר זה המכום להעביר אינפורמציה היה משהוא חריג בבית הילד סיפר או היגיב לגבי משהו שנעסה בגן. מיצד הצב מדבחים אל דברים חשובים אצלי אי כתיבה פירוש היה יום שיגרתי בלי משהוא משמעותי. ליפעמים טוב להזכיר לצוות ליכתוב ( בעיכר עם הוא כמוני ) ועוד יותר טוב ליזרוק מילת טודה זה עוסה לנו את היום.
 
למיכל153 שלום!

במחברת הקשר כותבים על דברים הקורים לילד במהלך היום בגן ו/או בביה"ס, וזה פתרון פשוט מדהים. אני כותבת זאת מנסיון של 18 שנים נפלאות בחינוך המיוחד, ותחושת שייכות אליה שתלווה אותי לאורך כל חיי, מקווה שהצלחתי לעזור, ליאת.
 
כמורה: מה הייתי מצפה מהורים לכתוב

במחברת קשר. ידוע לי שההורים לא יכולים לכתוב במחברת על בסיס יומיומי, אבל אני מוצאת, שכאשר הורים לילדים צעירים, מוצאים את הזמן פעמיים בשבוע לפחות, לדווח לצוות ההוראה (למורה/לגננת) על מעשיו של הילד בבית, משהו נחמד שהוא עשה, עזרה שהוא הושיט, יצירה יפה שהכין וכד´ - זה תורם הרבה מאד לקשר בין הבית לבי"ס/לגן, כשמדברים על מה שהילד עושה בבית, ומחזקים ומחמיאים לו גם על זה. הגננות מצידן, אמורות גם הן לכתוב אחת ליומיים-שלושה, על התנהגותו של הילד, משהו חדש שלמד, חוויה שהיתה בגן וכד´. ושוב, אני מוצאת שמחברת קשר פעילה תורמת הרבה מאד לשיתוף הפעולה בין הבית והגן, וזה כמובן חשוב מאד לילדים.
 

Diana M

New member
לגבי הבן הפרטי שלי מחברת קשר

כשמה כן היא, בדרך כלל אנו עושים בה שימוש לצרכים שאינם דחופים ולכן אינם מצדיקים טלפון , משני הצדדים, שלי ושל המחנכת. וכך אני מוצאת את עצמי קוראת למשל "נגמר בלוק ציור, יש לשלוח חדש" או "ביום א´ תתקיים אסיפת הורים, נא לאשר השתתפותכם" מצידי אני עשויה לכתוב "היום ש´ לא הספיק להכין שיעורי בית , מפני שנסענו מייד אחרי בית הספר ל..." בקיצור , מחברת קשר. לדעתי זה יעוד נכון של המחברת. קשר עם המחנכת, הגננת או כל גורם טיפולי אחר. שהרי לא ניתן ולא רצוי להרים טלפונים כל יום ולנושאים ממש חשובים הרי מגיעים למפגשים ומחברת הקשר נועדה לשרת את צרכים התקשורתיים היום יומיים מבלי לגרום לאחד הצדדים להרגיש חנוק מהתקשורת.
 
למעלה